2022-05-27, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Vad har du för problem med T62r? Rätt använda är de säkert effektiva särskilt mot en underlägsen motståndare.

Det är som ni alla pro-ukrainska debattörer inte ger er förrän ryssarna har lagt bombmattor över Kiev och andra storstäder.

För min egen del hoppas jag att ledarna som deltog i WEF2022 lyssnade på Kissinger. Jag tror och hoppas på att det är faktiskt en hel del som nu är tysta som egentligen håller med om vansinnet. Förhoppningsvis ändras tongångarna över sommaren och att man får Kiev till förhandlingsdbordet. Det måste bli ett slut på krigandet och det meningslösa dödandet. Helst igår!
dom är säkert till nytta, men om de nu har cirkes ett par miljarder t 72 som de påstår, varför då dra fram gammalt skrot?

iskander är förresten till 60% förbrukade, och de kan inte tillverka några nya...
Citera
2022-05-27, 09:49
Medlem
Citat:
Okej, Euromaidan Press alltså.

Här är min källa när det gäller framgångarna för den ukrainska armén. Neil Hauerthe Military Times. Läser man lite mellan raderna förstår man nog vartåt det barkar iväg:

Russian troops plunge through Ukraine lines in Donbas as fighting enters decisive week
/.../In the meantime, Russia continues to press its offensive all across the Donbas. This week will be a decisive one for Ukraine’s prospects of holding the region — and Russia’s chances of seizing it.

Ukraine’s military intelligence chief said in recent days that his country’s goal is to reclaim Crimea and eastern territories seized by Russia in 2014. But it remains unclear if the Ukrainians — even when armed with new U.S. artillery tubes and other Western weapons — can achieve such a position and avoid a diplomatic settlement.

Senior U.S. military officials said Monday that the end-state of the war will have to be defined by the Ukrainians.

“Our effort is to do everything that we can to strengthen Ukraine’s hands on the battlefield, and also at the negotiation table,” Secretary of Defense Lloyd Austin told Pentagon reporters. “We’re going to stick with doing everything we can to make sure that they achieve their objectives. At the end of the day, you know, what this looks like, what the end state looks like, will be defined by the Ukrainians, and not by us.”
https://www.militarytimes.com/flashpoints/ukraine/2022/05/24/russian-troops-plunge-through-ukraine-lines-in-donbas-as-fighting-enters-decisive-week/

värför läsa mellan raderna, du kan ju med dina egna ögon se vad som pågor i form av mycket stora ryska förluster i donbass.

att retirera ut ur donbass är ju av föga betydelse i jmf med att sparka ryssen ur nordvästra ukraina, eller stoppa dem från att avancera mot odessa.
Senast redigerad av slö 2022-05-27 kl. 09:52.
Citera
2022-05-27, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Detta är ju då väldigt intressant. Undra varför rysstrollen som snackar om nazister i Ukraina aldrig kommenterar detta...

2 orsaker.

1. Det är bara propaganda för att ursäkta den stora nynazistiska bölden inom Ukrainas armé.

2. Det är propaganda.

😏
Citera
2022-05-27, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Och vad skulle det hjälpa med? Öka räckvidden på robotarna som ändå inte når längre än Rysslands?

Vem ska betala detta lend-lease avtal om Ukraina faller föresten?

Ryssland förstås. En ockupationsmakt övertar det ockuperade landets tillgångar och skulder. Sedan om de faktiskt kommer att betala är en annan sak....
Citera
2022-05-27, 09:52
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
2 orsaker.

1. Det är bara propaganda för att ursäkta den stora nynazistiska bölden inom Ukrainas armé.

2. Det är propaganda.

😏
Nu var väl det där bara en orsak. men ok.
Fortsätt slå på den trumman, det kommer säkert leda till något bra i framtiden...
Citera
2022-05-27, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
tror du den lyckas bättre än de de 100 tals "får vi gissa" mer moderna tankesen ryssarna har fått skrotade i ukraina de senaste 90 dygenen?
Jag har redan påpekat att Oryx siffror är så absurda så ingen vettig människa tar dem på allvar.

