2022-05-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Så östra ukraina invaderar sig själva?

Förutom Krim som annekterades så fanns det inga ryska soldater i dom östra delarna där det var stridigheter.

Så du har jättefel i det du skrev.
Fanns rätt mycket rysk trupp och har konstant varit i de sk. Republikerna.
Från början påstod Kreml att det var folk som var där på semester med pansarvagnar luftvärn etc. men även de har backat och erkänt att de sände reguljära trupper dit.
Vill du köra en ryss sanning(dvs. lögn) så försök åt minnstonne hålla med Kremls officiella uttalanden.
Citera
2022-05-29, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Att Rysslands BNP motsvarar Skandinavien är en sak, liksom att BNP/capita inte är i nivå med västeuropa, men att polacker, rumäner, balter samtliga ryckt ifrån Ryssland sedan de kom ut underifrån Sovjetunionens stövelklack, det är något annat.

Det är också anledningen att Ukraina helt naturligt sökt sig västerut, mot liberalism och välstånd, bort från Ryssland med förtryck och stagnation. Inte de galna nazist-teorier och USA-ränker som du sprider i tråden 24/7.

Nej, ukraina valde Ryssland och det gillade inte usa europa som gjorde en statskupp och tillsatte ukrainas regering. För 1000 gg Nuland leaked tape, är alla här förståndshandikappade?
Citera
2022-05-29, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
För att det går inte att lita på dvärgmongolen. Därför går vi med i NATO och därför får mongolerna 135 mil landsgräns mot NATO/Finland. Smart plan av dvärgmongolen!
Jag förstår att Finland går med för att Ryssland kan inte lita på dom efter vad finnarna gjorde under andra världskriget, men vi i Sverige utgör inget hot för ryssarna och inte ryssarna för oss.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
inga ryska soldater i dom östra delarna där det var stridigheter.

Och hur vet du det? För att Ryssland aldrig sa att de hade trupper i Ukraina 2014?

Jag minns att jag såg videos som jag bedömde som äkta, som visade ryska miltärfordon fara omkring på Ukrainska vägar, på LiveLeak tror jag. NATO-källor hävdade att det var ryska trupper i Ukraina. Ryssar demonstrerade i hemlandet mot att Ryssland krigade i Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Jag skrev aldrig upplevt hot. Gör om gör rätt

Hur som haver visa vilken FN stadga du pratar om.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Håller med om att Rysslands demonstrationer var onödiga. Men Ryssland är inget hot mot Sverige.

Och hur ska man veta det? Lita på hans ord?
Citera
2022-05-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Håller med om att Rysslands demonstrationer var onödiga. Men Ryssland är inget hot mot Sverige.

Det är vad du tycker. Men det tycker inte en majoritet av svenska folket, Riksdagen och Regeringen. Och det är det som gäller.
Citera
2022-05-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det var ryssarna som startade Donbasskriget.
Det har ingen omedelbar koppling till revolutionen/kuppen.
Lösningen på politiska oegentligheter i ett land är inte att starta krig där utan att så snabbt som möjligt komma upp på den demokratiska banan igen.
Interimsregeringen i Ukraina utlyste omedelbart nyval. Ryssarna startade ändå krig.
Östra delarna hade belägg för sin oro och ville bryta sig loss. Deras farhågor besannades när dom blev attackerade av Ukraina.
Citera
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är också anledningen att Ukraina helt naturligt sökt sig västerut, mot liberalism och välstånd, bort från Ryssland med förtryck och stagnation.

Det var en kupp i Ukraina mot en demokratiskt vald regering. Efter den gick Ukraina vidare närmare EU.

Citat:
]Inte de galna nazist-teorier och USA-ränker som du sprider i tråden 24/7.

Vilka teorier? Jag har postat många västerländska källor och förklarat exakt vilka nazisterna rör sig om.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Nej, ukraina valde Ryssland och det gillade inte usa europa som gjorde en statskupp och tillsatte ukrainas regering. För 1000 gg Nuland leaked tape, är alla här förståndshandikappade?

Men varför är så många ukrainare villiga att strida mot ryssland? Om det vore som du sa så skulle det ju aldrig blivit något krig. Eller hävdar du att Zelensky är en häxdoktor som förtrollat alla Ukrainare att välja strida mot ryssen.
Citera
2022-05-29, 18:58
Medlem
Citat:
Östra delarna hade belägg för sin oro och ville bryta sig loss. Deras farhågor besannades när dom blev attackerade av Ukraina.

Jo tack. Vi som har insyn har en annan uppfattning. Legosoldater o.s.v.
Citera
2022-05-29, 18:59
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är vad du tycker. Men det tycker inte en majoritet av svenska folket, Riksdagen och Regeringen. Och det är det som gäller.

Absolut. Anti-Ryssland propagandan har fungerat mycket bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in