2022-05-26, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WasntIt42
På vilket sätt är jag OT? Menar du att det räcker med att konstant upprepa en oneliner ala' " Ryssland håller mark" efter varje skitsnack som du gör för att hålla sig ON topic? Var det din lilla varning till mig om en anmälan? Eller var det bara ditt konstanta sätt att slippa förklara dina utomordentliga analyser på ett sakfullt sätt? Detta har du ju bett väldigt många andra om att göra, så varför inte föregå med ett gott exempel på dina egna önskemål? Förövrigt så är linor,nazistanklagelser och all annan desperation i form av lågbegåvad retorik ganska sömnigt om du hade missat det. Du som inte ens vet vad en lina är borde dessutom låta bli att snacka om det som om det vore ditt gebit.
Det går bra för Ukraina nu....mobilisering och planering pågår på högre ort inför kommande dagar, så misströsta icke

Något säger mig att du gillar att gambla så jag ger dig 10 mot 1 att Ryssland just nu säkrar intagna områden och den sista kniptången går enligt plan. Spela inte bort dina sista slantar.
Citera
2022-05-26, 02:10
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Något säger mig att du gillar att gambla så jag ger dig 10 mot 1 att Ryssland just nu säkrar intagna områden och den sista kniptången går enligt plan. Spela inte bort dina sista slantar.
Något säger mig att de gånger jag "gamblar" så fylls min kaffekassa på med några dollares ja....Sista gången jag "gamblade med Rubel var runt 87...ok då var den till och med starkare än idag. Du stirrar på två siffror och tror dig förstå styrkan och värdet på en valuta utifrån det..... , psssst.....you're wrong kiddo.
Idag nådde tre transporter med ammunition och transportvagnar för ditto fram till Ukraina. De är påväg österut i stunden. Förtvivla icke gott folk
Citera
2022-05-26, 02:21
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Kassa drönare usa verkar ha?

RUSSIAN AIR DEFENSES SHOT DOWN 90 BAYRAKTAR TB2 COMBAT DRONES OF KIEV FORCES –

Bayraktar drones made them are easy targets easy targets for Russian short and medium-range air-defense systems like the Pantsir-S1, the Tor-M2 and the Buk-M3.
Ni troll rekryteras verkligen direkt från särskolan.

1. Ukraina har 32 Bayraktar. (Inklusive dom 6 som inte har levererats än.) Råttor kan inte ha skjutit ner 90 av dom.

TB2 är från Turkiet. Bayraktar är ju gift med Erdoğans dotter, din obildade kretin.

Så här många TB2 har skjutits ner av Ryssland: https://www.youtube.com/watch?v=S3FGWPMjl6M

2. USAs drönare är inte det minsta kassa. Om ni inte vet det så lär ni snart bli varse...

Se här hur ni ryssjävlar kommer bli grillade till kol av amerikanska drönare: https://www.youtube.com/watch?v=XInLO6LGHbo (OBS Animerad video, no rats were harmed in the making of this video.)
Citera
2022-05-26, 02:22
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Även om du har rätt så är det rätt meningslöst att gambla med ett rysstroll. Vad har man för nytta med rubel?
Självklart skulle jag inte gambla med honom oavsett om han så vore Ukrainas främsta shark. Han har redan bevisat att det enda resultatet hade varit hans förlorade socialbidrag ihop med det sista paret däck till hans 323'a. Helt ointressant att gambla såsom diskutera med såna pojkvaskrar.
Ser ut som att fredagen kommer bjuda på lite Ukrainsk offensiv i Donbas. Låt oss se fram emot detta
Citera
2022-05-26, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Det där med Judar är nog inte så nytt, har sett en röd tråd bland de som stöder Putin i denna tråd. De avskyr Judar.

Så Ryssarna verkar vilja eliminera Judar, bögar, anglosaxisk/tyskt inflytande och Ukrainare såklart. Vet inte vilka som blir kvar riktigt. Men det är själva poängen, driva bort de som bor där och i busslaster köra dit ryssar. Hmm... det låter ju inte helt bra. Men Ryssland har en fin historia av deportationer och "försvinnanden" så det är inget nytt.
Det där med antisemitismen går som en röd tråd i den ryska historien.
Citera
2022-05-26, 02:36
Medlem
Russland krever lettelse i sanksjoner,
Russland tilbyr å frigi skip som ikke har kunnet forlate Ukraina siden krigen startet, i bytte mot lettelser i Vestens sanksjoner.

Den russiske viseutenriksministeren Andrej Rudenko krevde onsdag at sanksjonene mot Russlands eksport- og finanssektor oppheves, ifølge nyhetsbyrået Interfax.

Ukraina må også fjerne miner fra alle havner. Kun på den måten kan Moskva sikre en «humanitær passasje», sa Rudenko, som samtidig avviste at Russland stjeler ukrainsk korn.

https://borsen.dagbladet.no/studio/borsenstudio/608?post=95134.

Jädra vad det måste svida för Ryssland att öppet erkänna effekterna av sanktionerna.
.
Citera
2022-05-26, 02:40
Medlem
Som angripare har man alltid en annan inställning än som försvarare. Försöker man se på situationen utifrån så tar Ryska militären extremt stora förluster. Anfallande styrka blöder i detta läget enormt vid denna offensiv (och annars också). Ukrainska militären har även råd att omgruppera. Det blir lite som att det "ryska imperiet" skickar soldater med en ekonomisk motivation, där de flesta är från fjärran öst av etniska minoriteter i Ryssland, bara för att dö. Det är förfärligt.
Citera
2022-05-26, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Russland krever lettelse i sanksjoner,
Russland tilbyr å frigi skip som ikke har kunnet forlate Ukraina siden krigen startet, i bytte mot lettelser i Vestens sanksjoner.

