2022-05-26, 19:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Inga par verkar skämta och ha roligt tillsammans. Ett sådant trist förhållande vore otänkbart. Jonas och Louises diskussion i bilen om vad de skulle göra i helgen(?)var en verbal kamp om något helt betydelselöst. Skulle inte stå ut en sekund.
Citera
2022-05-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Inga par verkar skämta och ha roligt tillsammans. Ett sådant trist förhållande vore otänkbart. Jonas och Louises diskussion i bilen om vad de skulle göra i helgen(?)var en verbal kamp om något helt betydelselöst. Skulle inte stå ut en sekund.

Om dessa två fortsätter att vara gifta äter jag upp min hatt. Kemin är obefintlig.
Citera
2022-05-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Mmm, vi fick verkligen se ett exempel på ett par som bråkar om varsinn sak. Där ingen utav dem alls verkade förstå den andres perspektiv.

Det är ju ett rätt pressat läge där osäkerhet och risken för missförstånd förstärks, men Hans har nog inte överdrivet mycket EQ, och Bodil verkar dessvärre sakna "theory of mind". Är nog ändå det par där det finns en gnutta hopp kvar att det skulle kunna fungera i framtiden, under mer normala omständigheter. Frågan är väl om de orkar dra det i långbänk med tanke på de rent praktiska hindren i form av avstånd etc.
Citera
2022-05-26, 19:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Det är ju det jag menar. Tror inte en sekund på dom heller i längden. Knappast något sunt eller normalt i ett förhållande. Däremot som jag sagt innan..Jonas och Louise är enda paret där båda har rätt personlighet och inställning för detta programmet. Men dom passar egentligen inte så bra ihop.
Citera
2022-05-26, 21:37
Avslutad
Citat:

Åh, det här är ju mitt i prick! Exakt! Det är DET som känns så avigt. Ingen är det minsta lättsam. Ingen skrattar genuint.
Citera
2022-05-27, 00:41
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nej, ordet stilig används för att beskriva män, ej kvinnor.
Det hör till allmänbildningen att känna till detta..
Det visa sig retroaktivt att du har förvriden mans & kvinnosyn även om det låter helt otroligt! för dig, för Jennie Strömsteth är mitt intyg, hon sa i Alla mot alla i afton att hon var stilig (alltså ett porträtt av Leni Riefenshtal) så stiligheten sitter inte kostymen.
Hur vill du kommentera det?

Citat:
Ursprungligen postat av Trasan9000
Åh, det här är ju mitt i prick! Exakt! Det är DET som känns så avigt. Ingen är det minsta lättsam. Ingen skrattar genuint.
Äh! jag kan inte komma på något par som fortsatt att vara gifta och dragit lyckade standup-haranger för varandra medföljandes enmansapplåder från ens groupie med öl i hand! som betalt inträde med vigselring

Tänk på att arbetarsonen Johan och Suzanna lyckades dra enkla ofärdiga skämt och skratta ihop,
ändå klickade det inte!

Jag gissar isfl hellre att Jonas & Louise är två humorlösa själar som har funnit varandra helt enkelt som därav saknar ingenting! hos varandra i detta tillkortakommande, såtillvida putslustigheterna inte har blivit fulklippta av produktionen
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-27 kl. 01:04.
Citera
2022-05-27, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det visa sig retroaktivt att du har förvriden mans & kvinnosyn även om det låter helt otroligt! för dig, för Jennie Strömsteth är mitt intyg, hon sa i Alla mot alla i afton att hon var stilig (alltså ett porträtt av Leni Riefenshtal) så stiligheten sitter inte kostymen.

Äh! jag kan inte komma på något par som fortsatt att vara gifta och dragit lyckade standup-haranger för varandra medföljandes enmansapplåder från ens groupie med öl i hand! som betalt inträde med vigselring

Tänk på att arbetarsonen Johan och Suzanna lyckades dra enkla ofärdiga skämt och skratta ihop,
ändå klickade det inte!

