Citat:
Ursprungligen postat av
HAARP
Vinsten kom 6 år innan mordet. Jag antar att CA hade det bra materiellt ställt dessa åren. Jag tror inte att han själv kände sig helt misslyckad då. Sen kan så klart en sådan person också känna ett starkt Palmehat. Men det är inte riktigt en sådan person med den bakgrunden som beskrivs i GMP.
Jag tvivlar på att det var det här han gick och grubblade på under åren efter miljonvinsten när han levde materiellt bra och placerade pengar på börsen:
...finns troligen ett betydande hat mot samhället och dess representanter, som har sin grund i hans egna svårigheter i livet...
Hans personlighet är misslyckad oavsett spelvinst. Han verkad helt klart ha svårt på arbetsmarknaden, knyta kontakter mm. GMP handlar ju om personlighet, om personen har en spelvinst på en miljon kan profileraren inte på något sätt veta.
Men visst, den okände GM du skissar upp är kanske 100% enligt GMP. Men den personen existerar inte mer än i din teori för tillfället. Det har väl aldrig hänt att en GMP stämt 100% med en gärningsman, gissar jag.