Citat:
du menar som i mariopoul? du ser inte utmaningen flyget står inför när de ska slå ut mål som ligger mer än 50km från sin gräns (där de dessutom kontrolerar allt omkringliggande territorium.....
Ryssarna har inte satt något betydande flyg förrän nu och fortfarande i ganska begränsad styrka.

Citat:
ingen risk, det finns aldeles för stor enighet kring resulution 11/1, det är ryssen ur hela ukraina , eller svält och nordkorea 2.0 för ryssland som är alternativen.
Som sagt, det finns andra röster när det gäller Ukrainas påstådda framgångar:

https://www.militarytimes.com/flashpoints/ukraine/2022/05/24/russian-troops-plunge-through-ukraine-lines-in-donbas-as-fighting-enters-decisive-week/
Citera
2022-05-27, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
dom är säkert till nytta, men om de nu har cirkes ett par miljarder t 72 som de påstår, varför då dra fram gammalt skrot?

iskander är förresten till 60% förbrukade, och de kan inte tillverka några nya...
Även om man har ett par miljarder T72: or varför ska man inte använda upp det man har först och främst?

Hoppas du inte är någon militär samordnare någonstans faktiskt.
Citera
2022-05-27, 09:56
Medlem
Citat:
Även om man har ett par miljarder T72: or varför ska man inte använda upp det man har först och främst?

Hoppas du inte är någon militär samordnare någonstans faktiskt.
därför att de tex har 2 olika ammunitionstyper (logistikproblem, är ju inte ryssarnas starka sida) och jävligt värdelös pansar
Citera
2022-05-27, 09:58
Medlem
Citat:
Jag har redan påpekat att Oryx siffror är så absurda så ingen vettig människa tar dem på allvar.

Ryssarna har inte satt något betydande flyg förrän nu och fortfarande i ganska begränsad styrka.

jag ställer frågan igen, vad ska vi använda för förlustsiffror om inte fotobevis duger? hur är dom absurda?
Citera
2022-05-27, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
värför läsa mellan raderna, du kan ju med dina egna ögon se vad som pågor i form av mycket stora ryska förluster i donbass.

att retirera ut ur donbass är ju av föga betydelse i jmf med att sparka ryssen ur nordvästra ukraina, eller stoppa dem från att avancera mot odessa.
Nej, jag ser inget sådant men så missbrukar jag inte stora mängder copium heller.

Jag har sagt att ryssarna kommer att gå mot en avgörande militär seger i Ukraina. Jag är däremot mindre säker på att vi kommer att ha några vinnare i detta i slutändan, och det inkluderar Ryssland.

Jag är för övrigt pro-Euroasia.
Citera
2022-05-27, 10:00
Medlem
Citat:

vad är det som är absurt, att rysstrollen får ont i magen av dem förändrar ju ingenting.

Citat:

Ryssarna har inte heller uppnåt några relvanta militärstrategiska mål heller, kanske är det enklaste svaret på frågan det korrekta (ochams razor), de saknar real förmåga.

Citat:

spola tillbaks bandet 90 dygn så var min röst på att ryssland skulle skurit av ukraina i 2 delar efter ca 30dygn (längst med Dnper floden) och få utkämpa ett mycket svårt gerillakrig.

nu spekulerar vi om de kan ta och hålla en by eller vägremsa enstaka mil från områden de ockuperat i 8års tid, istället....
Citera
2022-05-27, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
därför att de tex har 2 olika ammunitionstyper (logistikproblem, är ju inte ryssarnas starka sida) och jävligt värdelös pansar
Står sig mot värdelösa pansarskott som ukrainarna verkar drälla överallt utifrån i bilder man får se. Här en sändning Switchblade-drönare. I fel händer!:

https://twitter.com/RWApodcast/status/1529791600309714944?s=20&t=XWm-0dio8ei2tonGN21s_g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in