2022-05-22, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Med tanke på hvordan vi har sett saken utfolde seg så er jo hele familiedynamikken selvfølgelig interessant, det sier noe om hvorfor hele familien har oppført seg som de gjør i etterkant, hvorfor noen reagerer så sterkt på det de kaller "dyneløfting", det hele oser av en slags fornærmethet, for omtrent alt annet enn det faktum at AE er tatt av dage.

Dysfunksjonell.
Citera
2022-05-22, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Med tanke på hvordan vi har sett saken utfolde seg så er jo hele familiedynamikken selvfølgelig interessant, det sier noe om hvorfor hele familien har oppført seg som de gjør i etterkant, hvorfor noen reagerer så sterkt på det de kaller "dyneløfting", det hele oser av en slags fornærmethet, for omtrent alt annet enn det faktum at AE er tatt av dage.

Er ikke så sikker på det.
De vet vel hva skjebnen til TH blir om de går med på avhør.

Kristen eller ikke, de skjønner når noe er galt.
Citera
2022-05-22, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Jeg liker rasjonalitet. Hvem hadde motiv for å kidnappe AEFH? Hvem kunne hente noe på det? Hvem visste om TH på en slik måte at en kidnapping av kona ville være en måte å hente ut millioner fra han?

Såvidt jeg er blitt informert via media, er det få/ingen som har eller er motivert til å kidnappe henne for penger.

En ekte kidnapping ville hatt et hurtig handlingsmønster. Jeg kan ikke se at det har vært tilfelle i denne saken.

Kidnapping kan selvsagt ha feilet. Men hvorfor ikke be om x antall kroner for å få kroppen tilbake?
Det har heller ikke skjedd. Hvorfor ikke?

Hva er det jeg overser?

Jeg vet jeg er ny, men har fulgt tråden, og ikke minst saken, fra starten.
Han er trolig fornøyd med millionene han fikk.
Citera
2022-05-22, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet har sluppet mye ny informasjon, om kryptosporet og telia kontantkort startpakker. Pluss detaljer rundt trusselbrevet.

Det ser mer og mer ut til at RU skulle være en lynavleder som ledet politiets interesse til kryptomiljøet RU var en del av i 2017 og 2018.

Og politiet har ikke noe valg, de må etterforske alle villsporene så langt de kommer. Sjekke ut alle blindspor. Rett og slett.
Omvendt, konspirasjonsteorien TH/RU er et blindspor, kryptomiljøet er rett spor.
Citera
2022-05-22, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Og hva så? Jeg tror ikke at HHB1 er bokstavtro. Men at hun har studert teologi.

Tror du også at TH er en kristen selv om han har såkalt studert teologi?

Jeg tror TH bryr seg døyten om kristendom selv om han ville ha AE til døden skilte dem ad, men det var det som skjedde da og det var ikke skjebnen.
Konas og datterens tro, har nok påvirket ham.
Citera
2022-05-22, 07:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hehe, hva med svogeren som du har gått så hardt ut mot, skulle nesten tro du beskyldte han for å være drapsmann.
Kan ikke sammenlignes. For det første så er ikke svogeren offerets sønn.

Det er også veldig vesentlig at eks-svogerens navn ikke var blitt offentliggjort på det tidspunktet.

Trenger ikke si mer enn det. Er som natt og dag det du forsøker å trekke inn. Men er vel ikke mer å forvente fra deg.

"gjordt" og "kankje" er også gode søkeord
Senast redigerad av Havhest 2022-05-22 kl. 08:41.
Citera
2022-05-22, 08:37
Avslutad
Hvor er grisegutt? Eller var det kugutt?
Citera
2022-05-22, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jaså tråden har tagit ett kliv framåt? Frågan är om H kliver ner i källarn för att göra toalett där? I rest my case.
Har du noen nye hypoteser?

Hvorfor var det nødvendig for GM å skrive i trusselbrevet "Vi har hold øye på deg, Anne-Elisabeth, x med mere familie i lang tid"?
Var det for å gi et inntrykk av at GM visste så mye om familien Hagen pga at GM hadde holdt øye med de, og for dermed å gi et inntrykk av helt fremmede GM? Kanskje minimum 1 stk av GM hadde hatt ganske nær forbindelse med en eller flere i THs familie gjennom lengre tid (og av den grunn kjente til detaljer om familien), og GM ønsket å skjule dette?

Jeg tenker at vi finner flere svar i trusselbrevet om vi gransker det.

https://www.vg.no/nyheter/i/lVRBB3/loerenskog-saken-nye-opplysninger-om-trusselbrevet

Hvorfor skrev GM dette i den første eposten fra Motparten?
"TIL POLITI: IKKE PRØVE SPILLE SPILL MED KOMUNIKATION. AGNEN VI TAR IKKE"
og dette:
"DU PRØVET FUCK OSS Å TRO POLITI VILL KLAR FINN HEN (...)
ER MERE DUMB ENN VI HAR TRO. "
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-22 kl. 09:32.
Citera
2022-05-22, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Citat:

Enligt polisen är «luemannen» (som ses kl. 7.35) högre än «telefonmannen» (som ses kl 8.00 )
Så enligt polisen de två personer är inte samma person.

https://www.rb.no/politiet-grunn-til-a-betvile-at-hun-fortsatt-er-i-live/s/5-43-1005613

I tillegg er det gjennomført flere undersøkelser av videoene.
Den første personen som ble sett utenfor Futurum er mellom 180 og 188 centimeter høy.
Person nummer to er mellom 176 og 182 centimeter høy, opplyser Brøske.

