2022-05-27, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Är du efterbliven? Hur fan ska jag veta vad som länkats och inte länkats eller vad folk i tråden vet och inte vet? Sök på reddit, finns flera och inspelningar/screenshot från hans aktiviteter på sociala medier

Att du inte vet vad som länkats, eller hur mycket info som lämnats i tråden, är snarare en anledning att länka- och skriva mer detaljerat om saker än tvärtom. Presenterar du helt nya och motsägelsefulla uppgifter i tråden om skolmassakern i Texas så är det också högst rimligt att folk i tråden efterfrågar källor till påståendena.

Det är upp till den som gör ett påstående att stärka påståendet, inte tvärtom.
Citera
2022-05-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Att du inte vet vad som länkats, eller hur mycket info som lämnats i tråden, är snarare en anledning att länka- och skriva mer detaljerat om saker än tvärtom. Presenterar du helt nya och motsägelsefulla uppgifter i tråden om skolmassakern i Texas så är det också högst rimligt att folk i tråden efterfrågar källor till påståendena.

Det är upp till den som gör ett påstående att stärka påståendet, inte tvärtom.

Lagt upp lite saker nu, resten får ni söka efter själva
Citera
2022-05-27, 12:33
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
https://www.youtube.com/watch?v=rViYNnMhQ1g
- Person som kände honom förklarar att han inte blev mobbad och att han själv var en mobbare, något som verkar stämma överens med alla screenshots som länkas på reddit.

https://www.reddit.com/r/masskillers/comments/uxw6nk/more_of_what_this_pyscho_was_like_on_the_internet/
- Säger att alla tjejer borde bli våldtagna

https://i.redd.it/dvwdsj42cz191.jpg
- En screenshot på vad han skrev till någon random tjej precis innan han sköt sin farmor

https://imgur.com/a/arzhG9T
- Typiskt beteende han ska ha haft och skickat såna meddelanden till tjejer varje dag

https://imgur.com/a/Vi88JzJ
- Bild som tidigare inte lagts upp av nyhetssidor och inte var uppladdad på hans instagram, bekräftar att det är hans konto som skickat hot/trakasserat folk på sociala medier (via någon app som heter Yubo)

Vilket charmtroll. Hatisk, passiv-aggressiv incel som vissa här i tråden försöker ursäkta med att han skulle ha varit psyksjuk (vilket det inte finns några belägg för).
Citera
2022-05-27, 12:35
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Finns incels och ensamma psykiskt sjuka män i Europa också.
Absolut. I Sverige kommer vi få massa av dem och då byggs det även bomber här. Vi kommer få våran egna Oklahoma bombing. Min poäng är att om vissa människor hamnar utanför samhället kan de gå jäkligt illa. Då spelar inga vapenlagar roll längre.

Alla ska med som man brukar säga.
Citera
2022-05-27, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vilket charmtroll. Hatisk, passiv-aggressiv incel som vissa här i tråden försöker ursäkta med att han skulle ha varit psyksjuk (vilket det inte finns några belägg för).

Apropå charmtroll.

Precis den attityd som du flexar här i tråden skapar skolskjutningar som den i Texas. Men du har säkert någon ursäkt på lager, liksom vi har som försöker förstå vad som hänt.

Min förklaring är följande:

Skolskjutarens aggressiva utåtagerande kom sig av att han blev mobbad och hade trasiga hemförhållanden. Han hatade världen och ville hämnas, och samtidigt avsluta allt.

Sådant får mer vuxna människor att börja tänka till om den egna attityden, och mindre nogräknade att köra rants om incels.
Citera
2022-05-27, 13:13
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Apropå charmtroll.

Precis den attityd som du flexar här i tråden skapar skolskjutningar som den i Texas. Men du har säkert någon ursäkt på lager, liksom vi har som försöker förstå vad som hänt.

Min förklaring är följande:

Skolskjutarens aggressiva utåtagerande kom sig av att han blev mobbad och hade trasiga hemförhållanden. Han hatade världen och ville hämnas, och samtidigt avsluta allt.

Sådant får mer vuxna människor att börja tänka till om den egna attityden, och mindre nogräknade att köra rants om incels.
Varför hitta på saker istället för att se till vad som framkommit av gm själv? Haha vafan
Citera
2022-05-27, 13:18
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Absolut. I Sverige kommer vi få massa av dem och då byggs det även bomber här. Vi kommer få våran egna Oklahoma bombing. Min poäng är att om vissa människor hamnar utanför samhället kan de gå jäkligt illa. Då spelar inga vapenlagar roll längre.

Min poäng är att det borde redan ha skett i Sverige eftersom vi har flest incels per capita i världen. Och eftersom det inte skett så är det uppenbart att vapenlagarna varit anledningen till att vi inte haft storskaliga massmord med skjutvapen begångna av psykiskt sjuka ensamma unga män. Hade vi haft samma lagar som i USA så hade vi redan haft vår första incelskjutning.

På sin höjd får vi skolattacker med nån kniv.
Citera
2022-05-27, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Varför hitta på saker istället för att se till vad som framkommit av gm själv? Haha vafan

Och på det bygga sig en bild av vad som hänt, och är det inte det jag gör? Vad är inkorrekt menar du?
Citera
2022-05-27, 13:31
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Klart han har diagnoser eller någon störning. Normala människor gör inte sånt här.
Citera
2022-05-27, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Jösses vissa av er klarar säkert inte ens av att torka röven utan hjälp. Fattar om det är obskyrt eller något men det går ju för fan inte att missa man försöker leta själv i typ fem sekunder. Oerhörd inkompetens här.

Det är en principfråga som handlar om att den som gör ett påstående har att bevisa att påståendet stämmer. I detta fall ett påstående om skolskjutningen i Texas och tidigare icke-framkomna uppgifter om GM. Det tar säkert inte mer en halv minut att googla fram, men det har inte med saken att göra.

Uppgiftslämnaren har dessutom lämnat källor i ett senare skede vilket antyder att hen håller med mig i sak, vilket du hade känt till om du läst igenom utväxlingen mellan mig och den jag diskuterade med innan du skrev din plumpa kommentar (vilket hade tagit dig en halv minut, men vissa (som du själv) kan, som du själv påstår, "inte ens torka sig själva i röven utan hjälp").

Själv har du inte skrivit något om massakern i Texas vad jag sett, vad säger det om din kompetens? Har du någon uppfattning om GM, anledning, bakgrund, etc?
Citera
2022-05-27, 19:19
Medlem
Jonathanhylstas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453

Kommer alltid finnas såna som oss, Incels och psykisk sjuka som inte passar in, Såna som tjejer inte vill öppna sina ben för, Skillnaden är att i Usa kan dom gå till närmsta vapenaffär köpa ett vapen och hämnas på samhället
Citera
2022-05-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Klart han har diagnoser eller någon störning. Normala människor gör inte sånt här.

Man får inte glömma att personer med exakt samma diagnoser inte är lika onda. På samma sätt som människor utan diagnoser är. Ondskan ska man inte glömma bort. Att mörda en massa personer på det här sättet är ren och skär ondska. Med eller utan diagnoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in