Den russiske viseutenriksministeren Andrej Rudenko krevde onsdag at sanksjonene mot Russlands eksport- og finanssektor oppheves, ifølge nyhetsbyrået Interfax.

Ukraina må også fjerne miner fra alle havner. Kun på den måten kan Moskva sikre en «humanitær passasje», sa Rudenko, som samtidig avviste at Russland stjeler ukrainsk korn.

https://borsen.dagbladet.no/studio/borsenstudio/608?post=95134.

Jädra vad det måste svida för Ryssland att öppet erkänna effekterna av sanktionerna.
Framförallt är det ett stort LOL till de uppenbart kriminella maffiametoder ryssarna försöker använda sig av här.

Mordor tror att Ukrainas välstånd och materiella tillgångar är resurser som tillhör Ryssland (tjuvfolk ändrar sig aldrig) och är ryssarnas att säga till om hur de används: "Schysst jordbruksexport ni har här, vore synd om det skulle hända något med den..."

Nej Ivan, Sergey och Ivanka får allt vänja sig vid att leva i den U-landsstatus de själva bär skulden till, för Ryssland visar inget som helst intresse av att få världen att lätta på sanktionerna. Ryssarna tror att det är de själva som är offren i detta vederstyggliga krig de dragit igång!
Citera
2022-05-26, 03:16
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialnationalism.
Framförallt är det ett stort LOL till de uppenbart kriminella maffiametoder ryssarna försöker använda sig av här.

Mordor tror att Ukrainas välstånd och materiella tillgångar är resurser som tillhör Ryssland (tjuvfolk ändrar sig aldrig) och är ryssarnas att säga till om hur de används: "Schysst jordbruksexport ni har här, vore synd om det skulle hända något med den..."

Nej Ivan, Sergey och Ivanka får allt vänja sig vid att leva i den U-landsstatus de själva bär skulden till, för Ryssland visar inget som helst intresse av att få världen att lätta på sanktionerna. Ryssarna tror att det är de själva som är offren i detta vederstyggliga krig de dragit igång!
Självklart kommer inga sanktioner lättas nej. De är gåvor till det ryska folket från oss, och självklart kan man inte ta tillbaks gåvor bara sådär....Så, merry christmas and a happy new july
Citera
2022-05-26, 04:46
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Självklart agerar centralbanken för att skydda valutan. Det försöker alla centralbanker, men inte alla lyckas. Tvånget att handla olja i dollar har utmanats och stärker rubeln på dollarns bekostnad. Valutans styrka säger inte allt, men är givetvis en indikator på hur det står till.

Den svenska riksbankens huvuduppgift är att hålla inflationen i schack, inte skydda den svenska kronans värde. Vår inflation ligger nu på 6,4 procent, (april) och har börjat peka nedåt i maj. Styrräntan ligger på 0, 25 procent och förväntas höjas till 1 procent innan årsskiftet. Inflationsmålet ligger, som vanligt på 2 procent.

Den ryska inflationen beräknas ligga på 20 procent i slutet av året. Den ryska styrräntan ligger nu på 14 procent. Det är högre än det 10 procent som rådde innan storinvasionen av Ukraina men lägre än de 20 procent som rådde strax där efter. En hög styrränta ökar värdet på valutan men leder också, i alla fall kortsiktligt, till högre inflation.

Men den ryska inflationen är ett mindre problem än den sjunkande produktionen, som, ofrånkomligt, kommer att leda till en kraftigt ökad arbetslöshet i Ryssland. Hur mycket kommer då Rysslands BNP att sjunka i år. Bedömningarna varierar mellan 8 procent, (,en rejäl lågkonjunktur), till storleksordningen 30-40 procent, (en rejäl depression).

Här en riktigt pessimistisk, (optimistisk för oss som önskar att den ryska cancersvulsten skall falla samman så fort som möjligt), bedömning grundat på några få nedslag i Ryssland. (Inledningen av videon).

https://youtu.be/x05pMk0hzO8

(Ja, de är , som vanligt, pessimistisk i denna video vad gäller de ukrainska styrkornas situation, men hävdar att det kommer avgöra av viljan hos parterna. Här hävdar jag att Ukrainarna och Ukraina har en stor fördel.)

Slava Ukraini!
Citera
2022-05-26, 06:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Huruvida "nazismen är ett marginellt problem i Ukraina" (eller ett problem överhuvudtaget) vet jag ej, men du kanske kan svara på en enkel fråga på temat?

Om "nazism" är problemet kan du väl berätta varför wagner gruppen INTE har "avnazifierats"? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://informnapalm.org/en/neo-nazi-ideology-amongst-russian-mercenaries/
Källan:

"We debunk myths and expose secrets of the Russian hybrid war"

Om du inbillar dig att Putin, en son av Stalingrad, skulle på något sätt vara lagd åt det nazistiska hållet eller acceptera det i väsentliga funktioner i samhället så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Citera
2022-05-26, 06:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Absolut ja, ett marginellt problem.
Skönt det måste kännas.

Tänker inte övertyga dig om något annat. Det är högst oviktigt-

Vad som är viktigt är hur ryska federationen ser på det och vad tribunalen i Donetsk kommer fram till.

Avnazifieringen av Ukraina kommer att fortgå och slutföras utan ditt eller andras samtycke eller deltagande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in