Jag gissar isfl hellre att Jonas & Louise är två humorlösa själar som har funnit varandra helt enkelt som därav saknar ingenting! hos varandra i detta tillkortakommande, såtillvida putslustigheterna inte har blivit fulklippta av produktionen

Det är rätt tydligt att Jonas saknar det mesta i deras relation, även om han nu inte uttrycker det verbalt.
Citera
2022-05-27, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo

ändå klickade det inte!

Jag menade inte sån typ av skratt, menade mer sånt där lättsamt skratt/att ha kul/ta saker för vad de är. Menar inte att man måste vara en spelevink.
Citera
2022-05-27, 12:05
Medlem
Citat:

Delvis meningslösa och ibland totalt meningslösa bråk uppstår i stort sett alla relationer. Folk kan bråka om hur man viker lakanen till att en person råkade titta bort några sekunder i ett samtal.

Jag kan tycka att det här bråket är ytligt sett totalt meningslöst. Det kan nog bara uppstå av 1: Det handlar om något annat, tex Jonas tidigare relationer som han har flytt från i ett mycket tidigt stadium och oron från Louise att han skall göra samma sak (därav övertolkningar över något som är (tveksamt) veligt) 2: Båda är trötta eller huvudsakligen Louise på att vara filmade hela tiden men också till viss del på varandra och hela experimentet (behöver inte säga så mycket, ibland blir nog alla par det).

I den kontexten kan man förstå att sådant här uppstår även om jag kan tycka att Louise borde släppa det tidigare. Som bråk betraktat är det annars mycket svårt att förstå vad Louise blir så upprörd över. Om det skulle mot förmodan verkligen vara det dom verkligen diskuterar utan baktankar som hon är upprörd över så är det en varningsflagg då sådana här bråk är omöjliga att värja sig mot.
Senast redigerad av Burgundi 2022-05-27 kl. 12:08.
Citera
2022-05-27, 12:28
Medlem
Skratta och ha kul-fasen är över för Louise och Jonas sen rätt länge. De har på fyra veckor betat av fyra år av ett normalt förhållande.

Inledande attraktion under några dygn som i verkliga livet sträcker sig över flera månader.

En vecka med osäkerhetskänslor och lite turbulens när det börjar bli på riktigt som annars varar nåt halvår.

En vecka av etablering där saker lägger sig som är ett år i verkligheten.

Nu har de innan det ens gått en månad hittat in i slentrianen där det känns trist men tryggt och ungarna börjar trilla in. I den här uppspeedade varianten nedkom de med en robotdammsugare.

Ger man dem ett par månader till har de blivit det där gamla gnälliga paret som inte orkar bråka utan mest slänger ur sig syrligheter till varandra.

Efter en sommar är de där andra brukar hamna efter 20-30 år ihop.
Senast redigerad av Bemp 2022-05-27 kl. 12:45.
Citera
2022-05-27, 13:56
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Skratta och ha kul-fasen är över för Louise och Jonas sen rätt länge. De har på fyra veckor betat av fyra år av ett normalt förhållande.

Inledande attraktion under några dygn som i verkliga livet sträcker sig över flera månader.

En vecka med osäkerhetskänslor och lite turbulens när det börjar bli på riktigt som annars varar nåt halvår.

En vecka av etablering där saker lägger sig som är ett år i verkligheten.

Nu har de innan det ens gått en månad hittat in i slentrianen där det känns trist men tryggt och ungarna börjar trilla in. I den här uppspeedade varianten nedkom de med en robotdammsugare.

Ger man dem ett par månader till har de blivit det där gamla gnälliga paret som inte orkar bråka utan mest slänger ur sig syrligheter till varandra.

Efter en sommar är de där andra brukar hamna efter 20-30 år ihop.
Att skratta och ha kul borde aldrig försvinna ur ett förhållande, då är det något fel. Den enda som försöker lite tycker jag är Hans.
Citera
2022-05-27, 14:13
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasan9000
Jag menade inte sån typ av skratt, menade mer sånt där lättsamt skratt/att ha kul/ta saker för vad de är. Menar inte att man måste vara en spelevink.
Jag vet, jag var bara sarkastisk men ändå kritisk till dom låga trösklarna in på skoj-arbetsmarknaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in