2022-05-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
suspekt hela saken...
vilka finländare lägger upp en länk till den norska polisen på det sättet...

Det er norsk tekst her og der, neste, forrige, gå tilbake til nettstedet osv.

Jeg er temmelig sikker på at det er en nordmann som har lagd websiden.
Citera
2022-05-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Men hvorfor? Hva skal noen tjene på å prøve å skape en villedning på et misbruk som ligger etter i tid? Ingen tror vel på ramme alvor at en GM bruker samme ID i flere forskjellige saker? Da har man ikke 136 (eller 138) i IQ. Det er jo helt bak mål.

Og hvorfor kommer dette nå? Akkurat nå? Når det samme dagen er støy i finland på SoMe rundt den ene hovedmannen i saken og han på sin egen insta skriver (samme dag) at det snart kommer en ny bok? Og hvorfor kommer dette dagen etter han var i retten for trusler? Og samme dag exen hans bretter ut om forholdet deres i media?

Domenet ble registrert 23. mai hvis jeg ikke husker feil. Da har de i alle fall hatt 5 dager på seg til å surre med dette. Så det er ingen impulshandling heller. Men det er jo ingen ting logisk som tyder på dette skal være en norsk villedning??

Blir selvfølgelig skeptisk når man ser at Site Language MÅ være innstilt til Norsk. Men igjen. Hvorfor? Politiet har jo sjekket ut ohg offentlig. Det er jo ingen ting for å hente for verken gjerningsmann eller jørgen hattemaker å peke på ohg?
Tenk sånn her. GM har bortført AEH og vet at politiet raskt vil finne frem til identiteten han brukte. For å lede politiet på feil spor, sender han en mail med den samme identiteten til et kriminelt miljø i Finland.
Citera
2022-05-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Klikker du på passfotoet så kommer du til politiet i norge

https://www.katiskaleaks.com/blog/golf-connection

Det er fastslått at vedkommende som har laget denne siden har backend/kontrollpanel satt til norsk som språk. Det vil si at vedkommende får opp norsk når siden skal redigeres, "Opprett nytt innlegg", "klikk her for å lagre" osv.

Lite troverdig at en finne driver dette når hen skriver på engelsk her i forumet og påpeker at hen ikke forstår norsk.

Jeg skal få en jeg kjenner som har finsk som morsmål til å se over katiskaleaks.com for å sjekke om hele greia bare er Google translate.
Det skal være lett å avdekke, Google oversetter ikke helt knirkefritt mellom norsk og finsk (og andre veien).
Citera
2022-05-30, 22:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Det er fastslått at vedkommende som har laget denne siden har backend/kontrollpanel satt til norsk som språk. Det vil si at vedkommende får opp norsk når siden skal redigeres, "Opprett nytt innlegg", "klikk her for å lagre" osv.

Lite troverdig at en finne driver dette når hen skriver på engelsk her i forumet og påpeker at hen ikke forstår norsk.

Jeg skal få en jeg kjenner som har finsk som morsmål til å se over katiskaleaks.com for å sjekke om hele greia bare er Google translate.
Det skal være lett å avdekke, Google oversetter ikke helt knirkefritt mellom norsk og finsk (og andre veien).

gör det, för det här låter konstigt...
Citera
2022-05-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Tenk sånn her. GM har bortført AEH og vet at politiet raskt vil finne frem til identiteten han brukte. For å lede politiet på feil spor, sender han en mail med den samme identiteten til et kriminelt miljø i Finland.

Dette passer jo som hånd i hanske med at sønnen oversvømte badekaret i andre etasje, svabret opp vann, knuste taklampe, ble kuttet opp i ryggen så blodspruten sto og dro hjem uten å tørke opp sølet.
Citera
2022-05-30, 22:43
Medlem
Citat:

Lett å overse sånne detaljer og finjusteringer når man setter opp en ny nettside og har mest fokus på hovedmålet.

Virker som noe har hastet den siste uken.
Citera
2022-05-30, 22:44
Medlem
mister007s avatar
Citat:

Inspiser passsbildet med (jeg mozilla) merkelig ja
Citera
2022-05-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Lett å overse sånne detaljer og finjusteringer når man setter opp en ny nettside og har mest fokus på hovedmålet.

Virker som noe har hastet den siste uken.

Hvilket kan tyde på at politiet er på rett spor.
Citera
2022-05-30, 22:46
Medlem
twitter kontoen følger ingen finske kontoer, kun kripos og andre norske og svenske kontoer.
Citera
2022-05-30, 22:51
Medlem
first.springs avatar
Kan noen da forklare hva dette bilde gjør på CDN serveren tilhørende siden:
https://custom-images.strikinglycdn.com/res/hrscywv4p/image/upload/c_limit,fl_lossy,h_9000,w_1200,f_auto,q_auto/1003279/

Sikret en kopi her:
https://imgur.com/a/GlKIY0T

"costa del crime" - Sofia Belórf
Kan tydelig knyttes til sidene:

https://www.instagram.com/costadelcrime/
https://www.costadelcri.me/

Som også er laget med samme CMS - Strikingly

NOEN SOM FORTSATT TROR DETTE ER EN NORSK VILLEDNING?
Senast redigerad av first.spring 2022-05-30 kl. 22:54.
Citera
2022-05-30, 22:57
Medlem
Nottelitens avatar
frågan är vad det egentligen är, norska, finska eller vad faen...
Citera
2022-05-30, 23:04
Medlem
Kan ikke noen lage seg en anonym epost konto og sende han en epost og spørre om diverse da?

Evt ta skjermdump av spørsmålene og svarene og legge de ut på imgur.

Kunne ha gjort men har ikke tid eller ork nå om dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in