2022-05-27, 19:22
Medlem
Tartariamannens avatar
Här en till stackars sate som tror att det beror på lustgas. Tänk om det istället beror på biverkningar av vaccinet?

https://www.aftonbladet.se/a/jayWm0
Senast redigerad av Tartariamannen 2022-05-27 kl. 19:34.
Citera
2022-05-27, 20:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tartariamannen
Skulle inte rekommendera någon att ta fjärde dosen eller någon dos överhuvudtaget. Första anledningen är Pfizer som ville hålla på tystnadsplikten till 2070. Och när en domstol i USA nekade detta så visade det sig innehålla 20 sidor med biverkningar. Och för det andra att de uppräknade som börjar få problem med hälsan i min egen bekantskapskrets börjar närma sig 5 st efter den tredje sprutan.

Vad är det för problem de skulle fått som skulle kunna knytas till vaccinet?
Citera
2022-05-27, 20:46
Medlem
Citat:
Skulle inte rekommendera någon att ta fjärde dosen eller någon dos överhuvudtaget. Första anledningen är Pfizer som ville hålla på tystnadsplikten till 2070.
Nej det är en foliehattsmyt.
Citat:
Och när en domstol i USA nekade detta så visade det sig innehålla 20 sidor med biverkningar. Och för det andra att de uppräknade som börjar få problem med hälsan i min egen bekantskapskrets börjar närma sig 5 st efter den tredje sprutan.
Nej det är en foliehattsmyt.

Citat:
Här en till stackars sate som tror att det beror på lustgas. Tänk om det istället beror på biverkningar av vaccinet?

https://www.aftonbladet.se/a/jayWm0
Nervskador är en av läkarvetenskapen välkänd biverkning av långvarigt lustgasmissbruk. Mannen i fråga har fått just det efter flera års missbruk. Men du misstänker alltså att det istället är Covid-vaccinets fel?

Alltså nivån på er antivaxxare...
Citera
2022-05-28, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Skitvattnet visar på högre nivåer nu jämfört med motsvarande nivåer för 1 år sedan. Antal personer på IVA säger inte så mycket om samhällssmittan. De flesta har någon form av partiellt skydd numera pga vaccination och dessutom ger Omikron inte lika många allvarliga symtom. Följdaktligen inte lika många som behöver sjukhusvård. I vart fall inte akut. Faktum är att antalet inlagda på IVA aldrig har varit något bra mått på hur många som varit sjuka. I början av pandemin sattes taket snarare av vilken kapacitet som fanns i vården, snarare än behovet hos patienterna.
Appropå din kärlek till bajsvatten... Dök på en gammal artikel med resultat från Göteborgs universitets analys av avloppsvatten. Inte helt förvånad styrker deras analys av bajsvattnet att Tegnell utklassade dig i din upphausade vadslagningen med Fhm och Tegnell. Dvs den föregående coronavågen peakade i mitten av januari (som Tegnell förutsåg) och inte i månadsbryyyytet feb/mars som du yrade om.

Citat:
Efter en rekordhög toppnotering i mitten av januari följde den nedgång som nu pågått i fem veckor.
https://akademiliv.se/2022/02/80626/

Känns lite lustigt och ironisk att denna tråd nu äntligen börjar dö ut samtidigt som det till slut blir uppenbart för alla , med tydliga bevis, att du haft fel gång på gång... Ex. Hur korkade dina fantasier om sommarlovets magiska effekten på c19-spridningen varit, eller din pinsamma vadslagning med kung Tegnell .
Senast redigerad av jerka11 2022-05-28 kl. 08:13.
Citera
2022-05-28, 09:06
Medlem
Tartariamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Nej det är en foliehattsmyt.Nej det är en foliehattsmyt.

Nervskador är en av läkarvetenskapen välkänd biverkning av långvarigt lustgasmissbruk. Mannen i fråga har fått just det efter flera års missbruk. Men du misstänker alltså att det istället är Covid-vaccinets fel?

Alltså nivån på er antivaxxare...

😄 Har du levt under en sten senaste månaderna? Räcker med söka 1 min för info om detta.

https://youtu.be/T0L360W5bc0

Verkar som hela du är en enda foliehatt.
Citera
2022-05-28, 09:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Många som haft Covid och nu är oroliga för att de tagit skada. Kan de söka vård på sjukhus nu, eller bör de beställa tid på VC?
Citera
2022-05-28, 09:48
Medlem
Citat:
Många som haft Covid och nu är oroliga för att de tagit skada. Kan de söka vård på sjukhus nu, eller bör de beställa tid på VC?
Känner inte till en enda med den oron och jag känner många som haft covid. Man behöver givetvis inte söka vård om man inte är sjuk. Jag tycker du ska fokusera på apkoppor nu.
Citera
2022-05-28, 11:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Känner inte till en enda med den oron och jag känner många som haft covid. Man behöver givetvis inte söka vård om man inte är sjuk. Jag tycker du ska fokusera på apkoppor nu.

