2022-05-21, 17:30
Medlem
Joakim Nilsson lämnar Bundesliga och Arminia Bielefeld efter tre säsonger.
Nån som vet hur det gått för honom i klubben?
Citera
2022-05-21, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovethesong
Var en av de bästa mittbackarna i Zweite när det gick upp. Sedan har jag för mig att han inte fick spela i början av bundesliga säsongen och sedan när han väl fick lira igen blev deras försvar ganska märkbart bättre och lirade sedan nästan jämnt.

Ingen otrolig försvarare men han hörde definitivt hemma i Bundesliga, kvalitétsmässigt.

---------------------------------

Dortmund nyheter:

Det blir Terzic som tar tillbaka tränar-rollen efter att Rose fick gå. Han använder sig av samma hjälp som sist i Sebastian Geppert och verkar även förstärka denna gången med lite erfarenhet i form av Heynckes gamla assisterande, Peter Hermann.

Man signerade även den rutinerade målvakten Alexander Meyer som ersättande för Hitz som 2a/3e målvakt när man lät Hitz lämna.

Utöver det är Özcan Salih tydligen klar med.

Så nu väntas presentationer på nya tränarteamet, Salih och Meyer. Sedan blir nog resten av sommaren att fokusera på att försöka sälja en eller båda vänsterbackar och Akanji (som knyts till Juve och United) och signera nya #9an som lär bli Haller, idag att dömma.
Senast redigerad av znorlax 2022-05-21 kl. 18:08.
Citera
2022-05-21, 20:23
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
1-0 borde väl varit avblåst för hands?
Citera
2022-05-21, 21:55
Medlem
fchansas avatar
Citat:

Förstår att han vill bli ekonomiskt oberoende men för mig är MLS ett sportsligt nedköp jämfört med BL/2:e BL i alla fall. MLS är som Kina, Japan och arab-länderna. Ingen bryr sig sig om de ligorna.
Citera
2022-05-21, 23:11
Medlem
Utöver att jag alltid hoppas på att Forsberg ska bli matchhjälte bryr jag mig inte särskilt mycket om hur det går för Leipzig, men domarinsatserna i finalen fick mig att verkligen hålla stenhårt på Leipzig, trots att Forsberg inte längre var på planen.

Oavsett om handsen vid 1-0-målet var korrekt bedömd eller inte borde dylikt absolut inte vara tillåtet. Handsen påverkade ju definitivt spelet även om nu handen var intill kroppen.

Och i slutskedet borde det helt klart ha varit straff. Ja, han tar bollen med ena benet, men med andra benet är det en solklar fällning. Usel bedömning.

Hursomhelst var det kul att få se årets, enligt mig, bästa back i Bundesliga göra en fantastisk insats i finalen. Det ska verkligen bli spännande att få följa Schlotterbeck i Dortmund.

Årets bästa anfallare fick också chansen att glänsa genom att trycka in det fantastiskt viktiga kvitteringsmålet och sedan sätta det första målet i straffläggningen. Utan Nkunku är jag helt övertygad om att Leipzig skulle ha harvat på nedre halvan av tabellen och definitivt inte tagit sig till EL-semi eller vunnit tyska cupen.

(Och årets bästa mittfältare, Kimmich, samt årets bästa målvakt, Sommer, fick sitta hemma framför tv:n, eller var de nu var när/om de såg matchen.)
Citera
2022-05-22, 09:39
Medlem
Citat:

https://fotbolldirekt.se/2022/05/21/just-nu-joakim-nilsson-lamnar-arminia-bielefeld

Citat:
Mittbacken har under sin tid i Tyskland tagit upp klubben till Bundesliga och säkrade även kontraktet säsongen efter uppflyttningen.

Han har tydligen gjort bra ifrån sig under sin tid där.
Citera
2022-05-22, 14:14
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Förstår att han vill bli ekonomiskt oberoende men för mig är MLS ett sportsligt nedköp jämfört med BL/2:e BL i alla fall. MLS är som Kina, Japan och arab-länderna. Ingen bryr sig sig om de ligorna.

Mycket publik, bra pengar samt chansen att spela mot/med några av de största (om än i slutet på deras karriärer). Messi ryktas ju till Beckhams klubb tex.

Sen är Sverige och svenskar så besatta av amerikansk skräpkultur att det är den stora drömmen att få bo i USA för många.
Citera
2022-05-22, 15:10
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Mycket publik, bra pengar samt chansen att spela mot/med några av de största (om än i slutet på deras karriärer). Messi ryktas ju till Beckhams klubb tex.

Sen är Sverige och svenskar så besatta av amerikansk skräpkultur att det är den stora drömmen att få bo i USA för många.
Blev faktiskt förvånad när jag såg att många av lagen har en rätt god bit över 20k per match haha. Ändå ett nedköp för han rent sportsligt men fattar ifall det är bra med deg. Lär väl vilja säkra nästa generations ekonomi. Tråkigt då ligan av bra mycket sämre. Håller med om det sista du skrev.
Citera
2022-05-22, 15:12
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Blev faktiskt förvånad när jag såg att många av lagen har en rätt god bit över 20k per match haha. Ändå ett nedköp för han rent sportsligt men fattar ifall det är bra med deg. Lär väl vilja säkra nästa generations ekonomi. Tråkigt då ligan av bra mycket sämre. Håller med om det sista du skrev.

Ja jag tror många underskattar hur mycket publik MLS drar!
Citera
2022-05-22, 15:13
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Ja jag tror många underskattar hur mycket publik MLS drar!
Den lär väl fått sig en skjuts i och med USAs prestation i VM och dylikt.
Citera
2022-05-23, 20:31
Medlem
fchansas avatar
Dags för kvalmatch nummer två. Går HSV upp så får vi varken Berlin- eller Hamburg-derbyn nästa säsong...
Citera
2022-05-23, 20:47
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Dags för kvalmatch nummer två. Går HSV upp så får vi varken Berlin- eller Hamburg-derbyn nästa säsong...
HSV ser ut att göra en HSV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in