Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Sådär har ni sagt sedan krigets början. Och det är lika fel nu som det var fel då.
I verkligheten så är det Ukraina som avmilitariserar och avväpnar Ryssland. Det är därför det går trögare och trögare för Ryssland. De har allt mindre krigsmaterial och allt färre soldater till förfogande, i takt med avväpningen. Och snart blir det helt stopp. Därefter vänder det.
Joakim Paasikivi är en hysterisk idiot och det är helt otroligt att han är lärare i militär strategi på Försvarshögskolan. Fler sådana i vårt försvar och vi är förlorade omedelbart om ryssen kommer. Man måste ju liksom känna sin fiende innan man strider. Helvete vad han kommer att få äta upp alla dumheter han spottat ur sig under den här krisen och hans elever kommer att skratta åt honom. Han förstår inte rysk militär strategi helt enkelt. Ukraina förlorar militärt och till och med New York Times redaktion som är så förbannat demokratisk antyder detsamma och att det är dags att förhandla innan mer liv, pengar och vapen slängs bort.
Han pratar om Charkiv och före det Kiev där egentligen inga större strider pågått utan målet för ryssarna vara att hålla fast fiendetrupper. Det är i södra Ukraina och i Donbas de stora striderna pågår och har pågått och man får väl anta att det är därför inte media skriver mycket om det. De Ukrainska trupperna i Severodonetsk är omringade och nu är bron för reträtt sprängd, tusentals är körda för att Zelenskyj beodrade dom stanna och slåss. Fler omringningar är på gång i Donbas så det ser riktigt mörkt ut för Kiev-regimen (om dom nu inte vill ha ihjäl nationalistern medvetet).
Jag förstår inte varför du och andra för fram denna falska propaganda och vad ni tjänar på det, vi är ju svenskar och det är inte vårt krig. Åtminstone jag tycker sanningen är viktigare i detta allvar än att leka att detta är en fotbollsmatch med skrikande hulliganer på båda sidor.
Jag vet, jag är en idiot med men jag jobbar heller inte på försvarshögskolan eller i regeringskansliet så det gör inte så mycket. Man kan ändå tycka att dom som jobbar där kan leta upp sann information om dom nu inte själva har kunskap för alla borde ju förstå att det mesta som sprutar ur statsmedia är hysterisk propaganda.