Det kanske är för att de befarar att inte bli tagna på allvar? Att vården inte har något att erbjuda?
Citera
2022-05-28, 11:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds

Hjärta, lungor och hjärna kan ju tagit stryk. Å andra sidan finns det kanske inget att göra om så skulle vara fallet? Skulle nog ändå ge rådet att alla som drabbats kollar upp det.
Citera
2022-05-28, 11:38
Medlem
Citat:
😄 Har du levt under en sten senaste månaderna? Räcker med söka 1 min för info om detta.

https://youtu.be/T0L360W5bc0

Verkar som hela du är en enda foliehatt.
Jaha? Du länkar till en "nyhetskanal" som blivit avstängda för att de sprider missinformation.
Hur som helst finns det inga belägg för det du påstår i inslaget.

Pfizer har inte velat dölja eller hemlighålla några dokument.
Statliga FDA (motsvarande livs-och läkemedelsverket i USA) har däremot sagt att det tar lång tid att släppa alla dokument eftersom:
- Det är närmare en halv miljon sidor
- Varje dokument måste (enligt lag) granskas rad för rad av särskila experter
- De har ett ytterst begränsat antal sådana experter
- De har hundratals andra fall som ligger före i kön

Igen, Pfizer har inte försökt dölja något. Pfizer har tvärt om erbjudit FDA sina egna experter för att hjälpa till med granskningen och påskynda processen.

Att Pfizer ville hålla på tystnadsplikten till 2070, eller överhuvudtaget, är en foliehattsmyt.

När det gäller biverkningar så handlar det om massor av tänkbara biverkningar som kan uppstå när man släpper nya läkemedel och vaccin, och som man bör vara uppmärksam på. (I inslaget sägs felaktigt att det är inrapporterade biverkningar). Hur som helst så säger "journalisten" själv:
"non of the side-effects listed in this document are confirmed to be the result of the vaccine"
Alltså INGA av biverkningarna i dokumentet har bekräftats bero på Pfizers vaccin.

Att det finns en lång lista med Pfizer-biverkningar som avslöjades när dokumenten släpptes är en foliehattsmyt.

Sen har du fortfarande inte förklarat vad Covid-vaccinen har att göra med nervskador efter lustgasmissbruk.
Citera
2022-05-28, 14:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Jaha? Du länkar till en "nyhetskanal" som blivit avstängda för att de sprider missinformation.
Hur som helst finns det inga belägg för det du påstår i inslaget.

Pfizer har inte velat dölja eller hemlighålla några dokument.
Statliga FDA (motsvarande livs-och läkemedelsverket i USA) har däremot sagt att det tar lång tid att släppa alla dokument eftersom:
- Det är närmare en halv miljon sidor
- Varje dokument måste (enligt lag) granskas rad för rad av särskila experter
- De har ett ytterst begränsat antal sådana experter
- De har hundratals andra fall som ligger före i kön

Igen, Pfizer har inte försökt dölja något. Pfizer har tvärt om erbjudit FDA sina egna experter för att hjälpa till med granskningen och påskynda processen.

Att Pfizer ville hålla på tystnadsplikten till 2070, eller överhuvudtaget, är en foliehattsmyt.

När det gäller biverkningar så handlar det om massor av tänkbara biverkningar som kan uppstå när man släpper nya läkemedel och vaccin, och som man bör vara uppmärksam på. (I inslaget sägs felaktigt att det är inrapporterade biverkningar). Hur som helst så säger "journalisten" själv:
"non of the side-effects listed in this document are confirmed to be the result of the vaccine"
Alltså INGA av biverkningarna i dokumentet har bekräftats bero på Pfizers vaccin.

Att det finns en lång lista med Pfizer-biverkningar som avslöjades när dokumenten släpptes är en foliehattsmyt.

Sen har du fortfarande inte förklarat vad Covid-vaccinen har att göra med nervskador efter lustgasmissbruk.

De som ojar sig över möjliga biverkningar av vaccinen ägnar inte en tanke åt möjliga biverkningar av viruset. Hur det påverkar hjärta, kärl och hjärna. Inte om jag generaliserar i vart fall. Det hela känns mer politiskt, närmast religiöst snarare än vetenskapligt.
Citera
2022-05-28, 19:13
Medlem
Citat:
De som ojar sig över möjliga biverkningar av vaccinen ägnar inte en tanke åt möjliga biverkningar av viruset. Hur det påverkar hjärta, kärl och hjärna. Inte om jag generaliserar i vart fall. Det hela känns mer politiskt, närmast religiöst snarare än vetenskapligt.
Alla jag känner som är vaccinerade har också fått covid, så vad är din poäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in