2022-05-25, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Las vegas var ateist. Denna skjutningen vet jag inte.
Latinoamerikaner är väl oftast katoliker.
Citera
2022-05-25, 11:03
Medlem
MrWalross avatar
Detta är koden till detta program.

-<[SSRI + [MK-ultra = De försöker ta second amendment från jänkare = världen går under.
Citera
2022-05-25, 11:04
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Det fanns en anledning till att B gjorde det då han hatade S-politiker embryon men här är det en pojk som visar sitt hat mot hela samhällets byggstenar och tog med sig lätta offer in i troligtvis katolikens drömvärld. En viss skillnad!

Ingen är född ondskefull men ett hårt liv gör att en del tar hårda val med tiden.

Jag anklagar främst Vapen industrien som gör att USA kan göra vad de vill inom landet, i världen och nästan alla håller käften eller så ser de till att andra utför dödandet och S inget undantag utan springpojkar som levererar vapen till att döda med.

"Just follow the money" och grabben kände sig utanför med små pengar och tog en annan väg till uppmärksamhet. "Varför händer skolskjutningar bara i USA" sa tom Biden i ett tal i natt. Vad gör du "empatilösa kräk", som du skrev?

red: Och som någon skrev är det naturligtvis avtryckaren som är sjuk och inte vapnet. Som barn kastade vi ruttna äpplen, småsten och snöbollar på våra "fiender" men att göra det mot en lärare var otänkbart då det fanns konsekvenser som nu nästan är borttagna. "Lika för Alla", kyss en groda!
Bullshit. Lika stört att mörda barn och ungdomar i en grupp för unga politiskt aktiva som att mörda skolbarn/ungdomar som inte tillhör en sån grupp. Det är barn oavsett.

Jag personligen kan inte göra något åt USAs vapenlagar eller deras problem med galningar som skjuter hejvilt. Det är något amerikanerna måste lösa själva. Jag uppmuntrar inte till den typen av brott och ställer mig inte på något sätt bakom personer som mördar en massa oskyldiga.
Citera
2022-05-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så denne hade inte en psykisk åkomma då, enligt dig...? Låter så, men det kan du inte mena, eller?

Förstå ordet vanlig det är skiljt från alltid.
Citera
2022-05-25, 11:10
Medlem
qups avatar
Det handlar alltså om barn i årskurserna 2-4 som blivit skjutna. Fy. Fan.. Jag finner inga ord mer än att jag önskar att GM får genomlida helvetets alla värsta plågor i all oändlighet.
Citera
2022-05-25, 11:10
Medlem
hjaelploskilles avatar
Det verkar alltså som att polis var på plats men inte kunde göra något? Som i Buffalo?
Citera
2022-05-25, 11:12
Medlem
rotherys avatar
Alltså, ekvationen måste på nåt sätt gå ihop. Om nu inte vapenlagar och generell tillgång på vapen gör någon skillnad för skolskjutningar utan det istället bara handlar om mental hälsa och "har man bestämt sig så har man", betyder inte det att elever i Europa i genomsnitt tycker mycket bättre om de lärare de haft och de skolor de gått på? Lite långsökt va?
Senast redigerad av rothery 2022-05-25 kl. 11:16.
Citera
2022-05-25, 11:13
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Jag får alltid för mig att alla dessa satans skolkskjutare är ute efter den kultstämpel och uppmärksamhet som Harris och Klebold fick efter skjutningen i Columbine 1999.

Den här amerikanska plågan med skolskjutningar är svår att bli av med och mycket har sina rötter tillbaka till Columbine menar jag. Det är en våldspiral där gamla skolskjutare triggar nya skolskjutare och det bästa man kan göra är att ge dom så lite uppmärksamhet som möjligt... Vilket också är svårt.

Att ändra amerikanska vapenlagar kanske skulle försvåra det för en störd person eller två, men skolskjutare kommer ändå fortsätta att terrorisera samhällen.

Att ändra vapenlagarna kommer aldrig att ske. Och om det ändå sker så är vapen så djupt rotade i amerikansk identitet så det skulle ha liten effekt på flera årtionden. Men det är klart, man måste börja nånstans.
Citera
2022-05-25, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Jag får alltid för mig att alla dessa satans skolkskjutare är ute efter den kultstämpel och uppmärksamhet som Harris och Klebold fick efter skjutningen i Columbine 1999.

Den här amerikanska plågan med skolskjutningar är svår att bli av med och mycket har sina rötter tillbaka till Columbine menar jag. Det är en våldspiral där gamla skolskjutare triggar nya skolskjutare och det bästa man kan göra är att ge dom så lite uppmärksamhet som möjligt... Vilket också är svårt.

Att ändra amerikanska vapenlagar kanske skulle försvåra det för en störd person eller två, men skolskjutare kommer ändå fortsätta att terrorisera samhällen.

Antagligen så är det självmordsbenägna incells som inte fått tillräkligt med kärlek från morsan och bara ser en utväg, att avsluta livet och gör ett sista försök till att skriva in sig i historieböckerna.
Citera
2022-05-25, 11:15
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Letat och letat efter flashback-sanningen att han var transa. Det ser mer ut som att han var ett EMO om man läser andra uppgifter. Verkar ha haft en hård läspning och fattig.

Tänk om hans mamma hade gjort abort.

Det är synd om barnen och familjerna, men man får som man röstar som folk brukar säga. Detta är ju vad folk vill ha då får man stå sitt kast

Hej jag var en av de som var tidiga med att påstå att han var trans, jag vill be om ursäkt om detta till hela tråden om jag bidrog till att skapa en "trådsanning". Min kommentar var baserad på bilder och memes som sprids där det verkar som att GM klär sig i kvinnokläder och har en trans-flagga bakom sig. Bildernas äkthet är dock ifrågasatta och att han skulle vara en transa som flippat är långt från bekräftat.

Här är ett exempel på sådana bilder: https://9gag.com/gag/aPZpr2B

Nu kan det förstås vara så att han ändå är trans, men jag vill inte bidra till att sprida obekräftade rykten. Mycket möjligt att det är uttråkade människor där ute som bara hittar på.
Citera
2022-05-25, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Denna snubben. Sandy Hook. Las Vegas osv. Finns inget högerextremt gemensamt.

Vad som är gemensamt är att det är människor som är män, utanför samhället och mår dåligt. Är mobbade. Vilket du översätter till högerextrema.

Faktiskt ganska lågt att utnyttja skjutningar för att sprida hat emot konservativa.

Christchurch
Utöya
El paso
Buffalo

Jag sprider inte hat jag försöker förhindra att högerextrema lyckas dölja effekten av sin ideologi genom att konsekvent avfärda masskjutningar och andra terrordåd med högerextremt motiv med tal om psykisk ohälsa och undanflykter som att man sprider hat och splittring genom att diskutera fenomenet.
Citera
2022-05-25, 11:21
Medlem
qups avatar
Var han transvestit??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in