Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Jo så är det, diktaturanhängarna hävdar med en dåres envishet att Kina kommer att rädda dem. De inser inte att hela Rysslands industri är baserad på produkter från väst, precis allt.
Stora delar av industrin står redan stilla och att ersätta den med produktionsutrustning från Kina kommer att ta tiotals år.
Det är kört för Ryssland, oavsett utgången av kriget. Rysslands industri är döende, och Ryssland går från ett nästan U-land till ett U-land, från att ha trott att de är en stormakt till att verkligheten har visat dem att de är en obetydlig militärmakt.
Precis. De jublar över byhålor de intar i Donbass men verkar ha svårt att se vad som kommer hända med Ryssland under ett längre förlopp oavsett om de uppnår sina militära mål i Donbass.
Om jag skulle älska Ryssland av någon anledning skulle jag känna en enorm sorg över dels hur snabbt landet radikaliserades till att bli ett direkt koko-land samt priset de får betala för sin egen hjärntvätt.
Det finns ryska hjältar som reagerar på Rysslands snabba omvandling från ett relativt vanligt land till en krigisk nation som hotar sin omvärld med utplåning.
Den coole diplomaten Boris Bondarev:
"– Putin har blivit både en krigsbrottsling och en diktator. Jag kan inte jobba med folk som seriöst pratar om att avfyra kärnvapen i Washingtons förorter för att skrämma amerikaner."
Den folkkäre artisten Jurij Sjevtjuk:
"Gamla människor, kvinnor och barn tvingas dö för en tsars megalomanska idéers skull.
– Fosterlandet är inte presidentens rumpa, som man ständigt måste slicka och kyssa,"