2022-05-29, 23:55
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Du skrev att du kollat min historik. Jag har varit medlem sedan 2006 och inte skrivit ett ord om Ryssland förrän 2022. Undrar hur du får den logiken att gå ihop…

Sök på ex vis Azov, C-14 och Aidan så kommer du att förstå bättre. Finns mycket info.

Här är lite bakgrund:
https://youtu.be/5C7DE2KFJHs
https://youtu.be/4yZvWAwU5W4

Angående Zelensky finns filmer som visar hur han tillrättavisar Azov. (utan att de bryr sig så mycket).
Varför du i maj 2022 bestämde dig för att spamma tråden med Kremls propaganda om hur Ryssland ”befriar” delar av Ukraina från ”galna nazistkrigare” och USA, det vet du bara själv.

Men visst finns det en röd tråd i din posthistorik:
- Kina är bra och välstyrt, kineser har mer frihet än vi.
- Kina är inte aggresivt mot Taiwan, de bara övar över havet.
- Kina förföljer inte uigurer.
- Tibet är inget land (… eftersom Kina ockuperade det på 50-talet … självständighet, någon?)
- Israel är terrorister,
- USA är alltid dåligt.
Kanske inte så konstigt att Putin och Kreml faller dig i smaken med de preferenserna.

Sedan försöker du med den gamla klassikern att din meningsmotståndare skall leta källor åt dig. Lamt. Det var nämligen du som kom mdd det helt befängda påståendet nedan som knappast den mest Kreml-lojale kan tro på. Så berätta, tror du själv att Ukrainas arme på 200-300 tusen soldater består av ”galna nazister”? Och tror du att någon normalbegåvad övertygas av att du upprepar det?

Du är skolad, eller har läst manualen från Kreml eller Peking, i kommunistisk propaganda som startar med språket och små glidningar för att försöka ändra fakta. Men den gubben går inte: Ryssland har inte gått in i östra Ukraina för att ”befria” länderna Donetsk och Luhansk vilket du försöker övertyga om i flera inlägg. Dessa länder existerar bara i din och Kremls fantasi, och det är dessutom en ren lögn och motsägelse, helt i sovjetisk stil: Ryssland erkände självt dessa länder först precis innan invasionen.

Citat:
Ryssland slåss tillsammans med Luhansks och Donetsks egna arméer i öst för att befria deras befolkningar från Ukrainas galna nazistkrigare. Jo, Putin gillar nog att slakta ukrainska nazistsoldater. Om det nu är dom du menar med "befolkning".
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-05-30 kl. 00:17.
Citera
2022-05-30, 00:07
Medlem
KillPus avatar
Bild på typisk rysk orchmarodör!

https://mobile.twitter.com/Hlopak_/status/1530517797960302592?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1530884688084193282%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es2_&ref_url=https%3A%2F%2Fforum.pravd a.com.ua%2Findex.php%3Ftopic%3D1123305.1960
Citera
2022-05-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Dom befäster inget runt Kherson, bara misslyckade försök. Du får nog läsa på mer eller hitta fler källor.

Jag refererar till den stora ukrainska offensiven i Izyum som endast hände på twitter, sen blev de tyst efter 3 dagar. Samma sak händer med dessa nya offensiver.

Ukraina trängdes först bort från Izium men kartor som jag studerat visar en pytteliten inbrytning väster om Izium. Nu verkar det som om Ryssland förflyttat trupper från Izium för att förstärka längre söderut men det är väldigt oklart egentligen.

Ukraina verkar inte så aktiva just där. Dom har naturligtvis information som vi saknar. Jag skall försöka följa det bättre.
Citera
2022-05-30, 00:21
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Varför du i maj 2022 bestämde dig för att spamma tråden med Kremls propaganda om hur Ryssland ”befriar” delar av Ukraina från ”galna nazistkrigare” och USA, det vet du bara själv.

