2022-06-01, 18:46
Avstängd
psychicsailors avatar
Det är en självklarhet att Javelins och Stingers kommer ut på den internationella marknaden.

För det första är Ukraina korrumperat, och för att Javelins och Stingers ska ha effekt, så måste de spridas ut över förbanden ut till "den siste soldaten". Därför kan du inte skydda dem. I det kaotiska kriget är det lätt att hitta ursäkter till att de försvinner. "den är använd", "den blev träffad av ryskt artilleri", "jag var tvungen att fly", etc.

För det andra är Ryssland också korrumperade. Och om Ukraina och Ryssland är korrupta, vad tror vi då om deras lilla avkomma i deras olyckliga äktenskap, tvillingarna DPR och LPR? De kommer så klart också passa på att sälja det plundrade.

För det tredje tjänar Ryssland på att de sprids ut, allra helst ska de säljas till Västs fiender.

Och för det fjärde har de inte själva sååå stor nytta av en del av dessa vapnen. De har kanske inte så många, att de kan organisera systematisk utbildning av hög kvalitet på Stingers/Javelins?
Citera
2022-06-01, 18:49
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Handlar mer om att dom anser det är onödigt att dra in fler parter. Dom vill ha förhandlingar med Ukraina men zelensky vill inte.
Dessutom kommer fler civila dö av deras vapen.
Vill de ha förhandlingar, men Ukraina vill inte.....awwwwww. Och inte en endaste liten geniknöl där uppe under skalpen din säger dig att det uttalandet är lite VANSINNGT? Förhoppningsvis kommer Ryssland till förhandlingsbordet när vi kallar på dem för att tillåta dem skriva på det nya fredsstyret i deras land. Gör det inte det så är det ingen som bryr sig ändå, eftersom en underskrift från en ryss är mindre värd än rubeln
Citera
2022-06-01, 18:55
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
........

Obs inget Gore!!! Så sluta radera mina inlägg, pro Ukrainska moderater...
Jag valde att inte citera dina psyksjuka länkar för att inte ytterligare förpesta tråden med rysk desinformation. Ingen, absolut INGEN av källorna du postade har någon som helst trovärdighet. Allt är ryskt tvärtomspråk.

Ja, moderatorerna är säkerligen pro-Ukraina. Men se dig omkring och vädra läget så kanske du förstår att hela samhället är pro-Ukraina. Du kan ju testa att ta upp dina Z-artiklar i fikarummet på jobbet så får du väl se själv.
Senast redigerad av Jiren 2022-06-01 kl. 18:57.
Citera
2022-06-01, 18:56
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Handlar mer om att dom anser det är onödigt att dra in fler parter. Dom vill ha förhandlingar med Ukraina men zelensky vill inte.
Dessutom kommer fler civila dö av deras vapen.

Ryssland ska alltid vara i styrkeposition och vänta in motpartens önskan om förhandlingar. Motparten ska komma krypande anser Putin. Detta fattar Zelensky. Han nekar Ryssland den favören. Vilket förstås är irriterande för ryssarna. Kanske är det Ryssland som ska komma krypande till förhandlingsbordet? Men det är ryssarna för stolta för. Det finns inte i deras instruktionsbok. Hellre kärnvapenkrig i så fall än en rysk önskan om eld upphör. Vi befinner oss i den ortodoxa kulturkretsen där förlust inte finns på kartan. En lösning vore ett tyst avlägsnande av Putin och en ny regim som har vett att avsluta det märkliga engagemanget i Ukraina.
Citera
2022-06-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ryssland ska alltid vara i styrkeposition och vänta in motpartens önskan om förhandlingar. Motparten ska komma krypande anser Putin. Detta fattar Zelensky. Han nekar Ryssland den favören. Vilket förstås är irriterande för ryssarna. Kanske är det Ryssland som ska komma krypande till förhandlingsbordet? Men det är ryssarna för stolta för. Det finns inte i deras instruktionsbok. Hellre kärnvapenkrig i så fall än en rysk önskan om eld upphör. Vi befinner oss i den ortodoxa kulturkretsen där förlust inte finns på kartan. En lösning vore ett tyst avlägsnande av Putin och en ny regim som har vett att avsluta det märkliga engagemanget i Ukraina.

