2022-06-01, 18:13
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Tyvärr helt fel, du har tydligen ingen koll på vad som menas med pris kontra värde.

"Price is what you pay, value is what you get."

Nu leker du bara med ord. Priset på något avgör dess objektiva värde.
2022-06-01, 18:14
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Nu leker du bara med ord. Priset på något avgör dess objektiva värde.

Haha! Ok, då tror jag att den här diskussionen är meningslös... herregud vilken låg ekonomisk bildning det är hos bitcoinfolket.
2022-06-01, 18:17
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Haha! Ok, då tror jag att den här diskussionen är meningslös... herregud vilken låg ekonomisk bildning det är hos bitcoinfolket.

Jag må vara lågutbildad men påstå inte att jag tillhör "bitcoinfolket".
2022-06-01, 18:37
Avslutad
Citat:

Förmodar att du är bättre utbildad än FN-chefen Sameer Chauhan, som nyss lyfte fram Crypto på WEF2022.

UN agency head sees 'massive opportunities' in crypto: WEF 2022

https://cointelegraph.com/news/un-agency-head-sees-massive-opportunities-in-crypto-wef-2022

Citat:
The United Nations is smitten with distributed ledger technology (DLT). In a conversation with Cointelegraph at WEF 2022, United Nations International Computing Centre (UNICC) director Sameer Chauhan explained the “massive opportunities” he sees in cryptocurrencies.

Kebabsvarvare förbliv vid din svarv.
2022-06-01, 18:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Förmodar att du är bättre utbildad än FN-chefen Sameer Chauhan, som nyss lyfte fram Crypto på WEF2022.

UN agency head sees 'massive opportunities' in crypto: WEF 2022

https://cointelegraph.com/news/un-agency-head-sees-massive-opportunities-in-crypto-wef-2022

Kebabsvarvare förbliv vid din svarv.

Och jag kan hitta mängder med experter (troligen många fler) som säger något annat. Framförallt folk som är insatta i datalogi, kryptografi, och/eller ekonomi.
2022-06-01, 18:44
Avslutad
Citat:
Och jag kan hitta mängder med experter (troligen många fler) som säger något annat. Framförallt folk som är insatta i datalogi, kryptografi, och/eller ekonomi.

En FN-chef som uttalar sig positivt om Crypto på WEF, vad har du som smäller högre än det kebabsvarvarn?
2022-06-01, 18:47
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
En FN-chef som uttalar sig positivt om Crypto på WEF, vad har du som smäller högre än det kebabsvarvarn?

Jag kollade upp den här mannen bl a på Linkedin. Han verkar ha en ganska medioker teknisk bakgrund tyvärr. Om man är "chef inom FN" så är man troligen ingen expert inom datavetenskap. Du visar bara på din egen låga bildning och okunskap nu.

Nu bläddrade jag även igenom intervjun som du refererar till. Han pratar ju främst om CBDC:er och inte bitcoin och att det finns en potential för sådana.

Lägg ner nu innan du skämmer ut dig ännu mer.
2022-06-01, 19:01
Avslutad
Citat:
Jag kollade upp den här mannen bl a på Linkedin. Han verkar ha en ganska medioker teknisk bakgrund tyvärr. Om man är "chef inom FN" så är man troligen ingen expert inom datavetenskap. Du visar bara på din egen låga bildning och okunskap nu.

Nu bläddrade jag även igenom intervjun som du refererar till. Han pratar ju främst om CBDC:er och inte bitcoin och att det finns en potential för sådana.

Lägg ner nu innan du skämmer ut dig ännu mer.

Poängen är att FN offentligt godkänner Krypto, och hävdar dessutom att det finns en enorm framtida potential i Crypto, och de gör det under pågående WEF-konvent, men detta spelar alltså ingen roll avseende global acceptans och adaption enligt en kebabsvetsare?

Kebabsvetsare förbliv vid din svets.
2022-06-01, 19:02
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Poängen är att FN offentligt godkänner Krypto, och hävdar dessutom att det finns en enorm framtida potential i Crypto, och de gör det under pågående WEF-konvent, men detta spelar alltså ingen roll avseende global acceptans och adaption enligt en kebabsvetsare?

Kebabsvetsare förbliv vid din svets.

Jag har aldrig sagt att det inte kan implementeras en (eller flera) CBDC i framtiden. Det är något helt annat än att "investera" i bitcoin.

Du argumenterar bara mot dig själv nu när du refererar till den där indiska mannen.
2022-06-01, 19:21
Avslutad
Citat:
Jag har aldrig sagt att det inte kan implementeras en (eller flera) CBDC i framtiden. Det är något helt annat än att "investera" i bitcoin.

Du argumenterar bara mot dig själv nu när du refererar till den där indiska mannen.

De pratar om BTC och CBDC. Vad är det för valuta som historiskt associerats med narkotikahandel och pengatvätt som de pratar om tror du kebabsvarvarn?
2022-06-01, 19:31
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det finns en koppling mellan bitcoins värde och energiförbrukningen i och med att svårighetsgraden på mining ökas när bitcoins värde ökar. Fler transaktioner innebär rimligen att fler använder bitcoin, och eftersom antal bitcoin är fixt att bitcoins värde ökar. Alltså ökar energiförbrukningen om fler använder bitcoin.
Ja, så var det upp till maxkapaciteten för antalet transaktioner, som nätverket nådde för många år sedan. Sedan dess har antalet transaktioner legat på samma nivå men energiförbrukningen har ökat.
2022-06-01, 19:39
Avslutad
Citat:

Pratar den ryska centralbanken också om CBDC tror du kebabsvarvarn?

Russian Central Bank Open to Crypto For International Payments

https://cryptobriefing.com/russian-central-bank-open-to-crypto-for-international-payments/

-------------

För att återknyta till Topic så kan detta vara såväl argument för som emot BTC. BTC kan inte helt stoppas av centralbanker och stater. Stater kan via internationellt samarbete stänga ned stora börser som Coinbase, men de kan inte stoppa Crypto som befinner sig i privata plånböcker. Jag tror personligen att det positiva överväger det negativa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in