2022-05-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
zzz lurte også på om GM kan ha brukt burka eller være en tatovør, negledesigner eller makeupartist.
Flere likheter med FB-kidnappingen? Kanskje du ser sammenhengen i det også og har en kommentar.

Har du gitt opp å diskutere saken?

Du har jo helt sikkert mange interessante opplysninger som du kunne bidratt med. F.eks. når var datoene for møtene i kryptomiljøet ved Bunnprisbutikken? En detaljert tidslinje i VG, hadde blitt satt stor pris på.

Har VG fått snakket med noen andre enn TR i dette miljøet?
Citera
2022-05-25, 23:37
Medlem
Det er jo umulig å diskutere saken her nå. Det strømmer på med innlegg med gamle sitater, uten datering, og ... helt meningsløst. Scroll, scroll, scroll. Ett og annet innlegg er verdt å lese. Forumet har aldri tidligere vært så nedspammet som akkurat nå. Ikke det jeg kan huske.

TT må gjerne "vinne" forumet for meg. Det forandrer ingenting på realitetene i saken. TH er fremdeles siktet, og politiet jobber fremdeles med å bygge sak mot TH.
Citera
2022-05-25, 23:39
Medlem
Synd at Jayce ikke skriver mer og oftere. Men tråden er full av spørsmålstegn ingen av oss andre har kunnskap, kompetanse eller fantasi til å tenke gjennom mtp antall timer i døgnet.
Synes dog at endel klarer å legge inn noen fornuftige tanker.
Citera
2022-05-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er jo umulig å diskutere saken her nå. Det strømmer på med innlegg med gamle sitater, uten datering, og ... helt meningsløst. Scroll, scroll, scroll. Ett og annet innlegg er verdt å lese. Forumet har aldri tidligere vært så nedspammet som akkurat nå. Ikke det jeg kan huske.

TT må gjerne "vinne" forumet for meg. Det forandrer ingenting på realitetene i saken. TH er fremdeles siktet, og politiet jobber fremdeles med å bygge sak mot TH.

Det har vært mange gamle sitater seneste uka. Jeg vet ikke hvordan jeg som ny kan klare å få en stemme gjennom «tusen spørsmål og hypoteser».
Citera
2022-05-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Så z-z-z:du er jo en meningsbærer siste tiden: hva og hvordan kan vi andre her bidra til å finne rett gjerningsmann?
Vær åpen for flere mulige hypoteser og ikke lås dere til kun 1 hypotese.
Vær åpen for at GM kan være en eller flere personer som det ikke har blitt offentliggjort noe om at er siktet i saken (og som kanskje ikke politiet har funnet ennå).
Gransk detaljer i trusselbrev og i eposter fra Motparten, og detaljer rundt kommunikasjonen (når og hva som ble kommunisert (inkl bitcoinmeldingene), og prøv å forstå hva GM kan ha tenkt og hva GM ønsket.
Gransk også andre detaljer i saken.
Og hvis dere kommer på noe lurt som kanskje kan lede politiet til å finne GM: Tips politiet om det i tilfelle politiet ikke har tenkt på det. Det er bedre å gi tips en gang for mye enn en gang for lite.
Bidra til å lage en detaljert tidslinje dersom man har lyst til det. Om mulig, så hadde det vært fint om en slik tidslinje kunne stå i første innlegg i tråden (kanskje en moderator kan fikse det).

Andre enn meg har nok enda flere og enda bedre forslag om hva vi kan gjøre for å bidra til å finne rett GM
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Har du gitt opp å diskutere saken?

Du har jo helt sikkert mange interessante opplysninger som du kunne bidratt med. F.eks. når var datoene for møtene i kryptomiljøet ved Bunnprisbutikken? En detaljert tidslinje i VG, hadde blitt satt stor pris på.

