2022-05-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Sabb låg 212 vid krigsutbrottet, nu 412. Det kom även ut en video förra veckan där Ukrainas officiella Twitter visade bild på hur de påstod sig skjuta sönder en rysk stridsvagn (och sannolikt döda ryska soldater) med ett (gammalt) svenskt pansarvapen från Saab.

Sabb kan stiga mer på NATO.

Jag själv har en liten post vete.

Ta ett steg tillbaka och titta på det du just skrev.

Fan vad sjuk världen är när människor kan betta pengar på krig..
Alltså verkligen ingen personlig kritik mot dig.
Blir bara äcklad av faktumet att vi i Sverige kan satsa pengar på vetepriset när det är en major hungersnöd coming… vill fan inte leva mera
Citera
2022-05-25, 19:17
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84

Blir bara äcklad av faktumet att vi i Sverige kan satsa pengar på vetepriset när det är en major hungersnöd coming… vill fan inte leva mera
Jag har redan kommenterat det i ett inlägg. Legendarisk intervju. All blankning är tveksam.
Citat:
Man får inte bli destruktiv och hoppas på sönderbombade vetefält. Det handlar om att försöka förstå vad som händer. "Blankning" är osund.

Man får se upp så man inte blir som Soros i den legendariska 60-minutes intervjun. Ärlig är gubben i alla fall, på sitt eget sätt.

När Wallenberg pratade omkull Juholt att skicka JAS till Libyen. Wallenberg var nyligen med på ett möte mellan vår och Finlands premiärminister gällande NATO ...

Ryska soldater steks med Saabs pansarskott i video från Ukrainas officiella Twitter, fast då hade den mesta kursstegringen i Saab redan skett.

(FB) Hur går det för er idag på börsen?

Ännu värre blir det när betten läggs av de som kan påverka händelseförloppet.
Senast redigerad av wwr 2022-05-25 kl. 19:27.
Citera
2022-05-28, 00:33
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
På måndag tror jag vi ser en rejäl rekyl nedåt. Börsen gick lite för bra under fredagen och många vill nog ta till vara på chansen att sälja av och ta ned risk.
Citera
2022-05-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
På måndag tror jag vi ser en rejäl rekyl nedåt. Börsen gick lite för bra under fredagen och många vill nog ta till vara på chansen att sälja av och ta ned risk.

För uppenbart. Gissar hej vilt på +2%.
Citera
2022-05-29, 13:44
Avslutad
Citat:

Tror som dig.
Gick lite för bra på börsen i Sverige för det skall hålla i sig. Dock stängde ju USA börserna ganska bra så det kan ju ändå bli lite styrka under morgon timmarna.

Läser vi sedan på Placeras hemsida så brukar det typ alltid bli tvärtom vad dem säger
Alltid så kul läsa deras "svag öppning nedåt väntas" så stiger börsen 3.8 %.

Undrar om de alltid snortar kola eller om det mest sker sporadiskt.
Citera
2022-05-29, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Tror som dig.
Gick lite för bra på börsen i Sverige för det skall hålla i sig. Dock stängde ju USA börserna ganska bra så det kan ju ändå bli lite styrka under morgon timmarna.

Läser vi sedan på Placeras hemsida så brukar det typ alltid bli tvärtom vad dem säger
Alltid så kul läsa deras "svag öppning nedåt väntas" så stiger börsen 3.8 %.

Undrar om de alltid snortar kola eller om det mest sker sporadiskt.
Men de kollar mest på hur terminerna har utvecklats under natten för att förutse börsens öppning.
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2020/03/23/sa-visar-terminerna-hur-borsen-oppnar.html
Citera
2022-05-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84

Sluta va så blödig, krig och svält är fullt naturligt för människan och även djurriket. Alla ska dö nån gång.
Citera
2022-05-29, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Men de kollar mest på hur terminerna har utvecklats under natten för att förutse börsens öppning.
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2020/03/23/sa-visar-terminerna-hur-borsen-oppnar.html

Precis.
Det är det dem gör, men tittar du själv så stängde då USA börsen väldigt högt, asiatiska börserna öppnade uppåt men likväl skulle Placera skriva "Svag riktning nedåt väntas" ????

Det var liksom det jag hängde upp mig på under förra veckan. Har hänt fler gånger deras "experter" utrycker sig om någonting som är så totalt underligt så man undrar om dem ens verkligen har kollat efter hur marknaden ser ut runt övriga världen.

Nåväl
Citera
2022-05-29, 17:44
Medlem
Björnrallyt viker kanske??
Citera
2022-05-29, 17:48
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Björnrallyt viker kanske??
Det tror jag med. Men det känns som man lika bra kan singla slant om gissningen.

Dead cat bounce
Citera
2022-05-29, 17:55
Bannlyst
Citat:
På måndag tror jag vi ser en rejäl rekyl nedåt.

Börsen har redan gått ner med 20%. Varför tror du det blir ännu värre?
Citera
2022-05-29, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajasnajas
Börsen har redan gått ner med 20%. Varför tror du det blir ännu värre?

Jag tror att konjunkturen viker rejält i höst, det blir svårt att balansera inflation och räntehöjningar.

Man räknar att en barnfamilj i Sverige har ca 60.000 kr mindre efter nödvändiga utgifter än förra året och det ser liknande ut även på andra ställen i världen (t o m Kina har problem).

Sedan är frågan när det syns på sista raden i rapporterna, men börsen reagerar i förväg.

Så det är rimligt att vi faller 30% (eller kanske mer) och att inte bara techsektorn och högbelånade företag viker ner, utan att vi får en bred nedgång.

20% är inte särskilt mycket, även om ekonomin mjuklandar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in