- Tibet är inget land (… eftersom Kina ockuperade det på 50-talet … självständighet, någon?)
- Israel är terrorister,
- USA är alltid dåligt.
Kanske inte så konstigt att Putin och Kreml faller dig i smaken med de preferenserna.
Denna är min personliga favorit.

Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Jag har inte sagt att jag tror på vad Putin säger. Jag sade att det är fakta vad han faktiskt har sagt.

Jag tror inte automatiskt på vad Putin säger likaväl som jag inte tror på vad USAs säger eller på vad Ukraina säger. Man ska inte bara "tro".

Citera
2022-05-30, 00:25
Medlem
raskenss avatar
Verkar hända saker nu. Förhoppningsvis blir det högre förlustsiffror för ryssarna i morgon:

https://twitter.com/EuromaidanPress/status/1531029794724380673?t=H2Bc9ahC3M6jWDUjFnnjRQ&s=19
Citera
2022-05-30, 00:34
Medlem
Enligt "Belgorod on twitter" så har Ryssland avfyrat Iskander-robotar från Belgorod-området. Förmodligen är det så att Ryssland inte har långskjutande artilleri som kan nå Kharkiv utan man skjuter nu varje natt och morgon av ett antal Iskander mot Kharkiv.

Det verkar vara en ineffektiv krigföring som Ryssland bedriver, Kharkiv var ju ett "ryssvänligt" område om man får uttrycka sig så, men rena terrorbombningar skapar bara fiendskap och hat.
Citera
2022-05-30, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Bild på typisk rysk orchmarodör!

https://mobile.twitter.com/Hlopak_/status/1530517797960302592?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1530884688084193282%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es2_&ref_url=https%3A%2F%2Fforum.pravd a.com.ua%2Findex.php%3Ftopic%3D1123305.1960
Fy fan vilken avart till människa,, nej jag ändrar mig , det är ingen människa det är verkligen en orch,,
Citera
2022-05-30, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro

- Israel är terrorister,
- USA är alltid dåligt.

Sedan försöker du med den gamla klassikern att din meningsmotståndare skall leta källor åt dig. Lamt. Det var nämligen du som kom mdd det helt befängda påståendet nedan som knappast den mest Kreml-lojale kan tro på. Så berätta, tror du själv att Ukrainas arme på 200-300 tusen soldater består av ”galna nazister”? Och tror du att någon normalbegåvad övertygas av att du upprepar det?

Du är skolad, eller har läst manualen från Kreml eller Peking, i kommunistisk propaganda som startar med språket och små glidningar för att försöka ändra fakta. Men den gubben går inte: Ryssland har inte gått in i östra Ukraina för att ”befria” länderna Donetsk och Luhansk vilket du försöker övertyga om i flera inlägg. Dessa länder existerar bara i din och Kremls fantasi, och det är dessutom en ren lögn och motsägelse, helt i sovjetisk stil: Ryssland erkände självt dessa länder först precis innan invasionen.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Hur orkar du ens försöka med dessa individer? Jag njuter av att rysstrollen bara kan uttrycka sig på nätet, i fikarummet och på släktträffen blir dom bara utskrattade och hatade. Precis som det ska vara.
Citera
2022-05-30, 00:49
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Veto-rätten är inskriven i internationell lag och den kommer troligen inte att avskaffas eller begränsas i nån avancerad mening då det skulle innebära att FN-systemet bryter samman. Ukraina har således inget att hoppas på från den internationella rätten då rätten står på Rysslands sida.

Läste du inte länken jag bifogade trolljävel, som du så påpassligt inte tog med i citatet när du svarade?

Informationen kommer från Svenska FN-förbundet, här är länken igen:

https://fn.se/aktuellt/ovriga-nyheter/nytt-fn-beslut-ska-forsvara-anvandningen-av-vetot/

Och här lägger jag in texten som ett citat så du säkert inte missar:

Citat:
Nytt FN-beslut ska försvåra användningen av vetot

Enligt en ny FN-resolution ska generalförsamlingen hädanefter sammankallas senast tio dagar efter att ett veto har lagts i säkerhetsrådet. Beslutet följer på Rysslands veto efter landets invasion av Ukraina.

