2022-05-28, 18:20
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Det är inte ofta jag beställer hem mat online men när jag väl gör det tycket jag det är svårt att veta vilket företag som är bäst.

Första gången jag beställde hem mat så var det från foodora, restaurang dominos. Jag fick maten efter 2 (!) timmar. Helt jävla sinnessjukt lång tid. Dessutom var pizzan kall trots den lagom korta vägen från restaurangen till mig. Nu var det inte heller någon gourmet mat jag beställde heller, utan en PIZZA.

Efter det testade jag Wolt och det var hundra gånger bättre. Snabbare, bättre kommunikation och varm mat. Idag beställde jag hem igen från Wolt. Hoppas på en lika bra upplevelse.

Vad har ni för upplevelser med att beställa hem mat online? Något företag ni rekommenderar?
Citera
2022-05-28, 18:30
Medlem
Nästan bara bra erfarenheter, de få gånger det har gått åt skogen så har det varit för att jag har testat något nytt ställe, ignorerat recensionerna och kanske bara tittat på det låga priset/kampanjen (som oftast finns där för det går dåligt för stället). Det här är alltså när jag är hemma hos tjejen långt hemifrån så känner inte till ställena.

När jag har hållit mig till de bra ställena så har det 99% utav gångerna gått vägen, ibland fått maten redan efter 10-15 minuter.

Undvik att beställa runt de typiska lunch/middagstiderna så minimerar du eventuella förseningar.
Du kan även ringa till de flesta och kolla hur det ser ut med leveranstiderna just nu.

Tycker det är dumt att man inte kan se den faktiska leveranstiden innan man beställer. Det finns ett snitt som man kan se men det stämmer sällan. Normalt räknar man ju som mest med en timmes leverans men det blir ju en chock om det står 2 timmar när man har betalat - Då hade jag hellre valt ett annat ställe för jag är vrålhungrig.
Citera
2022-05-28, 18:32
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Det tog bara 20 min för maten att anlända idag! MEN JAG SKREV ATT JAG INTE VILLE HA GRÖNSAKER I KEBABRULLEN, MEN DET FICK JAG.
Citera
2022-05-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Det tog bara 20 min för maten att anlända idag! MEN JAG SKREV ATT JAG INTE VILLE HA GRÖNSAKER I KEBABRULLEN, MEN DET FICK JAG.

Då ringer man och säger att man är allergisk (vilket du inte är) mot dessa grönsaker. De kommer köra ut en ny kebabrulle (med en spottloska i) till dig och en gratis dricka som plåster på såret, vanligtvis. Du har nu två kebabrullar. #godmode
Citera
2022-05-28, 18:39
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Nästan bara bra erfarenheter, de få gånger det har gått åt skogen så har det varit för att jag har testat något nytt ställe, ignorerat recensionerna och kanske bara tittat på det låga priset/kampanjen (som oftast finns där för det går dåligt för stället). Det här är alltså när jag är hemma hos tjejen långt hemifrån så känner inte till ställena.

När jag har hållit mig till de bra ställena så har det 99% utav gångerna gått vägen, ibland fått maten redan efter 10-15 minuter.

Undvik att beställa runt de typiska lunch/middagstiderna så minimerar du eventuella förseningar.
Du kan även ringa till de flesta och kolla hur det ser ut med leveranstiderna just nu.

Tycker det är dumt att man inte kan se den faktiska leveranstiden innan man beställer. Det finns ett snitt som man kan se men det stämmer sällan. Normalt räknar man ju som mest med en timmes leverans men det blir ju en chock om det står 2 timmar när man har betalat - Då hade jag hellre valt ett annat ställe för jag är vrålhungrig.

Kul att det gått så bra för dig! När det gått åt skogen, är det leveranstiden du syftar på då?
Citera
2022-05-28, 18:44
Medlem
Citat:
Kul att det gått så bra för dig! När det gått åt skogen, är det leveranstiden du syftar på då?

Nej, leveranstider är sånt man får räkna med tyvärr. När det har gått åt skogen så är det att jag inte har fått det jag har beställt, kan vara helt fel pizza eller rätt pizza men inga såser, ingen dricka osv, dvs att bara halva beställningen kom fram. När de har hämtat allting så det blir rätt så är pizzan kall och trist.

Ibland har jag blivit kompenserad riktigt väl (fått flera menyer gratis pga. deras fuckups). Du är betalande kund och har rätt att komma med rimliga krav liksom och har beställningen blivit fel så bör du ringa och rätta till, inte bara lämna dåliga recensioner.
Citera
2022-05-28, 19:08
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Nej, leveranstider är sånt man får räkna med tyvärr. När det har gått åt skogen så är det att jag inte har fått det jag har beställt, kan vara helt fel pizza eller rätt pizza men inga såser, ingen dricka osv, dvs att bara halva beställningen kom fram. När de har hämtat allting så det blir rätt så är pizzan kall och trist.

Ibland har jag blivit kompenserad riktigt väl (fått flera menyer gratis pga. deras fuckups). Du är betalande kund och har rätt att komma med rimliga krav liksom och har beställningen blivit fel så bör du ringa och rätta till, inte bara lämna dåliga recensioner.

Aa okej jag förstår. Så lite som för mig idag då,
Citera
2022-05-28, 19:13
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Detta hände mig för inte allt för länge sedan.
Jag beställde en kebabtallrik med fläskkarré och inte nötkött, likförbannat fick jag nötkött ändå.

Jag kontaktade Uber Eats genom deras livesupport i appen, jag fick behålla maten och kundtjänsten la till 200:- på mitt saldo i appen.

Där snackar vi service, precis som det bör vara.

Jag rekommenderar:
1. Uber Eats
2. Foodora
3. Wolt
Citera
2022-05-28, 19:16
Medlem
Citat:
Aa okej jag förstår. Så lite som för mig idag då,

Blir långsam leverans för mig idag också då jag inte hållit mina egna tips jag skrev ovan och beställde runt middagstid/helg. En halvtimme till och det har gått 2 timmar sedan jag beställde men det är ok då det är sallad så maten ska inte vara varm. Shit happens..
Citera
2022-05-28, 19:19
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Detta hände mig för inte allt för länge sedan.
Jag beställde en kebabtallrik med fläskkarré och inte nötkött, likförbannat fick jag nötkött ändå.

Jag kontaktade Uber Eats genom deras livesupport i appen, jag fick behålla maten och kundtjänsten la till 200:- på mitt saldo i appen.

Där snackar vi service, precis som det bör vara.

Jag rekommenderar:
1. Uber Eats
2. Foodora
3. Wolt

Man undrar ju hur det går förbi de i matlagningen, tycker min beställning var ganska tydlig också.

Har just nu kontakt med Wolt kund service, sa att jag var allergisk mot tomat. I själva verket är det bara vidrigt Uppdaterar om svar
Citera
2022-05-28, 19:24
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Mkt bra kundservice, wolt kontaktar restaurangen och ber de göra om beställningen.
Citera
2022-05-28, 19:29
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Man undrar ju hur det går förbi de i matlagningen, tycker min beställning var ganska tydlig också.

Har just nu kontakt med Wolt kund service, sa att jag var allergisk mot tomat. I själva verket är det bara vidrigt Uppdaterar om svar
Du kommer få tillbaka pengarna, det är jag övertygad om.

Det kan dock bli så att du får det som saldo på Wolt och inte till din bank, om du inte protesterar.

Alternativt en ny kebabrulle hemskickad!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in