2022-05-25, 12:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Om bara lärarna hade varit beväpnade så hade barnen levt nu. Hoppas dom döda barnens föräldrar är nöjda.

Antingen är det en svart ung man eller så är det någon psykstörd vit incel.

Det var inget av det. Det var en psykstörd latinamerikan.
Citera
2022-05-25, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Eller så gör man som alla andra normala länder och har generella vapenlagar. Hur många oskyldiga blir skjutna till döds i Sverige per år?

Håller med dig om vapenlagarna, men för guds skull ta inte Sverige som nåt slags föredöme! Har du levt under en sten? Sverige har ju faan fler dödskjutningar än Beirut....och nej, det är inte bara uppgörelser mellan kriminiella....det är ett förljuget mantra somliga använder för att slippa se verkligheten.
Citera
2022-05-25, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Bullshit. Lika stört att mörda barn och ungdomar i en grupp för unga politiskt aktiva som att mörda skolbarn/ungdomar som inte tillhör en sån grupp. Det är barn oavsett.

Jag personligen kan inte göra något åt USAs vapenlagar eller deras problem med galningar som skjuter hejvilt. Det är något amerikanerna måste lösa själva. Jag uppmuntrar inte till den typen av brott och ställer mig inte på något sätt bakom personer som mördar en massa oskyldiga.
Ta du din egen skit och stoppa i skrivbordet. Jag försvarar varken B eller hatar pojken som fick ett utbrott igår. Försök att skriva utan PK agenda för det hör inte hit vad Breivik gjorde.

Lika sjuka båda två och jag förstår dom då samhället med sina vägvisare är sjuka. Hundratusentals döda i ett land och nu 20 döda i ett annat land. Bara tragiskt och ett mått på hur människan beter sig under påverkan av sina ledare och religioner.
Citera
2022-05-25, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N-y-fiken
Så du säger att OM det är en svart ung man så är det inget fel på han.
Men om det är en vit ung man så måste han vara psykiskt sjuk.

Typiskt 🤦
Du glömde tillägga att vore det nån från Mellanöstern så per automatik hade det varit en terrorist.
Citera
2022-05-25, 13:01
Medlem
Naknekejsarens avatar
Dessa amerikaska latinos börjar verkligen visa bevis att de har integrerats till amerikanska kulturen måste jag erkänna. Heh....
Citera
2022-05-25, 13:17
Medlem
Jultrollets avatar
Någon som hört något om hur många det är som överlevde men är skadade?
Citera
2022-05-25, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Ramos knep plats 26 på high-score listan under kategori FPS, single player, breivik ligger på första plats:

https://encyclopediadramatica.online/High_Score
WTF did I just watch?
Citera
2022-05-25, 13:34
Medlem
FarangDingDongs avatar
Vilken fruktansvärd tragedi! Detta hade aldrig hänt om lärarna varit beväpnade.

Guns don't kill people. People kills people.

Protect the constitutional rights.
Citera
2022-05-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Herregud! Som sagt - är alla kretiner, naggers och imbecilla härinne, nuförtiden? Läs mitt fetade ovan och begrunda vem som kommer med halmgubbar! Det är du som växlar mellan skol- och masskjutningar till "vanliga" och enskilda mord...

Vad är då, enligt din expertis, oftast den utlösande faktorn vid skol- och masskjutningar?

Det förekommer många utlösande faktorer
En upplevd kränkning
Ett avvisande
Ett annat dåd
En speciell dag typ skolavslutning eller årsdag för nån viktig händelse
Nåt diciplinstraff från skolan
Uppsägning
Skilsmässa
Nån politisk reform eller lag klubbas.

Den utlösande faktorn kan ofta uppfattas som trivial eller ovidkommande för en utomstående.

Jag trodde inte du ville diskutera vidare med mig eftersom du rör dig på en så hög intellektuell nivå.
Citera
2022-05-25, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Dessa amerikaska latinos börjar verkligen visa bevis att de har integrerats till amerikanska kulturen måste jag erkänna. Heh....
Japp och till S kommer kanske de som beundrar Karl Xll då skjutningar på främmande mark är vanligt när vissa kommer till S, fast kanske bara en vardag där de kommer ifrån.

Så tragiskt, tror inte grabben kom till USA för att utföra detta hemska dåd. Knark, mobbning, förträngd ilska och mexikan som kanske föddes med döden i hasorna på deras gator där kompisar och släkt dött. De flesta har spärrar men inte alla.
Citera
2022-05-25, 13:41
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det förekommer många utlösande faktorer
En upplevd kränkning
Ett avvisande
Ett annat dåd
En speciell dag typ skolavslutning eller årsdag för nån viktig händelse
Nåt diciplinstraff från skolan
Uppsägning
Skilsmässa
Nån politisk reform eller lag klubbas.

Den utlösande faktorn kan ofta uppfattas som trivial eller ovidkommande för en utomstående.

Jag trodde inte du ville diskutera vidare med mig eftersom du rör dig på en så hög intellektuell nivå.

Ibland måste man bara bemöta idioter och idiotier. ALLA de "orsaker" du staplar upp gör inte en "normal" människa till massmördare. Nej, det må självklart till psykisk sjukdom, i grund- och botten.

Eller, tror du att gemene man tänker slikt vid en kränkning; "åhh, nej - han/hon kränkte mig - måste skjuta ihjäl hela min arbetsgrupp, fy dem!"...
Citera
2022-05-25, 13:43
Avslutad
Här kan ni snurra runt skolan (Robb Elementary School) på google maps. Starten är där S Ramos går in på skolan.

https://www.google.se/maps/@29.1999653,-99.7895472,3a,16.8y,145.89h,87.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGITxo1ItM7mgmQ252shByw!2e0!7i1 6384!8i8192
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in