2022-05-21, 09:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej, det hade varit en grushög dag ett. Går det inte att tänka klart bara för att man hatar ryssar så mycket? Uppenbarligen är det så att hat åsidosätter allt logiskt tänkande.

Rysshatet är tämligen befogat, kamrat.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Intelslava z slår igen med nya uppgifter att Ukrainaska soldater vill verkligen kapitulera men västerländsk propaganda skrämmer dem

https://t.me/intelslava/29414 Här sprider LNPR sanningen att det är säkert att kapitulera.

Kommer vi se samtliga ukrainska trupper kapitulera under kommande dagar?

Nej
Citera
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Ryssland tillämpade detta redan i Tjetjenien.

Ryssarna tillämpade detta långt tidigare bland annat 1719 1720 då det brände och plundrade Roslagen.
Vapnen är annorlunda idag men den ryska taktiken är den samma.
Citera
2022-05-21, 09:03
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Cigarr och jäger vid den ryska innanhavskusten:

https://t.me/grey_zone/14129
Förmodligen stulen jägermeister från Ukraina...
Roligt att bilden ryssar har fått är att ukrainare lever i något västerländskt himmelrike där man lever i överflöd av massa varor från väst.
Ukraina för tusan!
Det visar vilket jävla skithål du representerar.
Ni bara måste dra era grannländer ner med er i misären.
Senast redigerad av StigEngstrom 2022-05-21 kl. 09:07.
Citera
2022-05-21, 09:06
Medlem
baggebo1s avatar
Gleb Bazov frågar sig: Hur länge kan de ukrainska lögnerna hålla ut?
Citat:
Just in Mariupol alone, the Ukrainian military lost 15-20k men. The losses of the Ukrainian forces near Izyum are overwhelming, and possibly even higher than in Mariupol. The losses in Donbass, in the Severodonetsk corner, and the list goes on. When will the Ukrainian lying become unsustainable?
https://t.me/Slavyangrad/1038
Citera
2022-05-21, 09:08
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Enligt ryssarna själva är det lite över 900. Vem ljuger, du eller Ryssland?

Du ljuger. Ett utdrag från rt.com

The entire territory of the Azovstal factory complex in Mariupol has been liberated, the Russian Defense Ministry announced on Friday. More than 2,400 people surrounded inside for almost a month, including Ukrainian servicemen and members of the neo-Nazi Azov unit, have laid down their arms and surrendered.

“The last group of 531 militants surrendered today,” the Russian military spokesman, Major-General Igor Konashenkov, said in a statement. He added that a total of “2,439 Azov Nazis” and Ukrainian servicemen had laid down their arms since May 16, and that the entire Azovstal complex is now under control of Russian armed forces.
Citera
2022-05-21, 09:08
Medlem
Citat:
Cigarr och jäger vid den ryska innanhavskusten:

https://t.me/grey_zone/14129

Har den humanitära stormakten varit och stulit nåt igen,
Citera
2022-05-21, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Du ljuger. Ett utdrag från rt.com

The entire territory of the Azovstal factory complex in Mariupol has been liberated, the Russian Defense Ministry announced on Friday. More than 2,400 people surrounded inside for almost a month, including Ukrainian servicemen and members of the neo-Nazi Azov unit, have laid down their arms and surrendered.

“The last group of 531 militants surrendered today,” the Russian military spokesman, Major-General Igor Konashenkov, said in a statement. He added that a total of “2,439 Azov Nazis” and Ukrainian servicemen had laid down their arms since May 16, and that the entire Azovstal complex is now under control of Russian armed forces.

Ryssland uppger att mer än 900 ukrainska soldater tillfångatagits under striderna och att de förts till en fängelsekoloni på ryskt territorium.

