2022-05-30, 03:52
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Tibber.

Vuxen man sitter i badkaret och kommenterar sin inåt snopp.

Nu måste väl ändå ärketönten Shyffert ha nått ett nytt lågvattenmärke?

Lidl . Sånt är Lidl.

Jag förstår verkligen inte varför man måla upp en bild av att personalen har så jävla kul på arbetsplatsen. Vill jag handla där bara för att personalen har dansat i gångarna efter stängning ?
Citera
2022-05-30, 04:00
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Lunar (app). En stönande Will Ferrell imponerar inte. Och varför har han så jävla stora händer?! Menar, vad ska det symbolisera liksom?

https://www.youtube.com/watch?v=94XR38XZ5Vs

Citat:
Ursprungligen postat av Fultjackad
Fattar inte heller. Lunar..app! Fattar varken produkten (googlade, det är en app för att köpa kryptovaluta) eller händerna, den indiska musiken.. Det måste vara något långsökt.

Händerna betyder ingenting.

Citat:
The hands have no logical reason whatsoever, and are never explained. However, they make you wonder. And that is exactly the point. Also, it adds to the bottomless pit of ridiculousness that is at the heart of this campaign.

https://www.lbbonline.com/news/how-will-ferrell-brought-the-will-power-to-scandinavian-bank-lunar

Så syftet är alltså uppnått , dom har fått några personer att undra varför. Sen om det får folk att använda appen är en annan sak.

Den indiska musiken är där för att dom driver med självhjälpsgurus skulle jag tro.
Citera
2022-05-30, 04:15
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
"Vet ni vad jag har gjort?"
Tror det är Klarna, men kan ha fel - nåt stort kreditbolag är det iallafall.

Nån i tråden har skrivit att hon ser kåt ut Stämmer faktiskt, haha.

Och det är säkerligen meningen. Man får ju inte ha avklädda sexiga kvinnor i reklamer nuförtiden men kåta blickar är det svårt att göra någonting åt och jag är fan övertygad om att det funkar lika bra. Undrar hur dom regisserade den. Såååååja, och så tittar du in i kameran med sug i blicken , jaaaa, sååååja, suuuuuuug och sängkammarblick! Där satt den.
Citera
2022-05-30, 05:15
Medlem
Är så less på den där jävla gillette reklamen nu, den körs bokstavligen i varje reklamavbrott på en visat kanal sen kväll och natt (ok inte varje, såg just en reklampaus på sexan utan den, kors i taket).

verisures nya fåniga med räddningstjänst som öses på just nu, dom måste väl få goodwill nu efter sina delade nakenfilmer antar jag. Är som någon skrev nästan parodi.

Trygghansa behövs väl inte ens nämnas, varför tror reklammakarna att vi vill se slemmiga foster på tv? Roligt när dom kommer precis när man är på väg till sängen med tjejen, går inte att få stånd på en månad då.

Panta meras nya är väl ännu värre an deras tidigare, ska hon föreställa nån superhjälte eller vad, byter direkt.

TTTTTTTTTTTTTT-tacotruck, ska det få mig att vilja vilja handla nåt? epic fail.
Citera
2022-05-30, 05:29
Medlem
Hatar göta el "bjuder på en timme om dagen" sen i reklamen använder de trådlösa saker som går på batteri, eller skor som blinkar... Vad gör du på din fria timme?

Tror ärligt talat att de bjuder på timmen mellan 02:00-03:00 där den kostar 16 öre
Citera
2022-05-30, 06:52
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Jag gissar nu, men tror det är just minireklam, en budgetvariant som köps i storpack och som egentligen bara säger företagsnamn + eventuell slogan. Programmet presenteras av "Flashbacks Kukar AB - din kuk på Internet". Max några sekunder.

Det låter ju logiskt. Lite som ett vanligt sponsoravtal där man får sitt namn på en matchtröja eller liknande. Skillnaden är att folk ser den senare och att den förra är ett komplett slöseri.
Citera
2022-05-30, 08:27
Medlem
_Strebers avatar
Tre gör reklam för Trevlig telefoni med ett gäng idioter som klapprar med skor i nån slags spansk dans. Det här klapprandet gör mig vansinnig. Värdelöst.

