2022-05-29, 22:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Absolut. Finns många ryssar med sunda värderingar. Var nyss i mitt gamla hemland (Finland) och på radion så var det snack hur flera utav ryssarnas "kultur-elit" har vänt ryggen till krigen. Bla ryssarnas motsvarighet till "Bruce Springsteen" (kommer inte ihåg hans namn). Han vägrade nyligen en konsert där "Z" symbolen skulle propageras under konserten, blev förhör för honom och bandet. Grejen är att han snart skall hålla en konsert i Moskva, det troliga är att myndigheterna inställer det hela. Han skall vara stor i landet, och inte det enda bandet som ser igenom Putins "snack".

Ptjah.., man väntar ju inte så länge med en cancer operation.., och ännu mindre om man är en statsledare. Misstänker (dessvärre) att det mesta är bara propaganda om hans hälsa. Troligast har han en "normalare" 70 årings hälsa..

Z symbolen står för Zorro .. dom skrev det på skoj först sen blev det världsstort i västerländska median.
Citera
2022-05-29, 22:32
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Jo det har det. Läs historia.

Var inte orolig för mig, jag tjänar helt säkert många gånger mer än du.
Ja, läs lite historia. VAL som görs i Ryssland eller med hjälp av Ryssland är självklart inga riktiga val. Ännu mindre om det inte har gjorts i samarbete med sitt egets lands demokratiska styre. Ett LEGITIMT val är inte något som bara sådär helt plötsligt blir legitimt bara för några stycken säger det. Så ja, jag råder dig till att läsa lite riktig historia och inte någon sorts förvanskad info-sida i samarbete med kreml.
Skall jag vara helt ärlig så tycker jag att val i länder som dessa, där BEVISLIGEN saker inte kan ske på rätt sätt skall vara under STRIKT kontroll utav oss utvecklade varelser här i det hemska väst. Ärligt talat borde de fan inte ens få lov att välja eftersom att de inte klarar av det. - you are entitled to have an opinion, but your opinion is wrong. Förövrigt förstår jag inte var din inkomst kommer in i bilden? Jag sade "skaffa dig ett jobb", inget om hur mycket du tjänar på din youtubekanal som influenser
Senast redigerad av TheAnswerIs42 2022-05-29 kl. 22:34.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
UAF har ju försökt närma sig Kherson tidigare och misslyckats. Men nu kör de på med artilleri igen och det hörs rätt högt. Hundarna skäller iaf. De senaste dagarna så har det ju rapporterats om lite småstrider utanför Kherson så om det fortsätter såhär så blir det svettigt för Röda Armén i längden.

https://twitter.com/BlogUkraine/status/1531005036897116160
Citera
Medlem
raskenss avatar
Dejavue uppolevelse

https://twitter.com/De_Ivano_/status/1530618912194318336?t=oYttB5xg7y83-K7UVIRBSg&s=19
Citera
2022-05-29, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Att han över huvud taget går ut och säger det är ju ett tecken på att Putin är allvarligt sjuk. Glöm inte att ryssen pratar med tvärtomspråket.

Finns det öht någon seriös källa på att Putin skulle vara dödligt sjuk? Expressen som citerar en tyckare på någon amerikansk militärtankesmedja som hänvisar till någon ryss som hatar Putin räknas inte.
Citera
2022-05-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
UAF har ju försökt närma sig Kherson tidigare och misslyckats. Men nu kör de på med artilleri igen och det hörs rätt högt. Hundarna skäller iaf. De senaste dagarna så har det ju rapporterats om lite småstrider utanför Kherson så om det fortsätter såhär så blir det svettigt för Röda Armén i längden.

https://twitter.com/BlogUkraine/status/1531005036897116160

200 döda ukrainare och 30 fordon resulterade eran offensiv i, inte så lyckat.
Citera
2022-05-29, 22:41
Medlem
Enligt sociala medier har Ukraina återtagit den viktiga vägen mellan Sloviansk och Bahmut. Ryssland får då svårt att flytta trupperna till vidare offensiver.
,
En ukrainsk youtuber vid namn Denis Davydov säger också att på flera ställen är "Russian loosing ground".

Det verkar som om dom ryska offensiverna sakta ebbar ut, trots att man har kraftsamlat i Luhansk-Donetsk på en mindre front.

Dom som tror att ukrainska armén kollapsar är fel ute. Davydov tror att en större ukrainsk offensiv kan komma i juli, jag följer vad militärerna själv har sagt. Dom mer ihållande ukrainska offensiverna väntas i slutet av augusti och det kommer att besegra den ryska bögfascismen. Jag behöver självklart läsa på bättre.

Underliga signaler ibland från Ukraina. Ibland säger man att allt skall återtas, sedan säger man att det inte finns en militär lösning gällande Krim. Väldigt konstigt, är det ett spel för opinionen?
Citera
2022-05-29, 22:44
Medlem
Den Ukrainska offensiven nära Kherson är nog bara för att mjuka upp ryssarna. Jag tror inte man återtar Kherson just nu utan nöter på.

Ukraina säger som Rolling Stones: "Time is on my side---yes it is".
Citera
2022-05-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt sociala medier har Ukraina återtagit den viktiga vägen mellan Sloviansk och Bahmut. Ryssland får då svårt att flytta trupperna till vidare offensiver.
,
En ukrainsk youtuber vid namn Denis Davydov säger också att på flera ställen är "Russian loosing ground".

Det verkar som om dom ryska offensiverna sakta ebbar ut, trots att man har kraftsamlat i Luhansk-Donetsk på en mindre front.

Dom som tror att ukrainska armén kollapsar är fel ute. Davydov tror att en större ukrainsk offensiv kan komma i juli, jag följer vad militärerna själv har sagt. Dom mer ihållande ukrainska offensiverna väntas i slutet av augusti och det kommer att besegra den ryska bögfascismen. Jag behöver självklart läsa på bättre.

Underliga signaler ibland från Ukraina. Ibland säger man att allt skall återtas, sedan säger man att det inte finns en militär lösning gällande Krim. Väldigt konstigt, är det ett spel för opinionen?

Jaha det är juli och augusti som gäller nu? De va howitsarna nyligen, nu är de mlrsen. Är F-35 next?
Citera
2022-05-29, 22:46
Medlem
Sgt.Blands avatar
Rapport som påstår att UAF trycker på stenhårt vid Kharkiv. Klyvt Röda Armén i två delar så de ser ut att få retirera ut från Ukraina.

https://twitter.com/Kartinamaslom5/status/1531004464211054595
Citera
2022-05-29, 22:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Z symbolen står för Zorro .. dom skrev det på skoj först sen blev det världsstort i västerländska median.

Har läst att det skall vara en förkortning ifrån Zapad (= västerut). Det är ju ett namn man använt på sina årliga övningar tidigare, men vad vet jag..
Citera
2022-05-29, 22:50
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
,

Jag har svårt att se en bred Ukrainsk offensiv. De saknar pansarfordon och artilleriet. Måhända att jag inte begriper modern krigsföring med javelin och dylikt. Emellertid måste väl de ha artilleri för att bryta förskansade positioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in