2022-05-31, 21:09
  #159541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Intressant reportage nära fronten som visar hur Ryssfascisterna fullkomligt skiter i mänskliga värden och våldtar och bombar urskillningslöst. Dessa satans Ryssäckel måste stoppas.

https://edition.cnn.com/videos/world/2022/05/30/ukraine-lysychansk-battle-pkg-tsr-npw-intl-vpx.cnn/video/playlists/russia-ukraine-military-conflict/
… där en man säger att det var bättre när tyskarna anföll.

Ryssarna är tragiska människor vars land kommer att efter ukrainakriget befinna sig på en nivå som motsvarar den tid som dagens föräldrars mor/farföräldrar fick uppleva Ryssland före andra världskriget.
Citera
2022-05-31, 21:11
  #159542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Låter som att de äkta nassarna numera återfinns i Ryssland. FN bör avnazifiera Ryssland och demilitisera nasselandet som återigen hotar världen med folkmord med massförstörelsevapen.

Judeonazister *skratt*. Bara dödsknarkarnazister är roligare.
artikel i DN idag om nazisterna som slåss på putins sida,,
Citera
2022-05-31, 21:12
  #159543
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Vi ska alltid glädjas över Ukrainska framgångar och Ryska motgångar. I det här fallet är det så klart bra gjort att ha slagit ut ett ryskt fordon men med bild som underlag gör jag bedömningen att platsen för eldöppnande är höjden/kullen 1800m rakt söderut.

D.v.s på andra sidan om Inhulets så filmen i sig är inte bildunderlag som stödjer information att de på denna plats tagit sig över och därmed är inne i Ivanivka.

Men kan man rensa byn på avstånd så är ju det festligt det med

Jag kollade inte så noga tidigare. Men ja det ser ut som att man kan få igenom ett skott från andra sidan floden. Det var skarpt av dig att hitta den luckan där haha. Ivf så är ryssen rökt i den lilla byn nu.
Citera
2022-05-31, 21:13
  #159544
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Intressant reportage nära fronten som visar hur Ryssfascisterna fullkomligt skiter i mänskliga värden och våldtar och bombar urskillningslöst. Dessa satans Ryssäckel måste stoppas.

https://edition.cnn.com/vide'dos/world/2022/05/30/ukraine-lysychansk-battle-pkg-tsr-npw-intl-vpx.cnn/video/playlists/russia-ukraine-military-conflict/

Har du en neutral källa?
Citera
2022-05-31, 21:16
  #159545
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Bra! Europa ska inte köpa ryZZk gas.

Det kommer att dröja tills man är där..

EU-land vil vente med sanksjoner mot russisk gass

Flere EU-land erkjenner at importen av russisk gass inntil videre vil fortsette - samtidig som importen av russisk olje skal trappes ned.


Andre uttrykte håp om gassanksjoner lengre fram i tid. Et av temaene på toppmøtet tirsdag var en investeringspakke som skal gjøre det mulig å stanse importen av russisk gass innen 2030.

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/dnALVo/eu-land-vil-vente-med-sanksjoner-mot-russisk-gass

Det är en realitet, det som sker nu kommer ändå att gå ut på vår ekonomi. Inte billigt heller samtidigt som man håller på önskedrömmar att vind/solkraft skall fixa biffen..
Citera
2022-05-31, 21:17
  #159546
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
helt sinnessjukt. En ryssfascistisk sridsvagn kör på två minor och en orch kliver ut och börjar prata i mobilen för att sekunden senare träffas att ett pansarskott och han går vidare. Den personen har nog haft bättre dagar- Har svårt tro han överlever nån längre tid: Inre skador av splitter som kanske inte märks direkt, chockskador i lungorna, inre blödningar, förmodligen fullkomligt döv.

https://twitter.com/RALee85/status/1531689763215921163?s=20&t=aGU0x5yPkc_CvVCYmNK_nw

När ammunitionen börjar brinna så hänger han kvar vid stridsvagnen.... Med tanke på vilken smäll det blir när tornet blåses av så borde han sprungit fort därifrån.

Druckit för mycket vodka kanske?
Citera
2022-05-31, 21:19
  #159547
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det kommer att dröja tills man är där..

EU-land vil vente med sanksjoner mot russisk gass

Flere EU-land erkjenner at importen av russisk gass inntil videre vil fortsette - samtidig som importen av russisk olje skal trappes ned.


Andre uttrykte håp om gassanksjoner lengre fram i tid. Et av temaene på toppmøtet tirsdag var en investeringspakke som skal gjøre det mulig å stanse importen av russisk gass innen 2030.

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/dnALVo/eu-land-vil-vente-med-sanksjoner-mot-russisk-gass

Det är en realitet, det som sker nu kommer ändå att gå ut på vår ekonomi. Inte billigt heller samtidigt som man håller på önskedrömmar att vind/solkraft skall fixa biffen..

Tysken får ju fortsätta elda kol samt återstarta lite kärnkraft tex.

EU får nog släppa klimatet ett tag o koncentrera sig på att elda kol för att kunna stänga kranen till ryZZen.
Citera
2022-05-31, 21:20
  #159548
Medlem
Hur folket i Donbass ser på ryssarna.
https://twitter.com/garbanzo0813/status/1531643887177060357
Citera
2022-05-31, 21:21
  #159549
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Har du en neutral källa?

Är jorden platt? Finns dom som tror det och också kräver "neutrala källor".
Citera
2022-05-31, 21:23
  #159550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
När ammunitionen börjar brinna så hänger han kvar vid stridsvagnen.... Med tanke på vilken smäll det blir när tornet blåses av så borde han sprungit fort därifrån.

Druckit för mycket vodka kanske?
Ett sådant beteende kan man inte visa om man är vid sina sinnens fulla bruk, bara om sinnet är fullt av bruk.
Citera
2022-05-31, 21:23
  #159551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Bra! Europa ska inte köpa ryZZk gas.


Gazprom har også lukket for gassen til Holland:


https://www.dr.dk/nyheder/seneste/gazprom-har-lukket-gassen-til-holland
__________________
Senast redigerad av Moentos 2022-05-31 kl. 21:53.
Citera
2022-05-31, 21:32
  #159552
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Tysken får ju fortsätta elda kol samt återstarta lite kärnkraft tex.

EU får nog släppa klimatet ett tag o koncentrera sig på att elda kol för att kunna stänga kranen till ryZZen.

Jaa-a..så vore det om förnuftet skulle få segra men...

Man snackar sol/vind i EU, och i Tyskland är kärnkraft en "nonstarter" till 100 % så länge miljöpartiet är med och styr. Kanske man kan sträcka sig att köra de sista återstående kärnkraftverken liiite längre.., men det är allt !

Det är det enda positiva med denna konflikt, vad det kan leda till.., med att politiker tänker på nytt om kärnkraft. Men det skall tydligen kosta många tappade jobb etc..., innan polletten börjar trilla in. Många..

För inom EU så har vi ytterst begränsat med fossila bränslen, och om vi önskar behålla vår levnadsstandard så är kärnkraft det enda alternativet. Vind/sol är flum om man skall bygga hela kontinenter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in