Citat:
Ursprungligen postat av
donald12
Tysken får ju fortsätta elda kol samt återstarta lite kärnkraft tex.
EU får nog släppa klimatet ett tag o koncentrera sig på att elda kol för att kunna stänga kranen till ryZZen.
Jaa-a..så vore det om förnuftet skulle få segra men...
Man snackar sol/vind i EU, och i Tyskland är kärnkraft en "nonstarter" till 100 % så länge miljöpartiet är med och styr.
Kanske man kan sträcka sig att köra de sista återstående kärnkraftverken
liiite längre.., men det är allt !
Det är det enda positiva med denna konflikt, vad det kan leda till.., med att politiker tänker på nytt om kärnkraft. Men det skall tydligen kosta många tappade jobb etc..., innan polletten börjar trilla in. Många..
För inom EU så har vi ytterst begränsat med fossila bränslen, och om vi önskar behålla vår levnadsstandard så är kärnkraft det enda alternativet. Vind/sol är flum om man skall bygga hela kontinenter..