Citat:
Ursprungligen postat av
Fyllefyllot
Jag kan vara ärlig att säga att jag är dåligt insatt i det vi kallar kriget. Jag har i princip uteslutande tagit del av propagandan som vi själva går ut med för att sätta mig in i det här, vilket jag ju per definition inte då har gjort.
Vinnaren skriver historien, det kommer att bli Ryssland (om man bor i Ryssland) så länge som inte konflikten eskalerar. Om den skulle resultera i ett större krig (vilket uppenbarligen inte skulle ske på rysslands initiativ) så skriver den vinnaren historien.
Tyvärr blir ju det här parentes i historien, vem som har rätt, vem som.har fel, vem vet, jag vet inte, vet du?
Krig är propaganda, propaganda är krig. Det är helt omöjligt att veta något. Vi vet att Ryssland har gått in i Ukraina och att större delen av "väst" har infört sanktioner mot Ryssland, i övrigt vet vi faktiskt inte ett jävla skit.
Det är precis detta som är målet med desinformationen från Ryssland genom att hela tiden gå ut med lögner, missinformationen, påstående som inte kan styrkas så vill de skapa en bild av att man inte kan veta vad som är sant, ett det är två propaganda narrativ som står emot varandra.
Så är det inte, vi vet i själva verket väldigt mycket. Pressen i väst har många brister men också stora styrkor. Just nu rapporteras det om Ukrainas förluster på slagfältet och på hur deras soldater saknar utrustning och är slutkörda.
Precis som pressen rapporterade om Rysslands förluster och om deras krigsbrott tidigare i kriget. Det är också tydligt när de rapporterar om förluster att dessa inte går att lita på då båda sidor inte går ut med hela sanningen.
Låt dig inte luras av desinformations kampanjerna utan lita på faktan.