2022-05-25, 00:25
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Sen finns det ju så klart ofantligt många fler exempel på när detta inte sker, Buffalo tio dagar sen tex

Antalet offer i genomförda massakrer är betydligt färre en de som stoppats av CCW-holders.
Citera
2022-05-25, 00:28
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Antalet offer i genomförda massakrer är betydligt färre en de som stoppats av CCW-holders.
Och? Med europeiska vapenlagar hade det i USA funnits varken offer eller avvärjda dåd. Du försvarar däremot nuvarande ordning bara för att några dåd stoppats, till priset av oskyldiga människor som hade varit i livet om det fanns normala vapenlagar.
Citera
2022-05-25, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Vill du vara cool på riktigt hade du kunnat förklara varför vapenvåldet ökar. Men det kan du ju knappast.

Jag tycker jag är cool men framför allt fair! Tycker jag är berättigad att svara på frågor med frågor om jag får mina frågor besvarade med frågor. Härligt när man spelar med samma spelregler!
Citera
2022-05-25, 00:31
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Antingen svart eller vit, skönt med en gardering där. Du kan mycket väl få rätt
Tokigt nog så var det varken en viting eller svarting
Citera
2022-05-25, 00:32
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det här inlägget åldrades som mjölk. Det visade sig vara en latino som är den misstänkta skytten, enligt media i alla fall. Förresten kvinnor är inte endast hål som behöver knullas. Det där incelargumentet är väldigt förlegat.
Kvinnor är människor, nästan lika mycket som män. Det låter trots allt som att vi är överens om att incels inte är något att se upp till.
Citera
2022-05-25, 00:33
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paiijter
Vad är det för jävla sossesvammel?

Fast det är inget svammel. Det som är unikt i USA är just dåden där en man, oavsett etnicitet, går in på en skola, konsert, köpcentrum osv och tar livet av tiotals random människor. Det sker inte i närheten i samma utsträckning i andra västerländska länder. Men det finns någon sorts aversion mot att diskutera detta på Flashback och jag fattar inte varför. Jag vet inte vad man får utav att kontra med "i Sverige skjuts det också" när det absolut inte handlar om samma sak.
Citera
2022-05-25, 00:33
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Jag vet inte, det var du som försökte argumentera till det där. Min fråga till dig då var om du kunde förklara hur en kvinna som blir skjuten när hon går med barnvagn skulle ha provocerat han..

Vad hade hon gjort mot han? Och hur var det brottet något bra?

Frågan jag ställde dig var, varför håller dom här brotten på o öka?
Ni har varit pacifister i flera år redan.. Och det blir bara värre och värre, fler civila blir skjutna under vardagarna och skjutvåldet ökar..

Hade jag som civil fått ha vapen, så hade skiten varit över redan..

Det är uppenbart att du bara sitter och babblar skit du inte vet ett skit om.

LOL... Försöker rikta frågan.. "Hur många dåd, har skett med en liten lite 9 milimeter, i skog inne på gotland under stenen inne till höger där. Längst inne i den röda ladan..? För har det inte hänt inne bakom spaden där.. Betyder det ju att vi inte har några döda skjutna civila i Sverige någonstans alls! O då behöver vi ju inte ha några vapen här! "

Vad är du för en jävla hen slyna???
Nej, det är knappt några civila som medvetet skjuts ihjäl i Sverige. Jag bad dig lista fram några exempel men inte ens det kunde du göra.
Citera
2022-05-25, 00:34
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejkitty
Så jävla sorgligt att barn dör såhär och leder till att varenda jävla schizofrena flashbackare, som tror att alla deras misslyckande beror på invandrare, börjar diskutera rasbiologi.
Har inget med rasbiologi och schizofreni att göra.

Vansinnesdåd mot en större grupp slumpmässigt utvalda har ofta ett rasligt motiv. Någon hatar en annan ras och vill döda personer ut den rasen.

Den här Payton Gendron som sköt ihjäl 10 människor på Tops Friendly Markets i Buffalo hade rasmotiv och ville döda icke-vita, t.ex. Eller afrikaner som går till slumpmässig attack mot personer som ser asiatiska ut.

Det är låga odds på rasligt motiv vid den här typen av händelser.

Knappast normalt att gå in och skjuta ihjäl barn på en låg/mellanstadieskola.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Den vita rasen alltså.
Nix Googlade på wetback ; Mexicaner som kommer in över Rio Grande våta. Ett skällsord för illegala mexicaner
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ett exempel bland dussintals varje år:

https://www.concealedcarry.com/justified-shooters/concealed-carrier-stops-massacre/
Dussintals varje? Finns inga dussintals varje år.
Citera
2022-05-25, 00:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det enda positiva med dessa massmord är att de främst sker i republikanska delstater, där vapenlagarna är mer liberala.
Republikanerna får betala i blod för hur de valt sitt samhälle.

Jaha. Då ska vi se:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mass_shootings_in_the_United_States#2000s

9 i år. 2 med denna i en republikansk styrd stat. 7 icke. Det där med främst stämde inte så bra?

Får att inte tala om alla som dör i Chicago varje vecka.
Citera
2022-05-25, 00:36
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hur vet du det? Har du stats du kan bjuda på?
Eftersom ju fler som har vapen desto större är risken för att skjutningar sker.
Ju fler som kör bil desto större är risken för bilolyckor i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in