– Det er altså verifisert at det er to fysisk forskjellig personer.

Det er vel da også faktisk verifisert at det kan være en og samme person på 180, 181 eller 182cm?

Anslagene overlapper med tre cm.
Senast redigerad av Karamellis 2022-05-22 kl. 09:34.
Citera
2022-05-22, 09:49
Medlem
"Du vill kjøp for maximum €1 million per dag og sakte så ikke pris går opp for mye".
https://www.vg.no/nyheter/i/lVRBB3/loerenskog-saken-nye-opplysninger-om-trusselbrevet

Hvorfor skrev GM dette i trusselbrevet?
Hadde det noen betydning for GM at prisen ikke skulle gå opp for mye? GM skrev vel neppe dette for å hjelpe TH? Tenkte GM eventuelt at det var større sjanse for å få størst mulig utbetaling fra TH dersom prisen ikke gikk opp for mye?

Dette med at GM beskriver detaljert om bl.a. hvordan TH skal gå frem for å ordne med kjøp av Monero, tenker jeg at kan tyde på at GM håpet på at TH skulle overføre løsepengene så raskt som mulig og uten å kontakte politiet og uten at det ble kjent for noen/offentliggjort at AE var kidnappet. (Kanskje GM hvis han visste at TH og RU hadde hatt kontakt, håpet at TH skulle be RU om hjelp i forbindelse med kjøp og overføring av Monero og at færrest mulig skulle få vite om kidnappingen på dette tidspunktet).

Men allikevel er det noe merkelig med de detaljerte beskrivelsene. Hvordan har GM tenkt? GM må vel ha tenkt på at TH eventuelt kunne spurt en av sine forretningsforbindelser om hjelp til å skaffe en veileder som kunne hjelpe til med kjøp og overføring av Monero? Eller tenkte GM at dette ville ta mye tid, og at GM derfor håpet at detaljerte beskrivelser ville gjøre TH i stand til å ordne alt selv (eller eventuelt med hjelp fra RU) slik at GM fikk overførsel av Monero raskt?

Det er vel i alle fall tydelig at GM visste at TH ikke hadde erfaring med kjøp og overføring av Monero. Og det kan se ut som at GM visste at RU og TH hadde hatt kontakt og hva kontakten dreide seg om.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-22 kl. 10:28.
Citera
2022-05-22, 10:20
Medlem
Citat:
Jeg liker rasjonalitet. Hvem hadde motiv for å kidnappe AEFH? Hvem kunne hente noe på det? Hvem visste om TH på en slik måte at en kidnapping av kona ville være en måte å hente ut millioner fra han?

Såvidt jeg er blitt informert via media, er det få/ingen som har eller er motivert til å kidnappe henne for penger.

Er ikke 90 millioner kroner godt nok motiv til å gjennomføre en kidnapping? Folk har gjort mye verre forbrytelser, for mye mindre penger enn dette.

Citat:
En ekte kidnapping ville hatt et hurtig handlingsmønster. Jeg kan ikke se at det har vært tilfelle i denne saken.

Er dette informasjon falske kidnappere ikke har tilgang til, som du har lest i "Boken for ekte kidnappere"? Det er tydelig at GM er amatør på mange områder, men har hatt stort fokus på at betalingen av løsepengene ikke kunne spores.

Citat:
Kidnapping kan selvsagt ha feilet. Men hvorfor ikke be om x antall kroner for å få kroppen tilbake?
Det har heller ikke skjedd. Hvorfor ikke?

Hva er det jeg overser?

Jeg vet jeg er ny, men har fulgt tråden, og ikke minst saken, fra starten.

Sannsynligvis fordi GM er redd for at dette kan føre til at han blir avslørt. Eller kanskje liket er tilintetgjort.

Et slikt krav er like enkelt for falske, som ekte kidnappere å komme med.
Citera
2022-05-22, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har du noen nye hypoteser?

Hvorfor var det nødvendig for GM å skrive i trusselbrevet "Vi har hold øye på deg, Anne-Elisabeth, x med mere familie i lang tid"?
Var det for å gi et inntrykk av at GM visste så mye om familien Hagen pga at GM hadde holdt øye med de, og for dermed å gi et inntrykk av helt fremmede GM? Kanskje minimum 1 stk av GM hadde hatt ganske nær forbindelse med en eller flere i THs familie gjennom lengre tid (og av den grunn kjente til detaljer om familien), og GM ønsket å skjule dette?

Jeg tenker at vi finner flere svar i trusselbrevet om vi gransker det.

Hvorfor skrev GM dette i den første eposten fra Motparten?
"TIL POLITI: IKKE PRØVE SPILLE SPILL MED KOMUNIKATION. AGNEN VI TAR IKKE"
og dette:
"DU PRØVET FUCK OSS Å TRO POLITI VILL KLAR FINN HEN (...)
ER MERE DUMB ENN VI HAR TRO. "
Det var politiet som kommuniserte med GM, noe han tydeligvis skjønte, da de avvek fra det kommunikasjons oppsettet han i forveien hadde lagt opp til. Derav agnen vi tar ikke (We Don't Take The Bait)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in