Citat:
Ursprungligen postat av
Johanhaa
Ska man vara med i ett lag måste man nog anpassa sig lite och veta när det är läge för något och inte gäller nog alla lag inte bara skidor..
vad var det dom lekte? du har säkert bra koll på det som du verkar ha på Ferrys brudar

Ferry har ju skrivit om det i sin bok så är väl inget hemligt han har ju en tendens att skriva utan filter.
Sättet som han uttryckte sig om kvinnor i allmänhet och tjejerna i laget i synnerhet sade mer om honom än om dem. Han har uppenbart svårt att läsa av vissa sociala situationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Hur egoistiska åkarna är i andra nationer vet jag inte men det är ju ganska få fall där man gjort en egen satsning som har blivit framgångsrik. Tönseth har haft ett eget team då han stått utanför norska landslaget (av andra skäl dock) och trots att hans satsning är ett av få exempel som varit framgångsrik så valde han efter viss betänketid att tacka ja till en landslagsplats inför kommande säsong.
Jag tycker att de svenska landslagsåkarna skall vara lojala mot den svenska landslagsmodellen och det tycker jag inte Frida och Maja har varit och jag tycker inte heller Ebba visar upp det i intervjun där hon berättar att hon också har funderat på att lämna landslaget. På det sättet är de egoistiska och tänker för kortsiktigt och jag tror det kommer bita dem själva i ändan.
Min tolkning är att åkarna skulle vilja vara med i landslaget men att förbundet totalt misslyckats med att få ihop ett bra upplägg därför att höjdarna har sina egna idéer.
Jag tycker det var väldigt bra av Ebba att uttala sig om hon gjorde i intervjun, dels står hon för sin egen åsikt och dels var det ett väldigt fint sätt att stå upp för sina kompisar, jag är säker på att både Frida och Maja uppskattar Ebbas uttalande efter förbundets fruktansvärda pressmeddelande igår.