2022-06-02, 08:51
Medlem
Kommer det släppas en samlingsDVD eller liknande med de senaste 10-20 åren av melodikrysset med kryssplaner?
Det vore bra, för oss som vill stanna lite i tiden.
Citera
2022-06-02, 14:46
Medlem
TeEsErs avatar
Annika Jankell och Anna-Charlotta Gunnarsson tar över. Det är väl en rimlig lösning och vi kan nog tänka oss en fortsättning i samma myspys-anda även om det kanske inte blir lika långa tillbakablickar till stenkakornas tid.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/bGlane/annika-jankell-och-anna-charlotta-gunnarsson-tar-over-melodikrysset
Citat:
Annika Jankell har tidigare varit programledare för Svensktoppen och var även programledare i Melodifestivalen 2005.

Anna Charlotta Gunnarson har prisats för sina musikprogram och blev nominerad till Augustpriset för i den fackliga kategorin för boken “Popmusik rimmar på politik”.
Citera
2022-06-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Annika Jankell och Anna-Charlotta Gunnarsson tar över. Det är väl en rimlig lösning och vi kan nog tänka oss en fortsättning i samma myspys-anda även om det kanske inte blir lika långa tillbakablickar till stenkakornas tid.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/bGlane/annika-jankell-och-anna-charlotta-gunnarsson-tar-over-melodikrysset

Lite tråkigt om den biten försvinner med gamla låtar.
Det är en del av charmen att det är musik för alla åldrar.
Citera
2022-06-02, 15:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandyWalker
Tror ni det var eget beslut eller mer ’gemensamt’ som hon Mosander och Elfsberg med flera?

För oss inte så insatta, vad handlar det om?

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Lite tråkigt om den biten försvinner med gamla låtar.
Det är en del av charmen att det är musik för alla åldrar.

I jämställdhets-Sverige så ersätts en man med två kvinnor. Känner inte till dem så det blir intressant att se om woke-SR ska lyckas förstöra ännu en klenod och pärla för svenska folket.

Har överlag gillat den musik som Anders spelat. Riktigt behagligt att lyssna på. När man lyssnar på det med föräldrarna så har de så mycket att berätta om artisterna som fanns innan jag föddes.
Citera
2022-06-02, 15:57
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

I jämställdhets-Sverige så ersätts en man med två kvinnor. Känner inte till dem så det blir intressant att se om woke-SR ska lyckas förstöra ännu en klenod och pärla för svenska folket.

Har överlag gillat den musik som Anders spelat. Riktigt behagligt att lyssna på. När man lyssnar på det med föräldrarna så har de så mycket att berätta om artisterna som fanns innan jag föddes.

En del av mig misstänkte faktiskt två kvinnor. Kunde vatt värre känns det som men det kan oxå va som med mkt annat att de demonterar med små steg för att undvika ramaskri

De jag nämnde utmanövrerades där det paketerades som om det liksom va gemensamt o gått rätt till men där man sen fick höra i efterhand att de ville stanna och att flera saker gått till på dåliga sätt

Kolla upp boktipset Ingalill Mosander
Citera
2022-06-02, 16:01
Medlem
Citat:

Jag hoppas även att de nya programledarna kommer att förhålla sig politiskt neutral i programmet såsom Eldeman lyckats gjort. Det skall handla om musik och inget annat.
Citera
2022-06-02, 16:05
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
En del av mig misstänkte faktiskt två kvinnor. Kunde vatt värre känns det som men det kan oxå va som med mkt annat att de demonterar med små steg för att undvika ramaskri

De jag nämnde utmanövrerades där det paketerades som om det liksom va gemensamt o gått rätt till men där man sen fick höra i efterhand att de ville stanna och att flera saker gått till på dåliga sätt

Kolla upp boktipset Ingalill Mosander

OK, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag hoppas även att de nya programledarna kommer att förhålla sig politiskt neutral i programmet såsom Eldeman lyckats gjort. Det skall handla om musik och inget annat.

Instämmer. Med tanke på att kulturmarxismen trycks ner i halsen på oss på precis alla kanaler, alla plan, offentliga såväl som privata vore det skönt att det som är opolitiskt får lov att vara opolitiskt. Jag överväger att ge dem en chans, men jag utgår från att jag kommer bli lika besviken som när Allsång på Skansen förstördes.
Citera
2022-06-02, 16:46
Medlem
The-Dudes avatar
Herregud!

En bimbo och en totalskruvad aktivist , det här slutar inte väl.

Hoppas på kryss från annan aktör, den här är körd tyvärr!

"Ja nu är det slut på gamla tider
Ja nu är det färdigt inom kort
Nu ska hela rasket rivas
Nu ska hela rasket bort
Så jag tar farväl och stora tårar rullar på min kind
Nu är det slut på gamla tider
Nu går krysset i himlen in "
Citera
2022-06-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Dude
Herregud!

En bimbo och en totalskruvad aktivist , det här slutar inte väl.

Hoppas på kryss från annan aktör, den här är körd tyvärr!

"Ja nu är det slut på gamla tider
Ja nu är det färdigt inom kort
Nu ska hela rasket rivas
Nu ska hela rasket bort
Så jag tar farväl och stora tårar rullar på min kind
Nu är det slut på gamla tider
Nu går krysset i himlen in "

Du kanske kan ge dessa damer en chans innan du totalsågar dem?
Om inte annat får man hoppas att någon sparat ner de senaste åren av melodikryss som man kan ta del av o köra på repris.
Citera
2022-06-02, 21:50
Medlem
Synd att inte Bianca Ingrosso fick ta över programmet...
Citera
2022-06-03, 09:08
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
OK, tack.

Instämmer. Med tanke på att kulturmarxismen trycks ner i halsen på oss på precis alla kanaler, alla plan, offentliga såväl som privata vore det skönt att det som är opolitiskt får lov att vara opolitiskt. Jag överväger att ge dem en chans, men jag utgår från att jag kommer bli lika besviken som när Allsång på Skansen förstördes.

Jämförelsevis men helt opolitisk har han absolut inte varit. Miljöpolitik, skänka pengar(uppmaning) och vill även minnas nåt om Trump

Givet SR och dylikas syn på detta så har jag flera ggr fått den pådyvlande känslan

Dock mindre än många andra
Citera
2022-06-03, 09:22
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jämförelsevis men helt opolitisk har han absolut inte varit. Miljöpolitik, skänka pengar(uppmaning) och vill även minnas nåt om Trump

Givet SR och dylikas syn på detta så har jag flera ggr fått den pådyvlande känslan

Dock mindre än många andra

OK, det kan du ha rätt i. Kanske är propagandan så massiv från andra håll att jag inte reagerat starkare på det. De som försöker förhålla sig objektiva i tex Trump, Ryssland, migration, klimat, corona/vaccination osv slaktas som om man vore nazist. Kanske är det tvång från arbetsgivaren att slänga in lite floskler för att få behålla jobbet, kanske är även Eldeman ett hjärntvättat får. Jag vet inte, men jag har dock njutit av hans program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in