Har VG fått snakket med noen andre enn TR i dette miljøet?
Enig! Håper at VG eller en av de andre avisene kan lage en slik detaljert tidslinje, og i tillegg hadde det vært fint at alle viktige fakta i saken hadde blitt samlet oversiktlig. Hvis ingen aviser ønsker å gjøre dette, håper jeg at noen her på FB som er gode på slikt kan lage en slik tidslinje m.m. som mange her kan ha nytte av.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-26 kl. 00:38.
Citera
2022-05-26, 01:02
Medlem
Vær også åpen for at politiet kan ta feil.
Noen mistenkte at TH hadde slettet anrop fra loggen på mobiltelefonen sin. Det viste seg at han ikke hadde slettet anrop fra loggen.
Citera
2022-05-26, 01:04
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vær åpen for at GM kan være en eller flere personer som det ikke har blitt offentliggjort noe om at er siktet i saken (og som kanskje ikke politiet har funnet ennå)
Bidra til å lage en detaljert tidslinje dersom man har lyst til det. Om mulig, så hadde det vært fint om en slik tidslinje kunne stå i første innlegg i tråden (kanskje en moderator kan fikse det).

Andre enn meg har nok enda flere og enda bedre forslag om hva vi kan gjøre for å bidra til å finne rett GM

Håper at VG eller en av de andre avisene kan lage en slik detaljert tidslinje, og i tillegg hadde det vært fint at alle viktige fakta i saken hadde blitt samlet oversiktlig. Hvis ingen aviser ønsker å gjøre dette, håper jeg at noen her på FB som er gode på slikt kan lage en slik tidslinje m.m. som mange her kan ha nytte av.

Siden du har vært på tråden i flere år, tror jeg nesten ikke det er noen som har lagt ned så mange timer i denne etterforskningen - kanskje bortsett fra politiet da. Jeg er helt sikkert på at du har full oversikt og dermed er den beste til å lage dette selv. På forhånd takk.
Citera
2022-05-26, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Siden du har vært på tråden i flere år, tror jeg nesten ikke det er noen som har lagt ned så mange timer i denne etterforskningen - kanskje bortsett fra politiet da. Jeg er helt sikkert på at du har full oversikt og dermed er den beste til å lage dette selv. På forhånd takk.
Takk Men dessverre har jeg ikke full oversikt, og jeg bruker mye tid på å lete for å finne viktige detaljer. Jeg er heller ikke noe god på å lage tidslinjer og oversikter. Jeg ser at også andre ganske ofte spør om og/eller leter etter viktige detaljer, som med letthet kunne ha blitt funnet på få sekunder dersom vi hadde en slik detaljert tidslinje + en oversikt over alle viktige detaljer i saken.
Kanskje Milli har lyst til å lage det for oss?
Citera
2022-05-26, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg tror det er noen som ønsker å ramme TH.
I din hypotese; ønsket GM løsepenger eller ga han bare inntrykk av at han ønsket løsepenger?
Hvis du har forklart om det før, husker jeg ikke hva du skrev om det. Beklager for det hvis det er slik.
Citera
2022-05-26, 02:16
Medlem
Nottelitens avatar
det vi behöver i den här tråden som alla andra trådar är fakta och inte gamla inaktuella länkar och citat, detta förstör tråden och saboterar alla diskussioner, tyvärr förstår inte cheftrollet det men tycker självklart att det är kul att förstöra tråden för alla , det handlar inte om att någon inte ska skriva i tråden, tvärtom, det handlar om att alla ska kunna skriva här utan att drunkna i trams och föråldrad info
Citera
2022-05-26, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
makt betyder mycket för TH och om någon hittar AEF kommer de att ta makten från TH och ge den till polisen, inte bra...
i allt TH har läst av reportager om mord under planeringen så är det tydligt att han flera gånger läst hur mycket svårare en mordutredning blir utan lik och vittnen, han lärde sig tydligt av det

Mulig jeg uttrykker meg noe klønete. Det jeg vil frem til er ikke at TH og medhjelper/e ikke skal ha sørget for at hun ligger på et sted hun er så og si nær umulig å finne, altså hun er godt skjult. Det jeg forsøker få frem er at jeg tror valg av åsted mulig har falt på et sted som trigget noe i spesielt en av dem. Dette gjorde da at man da planla godt for å få dette «ønsket om» oppfyllt.
Citera
2022-05-26, 02:26
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er vel meningen å sabotere diskusjonen og dreie den over til noe annet.

det är iallafall vad idioten åstadkommer och det är detta idiot-trollets fel att diskussionen spårar ut som nu, så hoppas det är meningen att förstöra tråden så personen inte är en total idiot som inte förstår vad hon håller på med...
Senast redigerad av Notteliten 2022-05-26 kl. 02:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in