Du ljuger kamrat.
Citera
2022-05-21, 09:12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag håller inte med. Det blir fredsförhandlingar när USA vill. Möjligen kan EU vara med och rösta i frågan. Ukraina har tyvärr mindre att säga till om. Nu är det så EU och USA inte gillar Rysslands försök till att ändra världsordningen. Men om kostnaden börjar öka inrikespolitiskt så kan väst göra en deal med Ryssland. Jag tror inte Ukraina behöver vara rädd att förlora mycket territorium. Men Krim och de delar som Ryssland ockuperade 2014 finns nog på bordet.

Mycket beror på hur det går på slagfälten och Rysslands riktiga röda linje. Som jag tror är Krim. Dessutom vet jag inte om Ukraina egentligen vill ha tillbaks Krim. Om Ryssland behåller Krim, så kan Ukrainarna alltid trycka till Rysslands pungkulor. Det saknas vatten på Krim.

Jag håller inte med dig där. Det är Ukraina som håller i taktpinnen. Visst kan USA och väst påverka Ukraina, genom att reglera leveranser och annat stöd. Men det är Ryssland som bröt emot den internationella rättsordningen 2014 genom att ockupera annektera Krim, samt skapa de sk. "folkrepublikerna" i östra Ukraina. Jag tror att västvärlden skäms lite över att man inte reagerade kraftigare redan då.

Samtidigt blev väst överaskad över vilket effektivt motstånd Ukraina gjort emot den ryska storinvasionen av Ukraina i år.Trots att det är västländerna som sedan 2017 utbildat och utrustat de ukrainska styrkorna. Man överskattade den ryska militärens styrka, förmåga och effektivitet.

Nu ser de flesta i väst chansen att trycka till Ryssland, rejält, och, med rätta, straffa den ryska cancersvulsten för dess brott emot den internationella rättsordningen i Europa. Så Ukraina får bedömma hur långt man vill gå. I mitt tycke så bör man befria, allt, ukrainskt internationellt territorium och kräva Ryssland på ett stort krigsskadestånd.

Att Ryssland skulle våga sätta in t.ex taktiska kärnvapen för att försöka behålla Krim ser jag som osannolikt, så länge USA och NATO varnar för de fruktansvärda konsekvenser det skulle innebära för Ryssland. Mina egna röda linjer är få, och kommer troligen inte att överträdas av Ukraina:

Inga storskaliga ukrainska angrepp på internationellt erkänt ryskt territorium och inga terrorbeskjutningar av ryska städer/byar som hämnd emot den ryska terrorbesjutningen och missil/bombangrepp som den ryska cancersvulsten utfört/utför emot ukrainska städer och byar. Zelensky är en klok ledare, så det kommer nog, hur som helst, inte att hända. Ukraina vill ju bli en del av väst, inte en kopia av den ryska cancersvulsten.

Slava Ukraini!
Citera
2022-05-21, 09:13
Medlem
Citat:
Gleb Bazov frågar sig: Hur länge kan de ukrainska lögnerna hålla ut?
https://t.me/Slavyangrad/1038

Så det har dött 60000 ukrainska soldater? Räkna in ration med skadade så har Ukraina alltså knappt någon soldat kvar?

Hur många ska ni ta Kiev och Alaska med? 75 man? 100?
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Rysshatet är tämligen befogat, kamrat.
Jag hatar varken det ryska eller ukrainska folket. Har ganska stor erfarenhet av båda.
Jag är kritisk till både den ryska och ukrainska regimen.
Jag är kritisk till att Ryssland till slut valde att kriga.
Med insikt i hur ryssar och regimen tänker så var det här kriget dock bara en logisk följd efter 8 år av ukrainsk regim med stor påverkan från USA.

Ovan gör mig till rysstroll, idiot m.m. här på fb.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej

Ryssland säkrar nu sina intagna positioner samt har rast vila på stället. Om Urkaina kommer att bli en grushög och EU svälta och frysa ihjäl i november kommer USA bestämma och ingen annan. Tänk att få krama Papa Biden som Magdalena gjorde och lyssna på Harris galna kvinnogarv varje dag i Nato.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in