2022-05-31, 02:03
Medlem
GillrocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordHeskey
Hehe, riktigt stora vinster i 3-dagarskriget som pågått mer en ett kvartal och man är inte ens nära sina mål. Nej du lillen, du får nog läggas in på psyket igen.

Nja, det har väl ändå dykt upp att UA inte var så ensamma att strida mot Ryssland utan har fått enorm med hjälpinsatser inte bara genom material och pengar utan även män som stridit för dem. Det kom väl fram att soldater som släpptes från Maripol, inte bara var UA soldater utan soldater, samt en och annan general, kom från Kanada och Storbritannien. Med tanke på all de vapen och utrustningar som väst bistått med fram tills nu, sanktionerna mot Ryssland för att försvaga landet, har misslyckats totalt anser. Återigen, Ryssland vinner stort, vill jag påstå.
Citera
2022-05-31, 02:04
Medlem
EU kommer att splittras på grund av Ukraina så något väldigt gott kom ur USAs proxykrig. Väldigt synd att "Bäst i klassen" Sverige kommer att drabbas absolut hårdast. Vive la Ursula.
Citera
2022-05-31, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK
Nja, det har väl ändå dykt upp att UA inte var så ensamma att strida mot Ryssland utan har fått enorm med hjälpinsatser inte bara genom material och pengar utan även män som stridit för dem. Det kom väl fram att soldater som släpptes från Maripol, inte bara var UA soldater utan soldater, samt en och annan general, kom från Kanada och Storbritannien. Med tanke på all de vapen och utrustningar som väst bistått med fram tills nu, sanktionerna mot Ryssland för att försvaga landet, har misslyckats totalt anser. Återigen, Ryssland vinner stort, vill jag påstå.

Ja jag vet vad du vill påstå 😁
Citera
2022-05-31, 02:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
EU kommer att splittras på grund av Ukraina så något väldigt gott kom ur USAs proxykrig. Väldigt synd att "Bäst i klassen" Sverige kommer att drabbas absolut hårdast. Vive la Ursula.

Varför ?

Du kan ju inte bara kasta ur dig det, bara för att du önskar. Varför blir det så ?
Citera
2022-05-31, 02:08
Medlem
GillrocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man är i ett dyrbart krig, dragit på sig västvärldens vrede med sanktioner, lyckas enat EU och NATO (kom ihåg att det är inte många år sedan Macron sade att NATO var "braindead" !). Dessutom har Putin lyckats schabbla bort Sve/Fin`s neutralitet..(en enorm bedrift i sig, som kommer att göra honom ökänd i ryska historieböcker långt efter hans död)

Vad är det som Putin har vunnit, för jag ser det inte ?
Har lyckats ena EU och NATO? Då borde väl Sverige och Finland NATO ansökan gått som dans på rosor, kan man väl ändå tycka? Räckte ändå att ett land satte stopp för det. Men tiden kommer väl utvisa sig, huruvida Sverige och Finland blir medlemmar så som man hoppats på.

Nja, jag tror vi ser en början på splittring eller snarare, en ny allians planeras att bildas inom snart.
Finland är mer intressant än Sverige, både för öst och väst.
Citera
2022-05-31, 02:12
Medlem
Citat:
Varför ?

Du kan ju inte bara kasta ur dig det, bara för att du önskar. Varför blir det så ?

Energi, valuta, kostnader och prestige mm.mm.
Citera
2022-05-31, 02:16
Medlem
Citat:

Vattentätt resonemang
Citera
2022-05-31, 02:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK
Har lyckats ena EU och NATO? Då borde väl Sverige och Finland NATO ansökan gått som dans på rosor, kan man väl ändå tycka? Räckte ändå att ett land satte stopp för det. Men tiden kommer väl utvisa sig, huruvida Sverige och Finland blir medlemmar så som man hoppats på.

Nja, jag tror vi ser en början på splittring eller snarare, en ny allians planeras att bildas inom snart.
Finland är mer intressant än Sverige, både för öst och väst.

Fin/Sve är inne i NATO. Biden skulle aldrig ha tagit emot Niinistö/Andersson i vita huset om inte detta är "pengar på banken". USA skulle då bli helt utskrattade, och det kommer man inte låta att ske. Tumskruvar eller mutor.., Erdogan kommer säkert att få något ut av detta.., men vad.., det vet jag inte..
Citera
2022-05-31, 02:26
Medlem
GillrocKs avatar
Citat:
Fin/Sve är inne i NATO. Biden skulle aldrig ha tagit emot Niinistö/Andersson i vita huset om inte detta är "pengar på banken". USA skulle då bli helt utskrattade, och det kommer man inte låta att ske. Tumskruvar eller mutor.., Erdogan kommer säkert att få något ut av detta.., men vad.., det vet jag inte..

Turkiet: Vi vill ha F16, F16!!
USA: Njae....
Grekland:Ni kan väl för fan inte ge turkarna F16, de kommer hota oss!
USA:Okej, turkarna får önska sig något annat.
Turkiet:
Citera
2022-05-31, 02:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Hmm..

Jo, energiproblemen har nog kommit upp i tråden och personligen tror jag det tar något år till.., tills man har kopplat sig väck ifrån rysk energi. Sedan så kan man hoppas på ett mera vuxet synsätt ifrån EU med kärnkraft i det längre perspektivet.

Kostnader, samma sak där. Detta krig kommer att bli dyrt ifrån västs sida. Slitningar kommer nog att komma längre fram, nästa vinter/vår. Tror på kompromisser.., och att utfasningen utav energin tar längre tid än vad som önskas.

Prestige.., där har man nog sitt på det torra ifrån västs sida. Man hjälper ett land att försvara sig. Finns ingen prestige att ställa sig på Rysslands sida.
Citera
2022-05-31, 02:32
Medlem
GillrocKs avatar
Citat:

Turkarna är nog mer prioriterade än Finland och Sverige enligt USA och övriga NATO länders ögon. Dock är det väl önskvärt att få med samtliga länder på båten, och mycket talar för att både Sverige och Finland kommer så småningom bli medlemmar i NATO, även om det inte rör sig att de blir fullvärdiga medlemmar.
Senast redigerad av GillrocK 2022-05-31 kl. 02:35.
Citera
2022-05-31, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordHeskey
Vill du veta vad som händer om NATO går in med manskap?
Vad är det du inte vet som händer om Väst går in med massvis vapenkraft?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in