2022-06-02, 20:16
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om ukrainska sidan inte är helt kass och deras förluster helt katastrofala, så borde de i alla fall haft möjlighet att ta 2000 fångar, 25% av ryska sidans prestation. Det betyder i så fall att de mördat över 1000 "fångar". Många var säkert DPR-ukrainare. Det är ju ett war crime som kommer in i historieböckerna om det fortsätter, på nivå med Sovjets Katyn-massaker.
Citat:
Jag förutsäger snarare att snart kommer det anklagelser, från folk som kan kräva mer insyn än jag. Var är de ryska fångarna? Som jag skrev kan det finnas andra förklaringar, som att Ukraina får så mycket stryk att de inte fångar någon.
Nej, det vet både du och jag att du inte skrev. Du insinuerade att Ukraina skulle mördat minst 1000 ryska fångar, och du jämförde det med Katyn-massakern. Allt utan en skugga av bevis. Ett resonemang med en halsbrytande logik värdig Kremls megafoner i tråden. Men där har jag inte placerat dig.

Eftersom den skyldiga till Katyn-massakern är samma som oprovocerat startat detta krig, dvs Ryssland, så var din parallel till detta mord på polska officerare synnerligen illa vald.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-06-02 kl. 20:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Ukraina kommer bli kompenserade med mongolens frysta tillgångar för att bygga upp sitt land efter deras seger mot apkulturen från Uralbergen. Därtill kommer investeringar från EU.
Du ingår i det mongoliska ledet när du nämner ukrainsk "ultranationalism" och slänger in lite judehat.
Saken är att ni har i grund och botten skapat en nationalism som kommer bli er huvudvärk i framtiden. Enade Pissland, är Pisslands motsvarighet till NSDAP och deras "Putinjugend" Yunarmia.

En lärdom till alla i tråden, anklaga din motståndare för att vara det du är själv om de motsätter sig er vilja. Ni fick inte er mongol vision och nu är alla nazister och judar i Ukraina...

https://medium.com/@JojenHaas/kremlin-creates-its-own-putinjugend-1c86da93fe1b

Cry me a river uralnigger...

Mongoler har jag lika lite emot som eskimåer och Langobarder. Ryssar är dock varken det ena eller andra.
Ultranationalismen i Ukraina är en faktor som spelar en stor roll, och kommer att göra det även i efterspelet.
Zelensky har hotats till livet öppet. Vi får se hur det går, men så länge han lyckas utverka vapen från väst är han nog säker.
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Självklart inte, bombas ju där militärer är först och främst.
Jag är emot alla krig och står inte på någon sida.

Du tycker man inte ska sanktionera USA då? Som har varit med i mest krig i världen osv. Tror det dog ca 4000 civila dom första 3-4 dagarna i Irak kriget när det inledande. Och där bombade man friskt sjukhus osv.
Hur många civila har dött i ukraina? 4000-5000st är rapporterade än så länge och lika många skadade.

NATO gjorde detta med, sjukhus, ambassader, fullproppat civilt tåg under Serbien / Kosovo kriget.
Eller Saudiarabien, som har smulat sönder och dödar hundratusentals eller miljoner av kvinnor och barn i Yemen, som USA stöttar.

Det tycker du är ok?

Samma USA som hjälpte oss att förinta nazityskland?
Samma USA som stått som väktare mot kommunismen i världen?
Samma USA som oförtrutet kämpar mot droghandeln i världen?

Sedan är det infantilt att komma med argumentet ”Nisse gjorde ju så, då kan jag också göra så”

Angående civila döda så är det sannolikt att det dödats minst 50000 människor enbart i Mariupol.
Citera
2022-06-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Putin startade inte kriget, han stoppar det, Ukrainska nazister tränade av PK-diktaturerna har dödat barn i Donbas för skojskull i 8 år i brott mot Minsk 2 fredsavtalet.

Precis som i Syrien där PK-diktaturna stödde barndödarna i ISIS och Al-Qaeda och Ryssland klev in och krossade ohyran har Ryssland klivet in i Ukraina för att krossa ohyran där.

Ryssland kan betraktas som den stora desinfekterar. Där Amerikansk ohyra sprider ut sig för att våldta och mörda så finns Ryssland där för att krossa infestionen.

uhm... du vet att putin bröt (utalat) mot budapestfördraget när han invarderade donbass och krim 2014...