Cancerfonden, vars syfte förstås är behjärtansvärt och viktigt, har dock valt en riktigt dålig låt till sin reklam, vilket gör att alltihop blir bajs. Flygplaan utan vingaaaar kinder utan rodnaaaaad och det låter som skit, som nånting en högstadieklass har rimmat ihop. Det visar sig vara Håkan Hellström, lämnar det hela utan ytterligare kommentar.
Citera
2022-05-30, 11:23
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Avtalat

"Men Lina, vad är det här? Avtalat."

Så jävla irriterande, för det första så frågar man vad är det som hänt och för det andra så berättar man vad som hänt i relation till den crashade cykel man av någon anledning bär med sig in på kontoret samtidigt som man av någon anledning bara måste få information och vägledning om hur det fungerar med kollektivavtalad tjänstepension och försäkring.
Citera
2022-05-30, 12:05
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Hatar göta el "bjuder på en timme om dagen" sen i reklamen använder de trådlösa saker som går på batteri, eller skor som blinkar... Vad gör du på din fria timme?

Tror ärligt talat att de bjuder på timmen mellan 02:00-03:00 där den kostar 16 öre

Riktigt så enkelt är det inte men dom verkar beräkna det på Juli månads förbrukning vilket innebär att dom iallafall valt en av dom billigaste månaderna. Ekvationen dom använder ser ut såhär:

Citat:
(”En timmes elförbrukning per dygn under Intjäningsperioden”
/ ”744 timmar juli månad”) x ”Kundens totala elförbrukning i kWh i juli” x ”Kundens elpris
(kr/kWh) i juli”)
Citera
2022-05-30, 12:16
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Tre gör reklam för Trevlig telefoni med ett gäng idioter som klapprar med skor i nån slags spansk dans. Det här klapprandet gör mig vansinnig. Värdelöst.

Cancerfonden, vars syfte förstås är behjärtansvärt och viktigt, har dock valt en riktigt dålig låt till sin reklam, vilket gör att alltihop blir bajs. Flygplaan utan vingaaaar kinder utan rodnaaaaad och det låter som skit, som nånting en högstadieklass har rimmat ihop. Det visar sig vara Håkan Hellström, lämnar det hela utan ytterligare kommentar.

Jag fattar inte vad som är så jävla trevligt med 3, särskilt inte baserat på den senaste reklamen du nämner. Vad betyder det ens? Att personalen inte skäller ut en när man behöver hjälp? Dom har uppenbarligen valt det bara för att det råkar vara det enda positiva ordet som börjar på Tre och att det skulle vara en bra ide.
Citera
2022-05-30, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlucardaLucifera
Jag fattar inte vad som är så jävla trevligt med 3, särskilt inte baserat på den senaste reklamen du nämner. Vad betyder det ens? Att personalen inte skäller ut en när man behöver hjälp? Dom har uppenbarligen valt det bara för att det råkar vara det enda positiva ordet som börjar på Tre och att det skulle vara en bra ide.

Alla poddar är sponsrade med 3. Samma "trevligt"

Själv har jag min värsta tid med tre. Tror inte de har blivit bättre, de gör allt för att suga ut dina pengar.

Förstår inte konceptet med trevligt.. jovisst är det en ordvits men mhe. Håller med!
Citera
2022-05-30, 18:42
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Alla poddar är sponsrade med 3. Samma "trevligt"

Själv har jag min värsta tid med tre. Tror inte de har blivit bättre, de gör allt för att suga ut dina pengar.

Förstår inte konceptet med trevligt.. jovisst är det en ordvits men mhe. Håller med!

"och sedan tyckt det skulle vara en bra ide." skulle det stå. Nej jag har haft både Tre och Telenor och jag fattar inte varför jag skulle betala mer än det dubbla priset, efter avdragen rabatt tom, på en mobil jämfört med Comviq. Inte för att jag fattar Comviqs genomusla reklamkoncept när dom bara skulle kunna påpeka detta faktum istället för att avlöna Kiosk-Kurden, och numera Newkid ,tillsammans med allehanda produktionsbolag på plats i marocko och andra ställen. Men det blir väl så när man envisas med att följa branschtrender.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in