2022-05-29, 20:24
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Den ön var svårt att hitta.
Insåg att det fanns 688 öar i den sjön...

Men med koordinater så kommer du mitt i prick.
Senast redigerad av Lysturken 2022-05-29 kl. 20:26.
Citera
2022-05-29, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbybrun
Vi ska inte låta gamla gäddor falla i glömska!

Kollade hur det gått för Marcus aka ”Mackan i hissen” och tydligen är det slut med tjejen och han står skriven hemma hos, vad jag förmodar är, föräldrarna.

Det är en av de gäddor jag är mest nyfiken på. Rätt bra fallhöjd för honom. Högutbildad, bra jobb, sambo osv. Uthängningen måste vara 100 gånger värre för honom än för typ Candyman Kent. Hur ska M*rkus någonsin kunna få ett normalt liv igen?

Jag har sagt det förr, men vi behöver en film eller bok som följer upp dessa herrars liv. Kanske något för Ganman? Han var ju med på gäddfiske en gång.
Citera
2022-05-29, 20:51
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Rebus här då på #106:

Förnamn är samma som en viss Blatter som var president för FIFA 1998-2015, men med tillägg av en hård vokal på slutet som gör att namnet blir typiskt finskt.

Efternamnet är samma som namnet på en ö i Finland som ligger i sjön Suvasvesi. Ön ligger på följande koordinater: 62° 39′ 12.82″ N, 28° 5′ 49.81″ E 62.65356°, 28.09717°.
Du hann före

Imponerad fru som delar nästan namn med en härlig användare här på tråden minus L efter k
Citera
2022-05-29, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Man kan göra en anmälan om precis man vill. De blir lite lagom nervösa av det, så att de lugnar ner sig. I de fall där en kukbild har skickats utan att någon bett om det eller svarat att de vill ha det så funkar det annorlunda.
Ja, jag kan anmäla ditt inlägg för hets mot folkgrupp, eller ICA för att man måste ha en femma i kundvagnarna. Problemet är att förundersökningen kommer läggas ned så fort anmälan tagits emot. Varför belasta en myndighet som redan går på knäna i onödan?

Och polisanmäla att man får en kukbild när de sitter och catfishar med löften om sex med en ung tjej? Play stupid games win stupid prizes…
Citera
2022-05-29, 20:56
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Insåg att det fanns 688 öar i den sjön...

Men med koordinater så kommer du mitt i prick.
Och gatan gäddan bor på får mig att tänka på en åttafotad häst i vår mytologi
Citera
2022-05-29, 21:04
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Jag letade efter honom tidigare idag. Hittade en sida med de 100 vanligaste namnen i Australien på pojkar födda 1999 och sökte på alla dessa i kombination med "Borås" och hans födelseår på birthday.se, men hittade ingen lämplig kandidat. Antingen missade jag honom eller så har han ett mer ovanligt namn.

Denna var lätt att hitta, han avslöjar sig ordentligt i chattloggen. Massa natur- och Volvobilder på Facebook. Samt på hans katt Skruttan.

Ja han avslöjade ju lite för mycket i chatten så det var ju en baggis🙂
Citera
2022-05-29, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Det är en av de gäddor jag är mest nyfiken på. Rätt bra fallhöjd för honom. Högutbildad, bra jobb, sambo osv. Uthängningen måste vara 100 gånger värre för honom än för typ Candyman Kent. Hur ska M*rkus någonsin kunna få ett normalt liv igen?

Jag har sagt det förr, men vi behöver en film eller bok som följer upp dessa herrars liv. Kanske något för Ganman? Han var ju med på gäddfiske en gång.

Jens? Ja även Lamotte får gärna göra en till cameo. Var fan är Sara? Hen skulle ju vara här ikväll.
Citera
2022-05-29, 21:20
Medlem
Sommargays avatar
Men hjälp på senaste finnens foton på både ansikte och kuk i chattloggen. De var ju något av det minst smickrande jag sett sen snömorfar chillade i en trädgårdstol mitt i vintern. Kul att höra att hiss-Marcus flyttat också.
Citera
2022-05-29, 21:23
Medlem
cj035s avatar
Citat:
Rebus här då på #106:

Förnamn är samma som en viss Blatter som var president för FIFA 1998-2015, men med tillägg av en hård vokal på slutet som gör att namnet blir typiskt finskt.

Efternamnet är samma som namnet på en ö i Finland som ligger i sjön Suvasvesi. Ön ligger på följande koordinater: 62° 39′ 12.82″ N, 28° 5′ 49.81″ E 62.65356°, 28.09717°.

Tackar för kvällens lektion i olika koordinat-system
Tog sin lilla tid men var helt klart värt det
Citera
2022-05-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs

Håller med! Har mitt eget ”gäddotek” där jag sparar namnet på vissa personer jag är särskilt nyfiken på. Sen fortsätter jag kolla upp dem med jämna mellanrum för att se hur det går för dem. Vill också säkerställa att deras liv aldrig blir densamma igen och skulle inte rädas att kontakta eventuella framtida arbetsgivare etc.

Är förövrigt väldigt nyfiken på Mikael, eller Migrän-Martin som han kallas på Dumpen. Han står fortfarande skriven med sin sambo vilket jag för mitt liv inte kan förstå? Hur kan man inte lämna om det uppdagas att ens partner är pedofil?
Citera
2022-05-29, 21:41
Medlem
En annan fråga. Har följt denna tråd rätt aktivt sen start men tycker att det är ganska sällsynt att folk som skriver här faktiskt känner/känner till de som läggs upp på dumpen. Har dumpen inte så stor räckvidd ändå? Eller är det så att folk inte hänger i tråden på fb? Eller läser folk tråden utan att själva skriva?

Är så sjukt nyfiken på att veta mer om personerna som hängs ut och deras liv både innan och efter uthängningarna.
Citera
2022-05-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbybrun
En annan fråga. Har följt denna tråd rätt aktivt sen start men tycker att det är ganska sällsynt att folk som skriver här faktiskt känner/känner till de som läggs upp på dumpen. Har dumpen inte så stor räckvidd ändå? Eller är det så att folk inte hänger i tråden på fb? Eller läser folk tråden utan att själva skriva?

Är så sjukt nyfiken på att veta mer om personerna som hängs ut och deras liv både innan och efter uthängningarna.

Förmodligen har flera gäddor skrivit här i tråden och säkert några anhöriga också. Och kanske tom några blivande gäddor också
Men det kan man ju naturligtvis inte veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in