2022-05-30, 18:47
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrrora
Härligt att Putin slår ett slag mot Ukrainska nazistregimen med sionisten Jewlenski i spetsen. Folk förstår inte men Putin räddar oss från NWO dikaturen.

Och hur tycker du att det går för Putin att rädda världen? Han kommer att vara ett minne blott inom en snar framtid.
Citera
2022-05-30, 18:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Fattar du inte att Putin kommer inte stanna vid Ukraina?
Baltländerna och Polen står på tur, för hela västvärldens säkerhet bör vi stoppa ryssen genast.
Det har vi ju lärt oss från Hitler om inte annat.

Om kriget i Ukraina gått enligt plan så tror jag att Putin gått vidare. Efter erfarenheterna i Ukraina så tror jag mycket har reviderats, inte minst självbilden av världens näst kraftfullaste arme ...

Dessutom har den den Ryska stridsmakten lidit stora förluster och avsevärt försvagats. Armen har visat på en mängd svagheter, både taktiskt och gällande utrustning.

Flygvapnet har också underpresterat och fortfarande, tre månader in i kriget, har inte totalt luftherravälde kunnat uppnås. Likaså ser vi brister i koordinering mellan flyget och övriga enheter.

Jag tror att Putins aptit på nya äventyr har fått sig en ordentlig knäck.
Citera
2022-05-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men: 1) De länderna segrade, det är förlorare som ställs till rätta (Som Tyskland, Serbien och nu Ryssland). 2) Ryssland är ingen stormakt. 3) De länderna är politiskt stabila länder med bra relationer till omvärlden och de ingår i stora allianser. Ryssland är snart ett splittrat land i kaos utan vänner och ekonomiskt isolerat.

Vadå de segrade? Förstår inte riktigt vad du pratar om. De invaderade mellanöstern helt oprovocerat, George W Bush och andra amerikanska presidenter sa att de producerade massförstörelsevapnen. Hittade man något på nästan 20 år? Nej.

Hur är Ryssland inte en stormakt? De har betraktas som stormakt i flera år samt i nutid tillsammans med USA och Kina.

Ryssland är inte splittrat, finns en hel del allierade med Ryssland i öst och länder i väst som har bra relationer med de. Problemet är att EU tvingar länder att sanktionera Ryssland vilket man absolut kan argumentera för att relationerna går isär. Om vi tar ett exempel som Tyskland så har de inte skickat ett enda militärt stöd till Ukraina och de har inte strypt inköp av olja och gas. Ukrainas utrikesdepartement har tillochmed hånat Tyskland för att de inte ger något stöd på twitter.
Citera
2022-05-30, 18:52
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay-Gallison

Sverige kommer att vara ett minne blott innan dess. Ja nog hela världen utom öst, Indien och Sydamerika.

Och hur ska det gå till? dvärgmongolerna klarar inte ens av att besegra lillebror Ukraina. Tror nog de ska tänka sig för innan de ger sig på NATO.
Citera
2022-05-30, 18:55
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Sverige kommer att vara ett minne blott innan dess. Ja nog hela världen utom öst, Indien och Sydamerika.

Håller med framtiden ligger i öst och denna konflikt accelererar processen.
Citera
2022-05-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Åh, blev det jobbigt nu? Tycker du det är konstigt att man frågar när du bara berättar hur illa väst är och hur bra ryssland är. Varför inte flytta dit då?

Att du förnekar att väst inte skapar konflikter runtom i världen visar nog mer om vem du är än mig. Tänker tyvärr inte ödsla tid för att hålla en någorlunda vettig diskussion.
Citera
2022-05-30, 18:57
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Idiot har du aldrig spelat poker och använt "pokerface"?

Alltså du tar priset, så att få stryk av Ukraina och offra det mesta av sitt moderna krigsmaterial är "pokerface"

Men visst, vad tänker du om de 30 000 som offrats i "pokerface" attacken?

Det är skrämmande att inse att du går fri i Sverige med dina sjuka tankar.

Berätta hur dvärgmongolerna ska besegra NATO, ska bli spännande att höra.
Citera
2022-05-30, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ryssland kommer förlora Kherson. Det går undan nu.

Ryssland kommer erövra hela östra Ukraina, det går undan nu.
Citera
Medlem
Citat:
Idiot har du aldrig spelat poker och använt "pokerface"?
Spelat mycket poker och synat många bluffar. Ryssland som stormakt är senaste bluffen som synats.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottgodis
Att du förnekar att väst inte skapar konflikter runtom i världen visar nog mer om vem du är än mig. Tänker tyvärr inte ödsla tid för att hålla en någorlunda vettig diskussion.

Nej, vad ledsen du gör mig. Åh, hur ska jag överleva nu när du inte vill ha en diskussion.....
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror att han är fejk. Han har skrivit så tokiga rykten att jag har slutat att följa honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja nu börjar det bli panik i Röda Armén vid Kherson. Men man måste också ge respekt att de har hållt positionerna så här länge. En by till intagen av UAF rapporteras från kanadicken vid fronten.
https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1531303769794916354

Men nu hade han rätt, Ukraina har tagit byn Nikolaevka. https://twitter.com/antiputler_news/status/1531300499554705412
Citera
2022-05-30, 18:59
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Håller med framtiden ligger i öst och denna konflikt accelererar processen.

Snälla utveckla så jag förstår hur framtiden ligger i öst, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in