2022-05-26, 01:20
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Kassa drönare usa verkar ha?

RUSSIAN AIR DEFENSES SHOT DOWN 90 BAYRAKTAR TB2 COMBAT DRONES OF KIEV FORCES –

Bayraktar drones made them are easy targets easy targets for Russian short and medium-range air-defense systems like the Pantsir-S1, the Tor-M2 and the Buk-M3.
Bayraktar är från Turkiet. Korkade ryssjävel.
Citera
2022-05-26, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Bayraktar är från Turkiet. Korkade ryssjävel.

De har väl inte ens haft 90st Bayraktar? Har för mig att de hade runt 20st till en början och köpte 14 nya.
Citera
2022-05-26, 01:25
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Kissinger vill åtminstone ha fred, säger han på WEFs stormöte. Zelensky svarar här.

https://www.rt.com/russia/556103-arestovich-territories-concessions-response/

Urkainas styrelseskick liknar mycket Nazisters måste man notera.

Ryska källor har ingen trovärdighet. För övrigt är Ukraina mer demokratiskt är Ryssland, Ryssland är en auktoritär stat.

Citera
2022-05-26, 01:27
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Kissinger vill åtminstone ha fred, säger han på WEFs stormöte. Zelensky svarar här.

https://www.rt.com/russia/556103-arestovich-territories-concessions-response/

Urkainas styrelseskick liknar mycket Nazisters måste man notera.
De flesta vill självklart ha fred mr ekonomiexpert Jonth.....Sedan att det var några efterblivna stackare i Ryssland som fick för sig att störa fredens framtid är ju inte bara ett faktum utan också anledningen till att den freden inte kommer bli realitet förrens rötan i öst blöder sig tillbaks till det de ber om. Sluta sitta och låtsas som om att du plötsligt är en samarit i fredens tecken ok, det hjälper dig föga eftersom att du redan är under luppen. Om du har en önskan om resultat så råder jag dig till att börja med att ta ett varmt bad och en kopp te under kontemplation över din egen dumdristighet. En åsna är en åsna även om åsnan helt plötsligt börjar tala som en människa
Citera
2022-05-26, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ryska källor har ingen trovärdighet. För övrigt är Ukraina mer demokratiskt är Ryssland, Ryssland är en auktoritär stat.

Ingen källa kan ljuga om detta. Det borde du veta annars kan du lägga ner. Urkaina är en tvättäkta diktatur.
Citera
2022-05-26, 01:30
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ingen källa kan ljuga om detta. Det borde du veta annars kan du lägga ner. Urkaina är en tvättäkta diktatur.

Ukraina ligger bättre till i fråga om demokrati, yttrandefrihet och pressfrihet. Det kan du enkelt kolla upp.
Citera
2022-05-26, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssarna börjar hitta kvarlämnade lik i provisoriska bårhus under Azovstal nu:

https://t.me/voenkorKotenok/36715

Jo ryssarna har ju dödat en hel del ukrainare och någonstans måste dom ju ta vägen eller hur?
Citera
2022-05-26, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WasntIt42
De flesta vill självklart ha fred mr ekonomiexpert Jonth.....Sedan att det var några efterblivna stackare i Ryssland som fick för sig att störa fredens framtid är ju inte bara ett faktum utan också anledningen till att den freden inte kommer bli realitet förrens rötan i öst blöder sig tillbaks till det de ber om. Sluta sitta och låtsas som om att du plötsligt är en samarit i fredens tecken ok, det hjälper dig föga eftersom att du redan är under luppen. Om du har en önskan om resultat så råder jag dig till att börja med att ta ett varmt bad och en kopp te under kontemplation över din egen dumdristighet. En åsna är en åsna även om åsnan helt plötsligt börjar tala som en människa

Poesi på min ära, tackar. Jag tänker inte fred i min kommentar utan belyser urkainas styrelseskick, minns du Azovstålverket.
Ryssland säkrar nu områden de skyddar vilket står helt klart.
Citera
2022-05-26, 01:34
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Skit dig i näven och res lite mer så att du förstår innebörden av skiten du spottar ur dig. Du har förövrigt fortfarande inte svarat på frågorna 5 användare ödmjukt frågade dig gällande dina hyllningar utav rubelns styrka. Är det så att det är lättare att byta ämne såfort isen börjar bli svag? Och på köpet sitter du och kallar andra för okunniga och allt vad det är.....sigh....förbannat respektlöst beteende utav en så upplyst man som du...
Citera
2022-05-26, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Låter som en förnuftig liknelse.

KYIV, Ukraine — Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy on Wednesday strongly rebuffed those in the West who have suggested Ukraine cede control of areas occupied by Russian forces for the sake of reaching a peace agreement.

Those “great geopoliticians” who suggest this are disregarding the interests of ordinary Ukrainians – “the millions of those who actually live on the territory that they propose exchanging for an illusion of peace,” he said late Wednesday in his nightly video address to the nation. “We always have to think of the people and remember that values are not just words.”

Zelenskyy compared those who argue for giving Russia a piece of Ukraine to those who in 1938 ceded territory to Hitler in hopes of preventing World War II.

AP News

Det är en sån jävla tur att Ryssland kastade sig över Ukraina och inte nåt västland.
Ukrainarna ger sig inte, dom kommer ta tillbaka allt inklusive krim med våld.
Citera
2022-05-26, 01:39
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Poesi på min ära, tackar. Jag tänker inte fred i min kommentar utan belyser urkainas styrelseskick, minns du Azovstålverket.
Ryssland säkrar nu områden de skyddar vilket står helt klart.
Nej, du tänker inte överhuvudtaget även om du på något sätt känner att det spinner där uppe i valnöten mellan öronen. Var så säker min herre, vi är många som har förstått var din kapacitet för inte bara ekonomiska under utan även känslomässiga sådana slutade. Gott råd lille pojk - badet och teet....and don't forget the snorkel because the stock will come with hell on high waters .
Citera
2022-05-26, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WasntIt42
Skit dig i näven och res lite mer så att du förstår innebörden av skiten du spottar ur dig. Du har förövrigt fortfarande inte svarat på frågorna 5 användare ödmjukt frågade dig gällande dina hyllningar utav rubelns styrka. Är det så att det är lättare att byta ämne såfort isen börjar bli svag? Och på köpet sitter du och kallar andra för okunniga och allt vad det är.....sigh....förbannat respektlöst beteende utav en så upplyst man som du...

Jag har svarat angående Rubelns relevanta handelsvärde, läs tråden, vilket är det enda som gäller i detta läge oavsätt tjatet angående omsättning.
Ryssland har snart säkrat de områden i urkaina man vill skydda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in