2022-05-21, 15:49
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billion7
Begynner å bli ganske vannvittige ideer her inne.
Terje eier en liten gård og lånte penger i banken, med den som sikkerhet.

Vet du vad som sker med Terjes gård idag?
Terje är ju inte dödförklarad så ingen kan ju ärva gården.
Citera
2022-05-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Vet du vad som sker med Terjes gård idag?
Terje är ju inte dödförklarad så ingen kan ju ärva gården.

Om ikke regninger betales kommer inkasso og da er det ingen gård igjen å arve.
Hans mor er nærmeste arving, om det ikke finnes et testamente.
Men ingen er døde før det er et lik. Det kan ta 5 år.
Citera
2022-05-21, 21:51
Medlem
Citat:
Belånade han gården för att köpa bilen också? Var ju ingen billig bil. Kommer inte ihåg vem som sa i intervjuv med Dagbladet men där nämdes också att Terje hade köpt en relativt ny husvagn.
För mig låter det som att han hade pengar eller tog lån. Och för att få lån behövs väl en någorlunda bra inkomst,eller alla köp gjordes med gården som pant?
Pengar kan ju vara en orsak till hans försvinnande?
Som sagt finns massa teorier om detta mystiska försvinnande.
Citera
2022-05-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Belånade han gården för att köpa bilen också? Var ju ingen billig bil. Kommer inte ihåg vem som sa i intervjuv med Dagbladet men där nämdes också att Terje hade köpt en relativt ny husvagn.
För mig låter det som att han hade pengar eller tog lån. Och för att få lån behövs väl en någorlunda bra inkomst,eller alla köp gjordes med gården som pant?
Pengar kan ju vara en orsak till hans försvinnande?
Som sagt finns massa teorier om detta mystiska försvinnande.

Vet ikke alle detaljer, men han hadde banklån med gården som pant.
Citera
2022-05-22, 02:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Bra att du säger ifrån. Jag försökte mest locka av teorin om pengatvätt lite substans. Men nåt måste ju T ha råkat ut för.

Antalet norrmän som försvinner spårlöst i Sverige är nog mycket litet. Men olyckor kan ju vem som helst råka ut för.
Citera
2022-05-22, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Han hittas nog på botten i Östersjön om 20 år. Självmord är min gissning.

Fy för det ödet

Jag börjar också luta åt det utfallet

Han skrev ju någonstans om att fiska med dynamit är kul. Även annat inlägg i stilen - När "strør" du Terje, till sig själv?

Citera
2022-05-22, 11:07
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indokinesen
Jag börjar också luta åt det utfallet

Han skrev ju någonstans om att fiska med dynamit är kul. Även annat inlägg i stilen - När "strør" du Terje, till sig själv?

Att fiska med dynamit som utländsk medborgare vid musköbasen skulle kunna va en smula vanskligt... Nu tror ju jag inte att det är det som skett men..
Citera
2022-05-22, 14:07
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Har man fått veta om bilnycklarna fanns kvar i bilen eller försvann dom med Terje och registreringsskylten?
Citera
2022-05-24, 10:53
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Det jag jag i första hand tänker om att han skulle ta ut euro är inte att han tänkte använda pengarna för huset. Det jag tänkte var att nån som gör tjänster och köper och säljer saker till privatpersoner så småningom samlar på sig en del kontanter. Om man använder sig av utländsk arbetskraft som bara är tillfälligt i landet så vill de ofta ha betalt i euro. Vissa kan även vilja ha betalt i euro som betalning för olika varor. För att växla pengar på ett växlingskontor så behöver man visa legitimation och svara på ett antal frågor som till exempel var pengarna kommer ifrån om det är kontanter och vad de ska användas till(iallafall i Sverige). Det behöver man inte göra i uttagsautomater. Samtidigt finns det dem som inte har något emot att ha kontanter. Om de låter någon ta ut euro från deras konto mot samma summa i norska kronor i kontanter så blir alla nöjda och glada utom skattemyndigheten. Då det finns många uttagsautomater längs resvägen han tog så skulle han kunnat ta ut ganska mycket euro samtidigt. Kanske tog han ut även till andra så de inte behövde göra samma resa. Alternativt skulle han köpa något i Sverige av någon som ville ha betalt i euro.
Senast redigerad av Linxieloo 2022-05-24 kl. 11:08.
Citera
2022-05-29, 01:31
Medlem
Lonnrots avatar
Hmm, kvarlevorna i Oxelösunds hamn undersöks fortsatt.

Rättsmedicinalverket har mycket att göra.
Citera
2022-05-29, 22:33
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Det är ju några här i tråden som varit upp dit bilen hittades. Kan det tänkas att han helt enkelt missade att vägen tog slut och körde rakt fram vid vändplan?
Han kan ju ha blivit stressad av bilen han mötte strax efter han körde sönder bommen, ökade hastigheten och hade blicken mer i backspegeln än på vägen..
Citera
2022-05-29, 23:49
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Det är ju några här i tråden som varit upp dit bilen hittades. Kan det tänkas att han helt enkelt missade att vägen tog slut och körde rakt fram vid vändplan?
Han kan ju ha blivit stressad av bilen han mötte strax efter han körde sönder bommen, ökade hastigheten och hade blicken mer i backspegeln än på vägen..

När han väl kommit förbi bommen inbillade han sej väl att nu kunde man köra friare på en sträcka utan hinder. Och så tar vägen slut just när han håller på att få upp farten.

Vem trodde ens när han väl hade försvunnit att någon idiot sätter upp en bom strax innan vägen tar slut?

Vitsen med detta är hemskt svår att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in