2022-05-27, 05:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hört talas om artikel 5???
Hört talas om Turkiet?

Vi får väl se hur många NATO-medlemmar som kommer rusande om de får pisk i Syrien.
Citera
2022-05-27, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Men du önskar att du tillhörde dem? Varför skulle du annars sitta och försvara en angripande part i ett krig?

För att Ryssland och utbrytarrepublikerna är den goda parten i detta kriget och har moraliskt rätt i denna konflikt.

Putin bekämpar den djupa staten främst, inte Ukraina.
Citera
2022-05-27, 05:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Jag tror inte att man kommer att avancera mot Odessa innan man har kraftigt försvagat, kanske tom förintat, det ukrainska försvaret.
Jag tror inte ukrainska armén är att räkna med alls i fortsättningen. I väst blir det i så fall polska armén som lägger sig i och i Svarta havets farvattnen då först och främst den kvarvarande ukrainska styrkan i Odessa med högteknologiska vapen och med stöd av AWACS och UK-flottan.
Citera
2022-05-27, 05:25
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du är ju fan sjuk i huvudet, du kan väl springa fram och ta en för laget eller hur?

Du hade suttit och panikgråtit och gnällt över skoskav din tönt. Inte ens värnplikten har du gjort och anser dig kunna råda över andra människors liv.

Detta görs ibland i ukrainakriget, tro mig, men man säger så klart inte att det är syftet till soldaterna. Jag är f ö befälsutbildad i svenska armén.
Citera
2022-05-27, 05:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
25 km under artilleribeskjutning är en lång väg att avancera.
Men nu är uppfattningen både bland pro-ryska och pro-ukrainska OSINT-are att det princip är kört för ukrainska armén i Donbass.
Citera
2022-05-27, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Som dessutom betedde sig som grisar där

https://en.wikipedia.org/wiki/Novye_Aldi_massacre

Kadyrov förstod vilka som var den verkliga fienden efter det att Väst skickat dit en massa sunni-extremister att kriga mot Ryssland. Ukrainarna kommer också förstå att dom bara är proxykrigare för Neocons och byta sida.
Citera
2022-05-27, 05:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
En rättegång där som inte övervakas av internationella observatörer blir bara en skådeprocess.

Därför kan jag redan nu tala om för dig vad tribunalen kommer att komma fram till: de som inte erkänner döms till döden, de som erkänner döms till döden eller i bästa fall livstids fängelse (eller möjligen livstids straffarbete). Andel åtalade som frias kommer att vara exakt 0,0000%. Så nu behöver du inte invänta tribunalen.
Har du något emot att nazister och annat pack döms för de krigsförbrytelser de gjort sig skyldiga till?

Jag vet att du ser dem som hjältar. Jag är glad för att de inte släpps lösa i Europa nu när de dessutom är beväpnade till tänderna. Du vill helst se att man gör med dem som man gör i det liberala EU att man släpper ut f.d. ISIS-medlemmar på gatorna för att brott ej kan styrkas, inte sant?
Citera
2022-05-27, 05:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Det har funnits gott om denna click-bait även I västerländska nyheter sedan tre månader tillbaka om NU ÄR DET FARLIGT. Likväl så får aldrig Ryssarna dessa genombrott. Inte ett enda operativt mål har uppnåtts. Allt som kommer hända är att mer Ryssar kommer dö ylandes som stuckna grisar.
Don't do drugs kids!

Den ukrainska armén håller på att förintas i detta nu i Donbass.
Citera
2022-05-27, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Vart kan jag se bevis på att "de våldtar och slaktar civilbefolkningen"?

Har frågat förr och väntar fortfarande på någon form av bevisning, inte "det är allmänt känt" eller "alla har sett bevisen".
Det har ju redan blivit folk dömda i krigsrätt och finns hur många utredningar som helst. Hur kan du tvivla på det? De fokuserar ju på att bomba skolor och infrastruktur men du menar säkert att det finns någon bortförklaring till detta också

https://www.bbc.com/news/world-europe-61071243.amp

https://youtu.be/W-ZTiWVFlzU

https://amp.theguardian.com/world/2022/apr/25/evidence-ukraine-women-raped-before-being-killed-say-doctors-russia-war

https://www.bbc.com/news/world-60690688.amp

Orkar inte länka massa mer, kan hålla på hela dagen men tror du fattar vad jag menar. Samma sak gäller här som vad jag sa över ukrainska avrättningen, oklart hur många fall det rör dig om
Citera
2022-05-27, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Hört talas om Turkiet?

Vi får väl se hur många NATO-medlemmar som kommer rusande om de får pisk i Syrien.

Artikel 5 handlar om du blir attackerad av ett annat land. Till exempel om Ryska stridsvagnar rullade mot Polens huvudstad. Turkiets stormaktsdrömmar och idiotiska attack mot kurderna i Syrien har inget mer artikel 5 att göra . Ankara har redan fått massor med inflytande och makt i Syrien, dom borde bara ta det lite lugnt nu men idioten där vill på riktigt införa ottomanska imperiet igen. Ankara är fan den värsta geopolitiska spelaren dom senaste 10 åren, dom vill ha så mycket när dom redan fått massor.
Citera
2022-05-27, 06:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Att diskutera Butja med förnekare på Flashback är meningslöst. Förintelseförnekare har tramsat här i nästan 30 år. De enda de vill är att ni skall citera dem.

Ha tröst i att de är en liten och väldigt fånig minoritet och att verkligheten är vad den är oavhängigt deras trams.
Telegram flödar av bilder nu på hela ukrainska kompanier som deserterar. Man har också hittat flera ukrainska soldater bakbundna och skjutna i bakhuvudet. Och nej, det är i nytagna områden där ryska soldater bevisligen inte har varit på plats tidigare.

Man måste förstå vilken dödsskräck de stackarna har. Oavbruten artilleribeskjutning. Här effekterna av termobariskt MLRS:

https://twitter.com/Levi_godman/status/1529742322522636290?s=20&t=GsUis7iJ6D91F9rSYSbYNQ
Citera
2022-05-27, 06:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Artikel 5 handlar om du blir attackerad av ett annat land. Till exempel om Ryska stridsvagnar rullade mot Polens huvudstad. Turkiets stormaktsdrömmar och idiotiska attack mot kurderna i Syrien har inget mer artikel 5 att göra . Ankara har redan fått massor med inflytande och makt i Syrien, dom borde bara ta det lite lugnt nu men idioten där vill på riktigt införa ottomanska imperiet igen. Ankara är fan den värsta geopolitiska spelaren dom senaste 10 åren, dom vill ha så mycket när dom redan fått massor.
Kan du visa mig texten ur NATO-förordningen att det är en tvingande regel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in