2022-05-24, 23:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hmm, jo oftast så får du en ganska klar bild över om personen är etnisk eller en invällare - ex. så döper inte mången svenska familjer sina barn till Mohammed eller Aisha - inte ännu, i alla fall...

Nu pratar vi inte om Mohammed i Sverige.

Alla i USA med lationiklingande namn tillhör inte folkgruppen/folkgrupperna som brukar falla under begreppet latinos. Möjligt att GM gör det, vet ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Sannolikt patetisk incel som förverkligar sina självömkande patetiska incel-tankar. Det är alla andras fel 😢😢😢
Kan såklart vara något "fel" på samhällets OCKSÅ, man har dock alltid själv ansvaret för sina handlingar. Men något är ju uppenbarligen fel i USA och resten av världen med för den delen, man kan ju säga att det var individens fel och fortsätta låta det här ske gång på gång på gång, eller analysera det och försöka göra något. Vet inte om de blir mobbade eller bara vill bli "odödliga" (korkat men vem vet).

Incelsnacket är ju förövrigt bara lafsigt, de flesta killarna jag kände var oskulder när de gick i gymnasiet, särskilt naturvetare/tekniker, inte gick de och hade sådana här tankar utan var ganska glada och fulla av tillförsikt och framtidstro ändå.

Vem som helst som sitter och spelar tv-spel hela nätterna och isolerar sig kan nog bli lite knasig, är det en som har autism eller liknande så kan det slå slint totalt.
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Jag är öppen för nya idéer. Säg nu!

Nope - spelar inte ditt löjliga spel...
Citera
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Var inte skytten i Sandy Hook också att antal år äldre?
Edit: jo Adam Lanza 20 år
Mördade 20 st 6 åringar
Jo men det hör inte till vanligheten. Oftast skjuter de jämnåriga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Jaha, kanske han invandrade då från en civiliserad klan?
Håll dig till ämnet. Var kommer uppgifterna om invandrare ifrån?
Citera
2022-05-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Alltså den här skjutningen följer inte den vanliga mallen för skolskjutningar där GM ger sig på jämnåriga.

Funderar på om GM är pedofil och farmor kommit på honom. Då sköt han henne och därefter ville han straffa de som förstört hans liv enligt hans sinnessjuka logik?
Det liknar Sandy Hook
Citera
2022-05-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Om man bara vill att kriminella ska ha vapen så är detta utmärkt. Ungefär som att säga att bara dom som förut har haft inbrott ska få ha lås på ytterdörren.

Sverige: Polisen och vissa kriminella har vapen.

USA: Polisen, alla kriminella och var och varannan knarkare och instabilt psykfall har vapen.

Jag vet vilket jag väljer.
Och kom inte och säg att masskjutningar stoppas av beväpnade civila för det händer i stort sett aldrig. Om inte GM skjuter sig själv så är det polisen som ingriper, så även i det här fallet.
Citera
2022-05-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Håll dig till ämnet. Var kommer uppgifterna om invandrare ifrån?

Det ser du ju på hans namn. Hade vi inte den diskussionen nyss? Du tycker inte att jag ska gå ifrån ämnet, men bryr dig inte om att vi sitter här och korspostar?

Sug min kuk först blatte.. Sen ska jag ge dig en chans att fortsätta diskutera.

Och dessutom säger namnet tydligt att han är närmare en nignog..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Chockvalue kanske för dessa. De ser ju sig ofta som det ondaste som finns och vad kan vara mer ont än att döda barn.

Då kommer det skrivas massor om efter deras dåd.

Det är förstås lite så, denna trend har kommit för att stanna.
Det är liksom en väg att bli fort känd.
Vansinnigt att de inte tar bättre hand om problemet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Kan såklart vara något "fel" på samhällets OCKSÅ, man har dock alltid själv ansvaret för sina handlingar. Men något är ju uppenbarligen fel i USA och resten av världen med för den delen, man kan ju säga att det var individens fel och fortsätta låta det här ske gång på gång på gång, eller analysera det och försöka göra något. Vet inte om de blir mobbade eller bara vill bli "odödliga" (korkat men vem vet).

Incelsnacket är ju förövrigt bara lafsigt, de flesta killarna jag kände var oskulder när de gick i gymnasiet, särskilt naturvetare/tekniker, inte gick de och hade sådana här tankar utan var ganska glada och fulla av tillförsikt och framtidstro ändå.

Vem som helst som sitter och spelar tv-spel hela nätterna och isolerar sig kan nog bli lite knasig, är det en som har autism eller liknande så kan det slå slint totalt.

Incel uttrycket är ju dock något som kommit på senare år, sociala medier har generellt förstört mänskligheten rätt ordentligt.
Citera
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Det har det väl? Ni beskriver ju här att dom direkt skjuter ihjäl vita som utgör någon fara för någon annan.

Hur mycket har du rökt?

De skjuter när det inte finns risk att verkanseld förvärrar situationen. Påskupploppen hade eskalerat utom kontroll vid skott och då hade poliser faktiskt dött. Samma med BLM. Även poliser har en självbevarelsedrift som står över rädslan för en reprimand.
Citera
2022-05-24, 23:42
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nope - spelar inte ditt löjliga spel...

Löjligt spel?! Jag vill ju veta vad du menar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in