Citat:
Ursprungligen postat av
RobRoys
Så Hans börjar tjura och vill dra efter första motgången... Suck. Detta tycker jag tyder på en känslomässig omognad som sannolikt bottnar i ett dåligt självförtroende och tillskillnad mot andra här i tråden så tror jag snarare att det är ut detta perspektiv man ska se Bodils agerande. De flesta kvinnor söker en trygg partner och jag tror att Bodil medvetet eller undermedvetet ville testa Hans genom att göra som hon gjorde och säga det hon sa och Hans reagerade genast känslomässigt på detta, på grund av dåligt självförtroende, och gjorde sig själv till martyren som enligt egen utsago lika gärna kunde dra än att stanna kvar och såra Bodil. Så osexigt, och det var just denna reaktion Bodil inte behövde från en partner, då hon ju själv är lite skör. Jag tror vi lugnt kan utgå ifrån att den här relationen är dödsdömd.
Första motgången? Det är inte en motgång, det är Bodils process att ta sönder deras förhållande för att hon inte är intresserad av Hans.
Vad vi har sett, så har hon inte gjort någonting bra mot Hans. Hon har bara backat, dragit sig undan.
Spelar in en negativ film med floskler. Blir arg för att han reagerar fel på filmen. Slänger skit på Hans. Slänger skit igen på honom.
Både kvinnor och män söker en trygg partner. Bodil har snarare ett skadligt beteende, och ingen vettig man med självrespekt skulle stanna hos henne. Hade kamerorna inte varit där skulle nog Hans dragit ännu tidigare.
Hans var inte rädd för att såra Bodil mer. Han var rädd att behöva få fler tunnor skit kastade över sig utan anledning.