Har du helt missat att dom har haft många fredssamtal, som sedan Tiggaren i Kiev plötsligt avslutade strax efter att han mördade sin fredsförhandlare...
Citera
2022-06-01, 19:04
Medlem
Är det från Polen de flesta vapnen kommer? Kanske Lavrov syftar på dem.? Eller kanske han menar att vitryssarna ska börja slåss
Citera
2022-06-01, 19:06
Medlem
Såg en nyhet på Omni tidigare idag, ser inte det nu, men det förekommer tortyr tyvärr i ockuperade Kherson. Ockupationsmakten använder rena SS och Gestapo-metoderna med misshandel och svart säck över huvudet på dom stackars offren.

Det talas också om att folk har helt försvunnit. Detta är mycket otäckt.

Jag har ju varnat för den ryska bögfascismen, den är alla folks fiende. Jag ser ingen annan utväg än att en rejäl palatskupp måste ske i Kreml.

Vem vågar ta fram dom slipade knivarna?
Citera
2022-06-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Jorå så att.. Har ni inte tröttnat snart.. Tror du vi bryr oss om någons förmögenhet.. Så länge ni orcer dör så kan jag jobba all övertid jag kan och skänka det till Ukraina viket jag redan gör.. 25k redan och mer kommer...

Ni älskar att prata om Putin den Stores förmögenhet, så tänkte att det skulle vara intressant att få veta vad Tiggaren i Kiev tjänar.
Citera
2022-06-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Jag svarade dig sist angående min landstillhörighet, men eftersom det spelar mig föga roll så kan jag svara igen. Om inte annat för Finlands skull. Jag är amerikan. Så var det ur världen. Och det behövs ingen ivasion av Moskva, den invasionen är redan gjord och folket på plats, så se upp när det händer, för snabbt kommer det gå

Oj vilka lögner efter lögner. Men vad kan man förvänta sig. Hur långt har invasionen av Moskva kommit?

Skäms du över att vara finne så du bytte nationalitet nu?
Citera
2022-06-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ni älskar att prata om Putin den Stores förmögenhet, så tänkte att det skulle vara intressant att få veta vad Tiggaren i Kiev tjänar.
Tycker du att det har relevans för Rysslands krigsfiasko?
Citera
2022-06-01, 19:10
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Tiggaren i Kiev hade en förmögenhet på 700 miljoner kronor, mestadels tjänade på korrupta affärer med Pedofilen i Vita Huset, och hans son Horbocken.

Hur stor tror du förmögenheten är nu?

Istället för att tjäna sitt folk så tjänar han USA
Well, skall jag vara ärlig så är du ÄNNU EN GÅNG helt jävla OT här, men 700 miljoner tycker jag inte är särskilt mycket efter skådespeleri och hög statsmannatjänst och några investeringar senare. Ganska rimligt faktiskt. Sedan att DU av all på något konstigt sätt har stenkoll på hans privatekonomi samt tillhörigheter gör ju att jag gäspar lite och småler. Du förstår pojkvasker, du är lika lite källa till något som Tass, RT, 442 konton på telegram från arbetslösa ryssar utan hobby osv osv. Om du på något sätt tror att gemene man överhuvudtaget skulle ta dig på allvar, så har du hamnat snett inom psykiatrin min vän
Citera
2022-06-01, 19:11
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Oj vilka lögner efter lögner. Men vad kan man förvänta sig. Hur långt har invasionen av Moskva kommit?

Skäms du över att vara finne så du bytte nationalitet nu?
Som jag svarade dig, folket finns redan på plats, så som jag SADE om du hade läst lite så behövs ingen invasion. Du ser pöjk, vi här sköter saker med stil och finess
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in