FN:s möjligheter att agera mot Rysslands invasion av Ukraina påverkas av att Ryssland i egenskap av permanent medlem i säkerhetsrådet har använt sitt veto. Samma mönster har återkommit i konflikten i Syrien där Ryssland med stöd av Kina under en rad år har stoppat FN från att vidta kraftfulla åtgärder.

Ett nytt beslut i FN:s generalförsamling innebär att generalförsamlingen hädanefter ska sammankallas senast tio dagar efter att ett veto har lagts i säkerhetsrådet. Det innebär att vetostaten får stå till svars inför alla FN:s medlemsländer som får tillfälle att debattera och ifrågasätta vetot.

Länk till FN:s nyhetssida med samma nyhet på engelska:

https://news.un.org/en/story/2022/04/1116982

Citat:
The UN General Assembly decided on Tuesday to automatically meet within 10 days, if the veto is used in the Security Council by one of its five permanent members.

The resolution comes in the wake of Russia’s use of the veto in the Council, the day after it invaded Ukraine, calling for it’s unconditional withdrawal from the country.

Cause to act

Liechtenstein began work on the initiative to scrutinize the veto more than two years ago, together with a core group of States, said Ambassador Wenaweser, “out of a growing concern” that the Council had found it “increasingly difficult” to carry out its work in accordance with its mandate under the UN Charter, “of which the increase in the use of the veto is but the most obvious expression”.

Beslutet att inskränka rätten till veto är alltså redan fattat!! Orsaken är att ryssland missbrukar rätten till veto för att hindra FN från att agera i de fall där ryssland kränker mänskliga rättigheter och bryter mot krigslagar.
Citera
2022-05-30, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Som sagt Ryssland varit avtal där man försvarade och garanterade Ukrainas territoriella suveränitet vilket man fullföljde till minsta detalj. 2014 bestämde sig befolkningen i Krim och Donbass att man inte längre ville vara en del av Ukraina. Ryssland gick endast in i Krim efter att demokratiska val hade tillåtit för att man håller sina avtal till skillnad från ukrainare. Ukraina ville efter det är vi det är efter inte förnya avtalet och de började prata om att utveckla kärnvapen vad ska man med kärnvapen till om det inte är för att använda dem. Därför kan jag bevisa att du Krajina är ett hot mot världsfreden detta land har alltså skapat inbördeskrig oroligheter och nu med kärnvapen. Hade Syrien utvecklat kärnvapen hade världsamfundet utfört en speciell militär operation.

Vi ska vara tacksam för att Ryssland skyddar världsfreden till skillnad från Sverige som aktivt försöker skapa världskrig genom att skicka vapen till Ukraina och med NATO
herregud vilken dynga du skriver, o
Felstavat o felformulerat
Man ser på texten du ej behärskar svenska, troligen är du ryss!
Citera
2022-05-30, 01:16
Medlem
StigaSols avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28aBbr/spionen-vladimir-putin-uppges-ha-tre-ar-kvar-att-leva

Aaaaaah, min dröm går i uppfyllelse om detta är sant!

En källa inom den ryska underrättelsetjänsten uppger att Vladimir Putin är döende.

Han ska lida av aggressiv cancer och riskerar att snart förlora synen.

– Han har inte mer än två till tre år kvar att leva, säger den ryska spionen till brittiska The Mirror.
Citera
2022-05-30, 01:22
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28aBbr/spionen-vladimir-putin-uppges-ha-tre-ar-kvar-att-leva

Aaaaaah, min dröm går i uppfyllelse om detta är sant!

En källa inom den ryska underrättelsetjänsten uppger att Vladimir Putin är döende.

Han ska lida av aggressiv cancer och riskerar att snart förlora synen.

– Han har inte mer än två till tre år kvar att leva, säger den ryska spionen till brittiska The Mirror.
Skönt att få det bekräftat.

Det är inte ofta som Aftonblaskan publicerar nya rubriker kl 01 på natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in