Minsk avtalen var ju bara en rysstrollning (eftersom putin hade kvar sina soldater och tunga vapen i ukraina)
Citera
2022-06-02, 20:20
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Putin startade inte kriget, han stoppar det, Ukrainska nazister tränade av PK-diktaturerna har dödat barn i Donbas för skojskull i 8 år i brott mot Minsk 2 fredsavtalet.

Precis som i Syrien där PK-diktaturna stödde barndödarna i ISIS och Al-Qaeda och Ryssland klev in och krossade ohyran har Ryssland klivet in i Ukraina för att krossa ohyran där.

Ryssland kan betraktas som den stora desinfekterar. Där Amerikansk ohyra sprider ut sig för att våldta och mörda så finns Ryssland där för att krossa infestionen.
Det är lite skönt med en debattör som så effektivt avslöjar den vedervärdiga regim han propagerar för att vi andra inte behöver skriva något alls.

”Ryssland desinficerar” genom att hjälpa slaktaren i Damaskus. Charmigt. Hur USA kommer in där begriper kanske bara någon som marinerats länge nog i Kremls propaganda.
Citera
2022-06-02, 20:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Pottkanten? Sverige sitter direkt i skiten sedan länge.

Frågan är hur mycket nytta de första 10000 pansarskotten gjorde? Är det lönt att sända fler? Har inte sett en enda video där de används.

Det var verkligen full pott skulle jag säga.. Nu har dock kriget gått in i ett nytt skede och andra vapen efterfrågas. Främst artilleri och luftvärn, men även sjömålsrobotar - och så drönare förstås.
Citera
2022-06-02, 20:23
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är lite skönt med en debattör som så effektivt avslöjar den vedervärdiga regim han propagerar för att vi andra inte behöver skriva något alls.

”Ryssland desinficerar” genom att hjälpa slaktaren i Damaskus. Charmigt. Hur USA kommer in där begriper kanske bara någon som marinerats länge nog i Kremls propaganda.
Alla som kritisera mongolen är nazister enligt deras propaganda...
Citera
2022-06-02, 20:24
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jag räknar givetvis in nationalister, oavsett om de är judar, bebisar, miljöpartister eller SD.

Ukranias nazister tycker ju inte ens om "riktiga svenne nazister" som NMR och SvP, de gick tillochmed ur "europeiska nazzepartier alliansen" 2014....

Med den inställningen behöver du nog plocka in dig själv på listan över extrema.
Citera
2022-06-02, 20:25
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Lögner igen!
Lägg fram äkta bevis på att den ryssvänliga presidenten hade 90% stöd av ukrainas befolkning.

Jag talade om folket i Donbas. Inte hela Ukraina.
Citera
2022-06-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Med den inställningen behöver du nog plocka in dig själv på listan över extrema.

Ur ett ryskt perspektiv så är jag extrema, även jag tycker nämligen att ukraina ska försvara sig med all tillbuds stående medel medans ryssmongoler våldtar, mördar och stjäl i deras land.

För det skulle inte bli mindre hemskt om de gav upp, utan mer....
Citera
2022-06-02, 20:27
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Samma USA som hjälpte oss att förinta nazityskland?
Samma USA som stått som väktare mot kommunismen i världen?
Samma USA som oförtrutet kämpar mot droghandeln i världen?

Sedan är det infantilt att komma med argumentet ”Nisse gjorde ju så, då kan jag också göra så”

Angående civila döda så är det sannolikt att det dödats minst 50000 människor enbart i Mariupol.

Du svarar fortfarande inte på min fråga. Kämpat mot droghandeln 😅, förinta Nazityskland 😅, väktare mot kommunismen 😅. Kom igen nu, är du så korkad och så dåligt påläst seriöst?
Senast redigerad av SpOeNdi 2022-06-02 kl. 20:30.
Citera
2022-06-02, 20:31
Medlem
Citat:
ja precis. Jag trodde och hoppades inte att de skulle börja kriga. Men nu är vi där vi är. Så det gäller att leta efter realistiska lösningar utifrån dagens situation.

Putin har ju cancer vilket är bra.

Näst bäst realistiska lösning är att ryssarna lämnar ukrainskt territorium nu.

Efter det är bäst lösning att dom blir utslängda döda eller levande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in