2022-05-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Men det ligger ju lite sanning i Turkiets uttalande skulle jag tro.
Sverige ÄR ett paradis för terrorister, så är det bara...

Nåja Turkiet har väl gott om den varan själv. Min poäng var att Turkiets förhandlingsmetod med skarp yxa är ovanlig. Nu tror jag iof de är mer intresserade av att djävlas än av att förhandla. Med Sverige.

Kanske med Finland. Vore intressant att höra Turkiet säga nja. Istället för NEJ.
Senast redigerad av Nonvero 2022-05-20 kl. 23:10. Anledning: Stav
Citera
2022-05-20, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Ett eget land? Rojava?
Nja rojava vill inte bli självständigt. PKK övergav självständighet för väldigt längesen då det är imprincip omöjligt. Autonomi som finns i irakiska kurdistan är det PKK och ypg är efter samt sina vänster ideologier som inte finns i irakiska kurdistan. Vi kurder har vissa saker inom vår kultur som är jävligt vidriga bla hedersmord osv. Detta är något som måste elimineras enligt ypg och pkk och kämpandet för ett mer jämnställt samhälle. Många här på flashback är ju emot just vänsterrörelser både i sverige och i mellanöstern men för mig som kurd är det något som verkligen behövs i mellanöstern eftersom i många familjer behandlas kvinnor som egendom samt denna klan mentaliteten som finns i mellanöstern vilket är något ypg enligt mig gjort ett bra jobb med att få bort bland syriska kurder
Citera
2022-05-20, 23:11
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naknaindianen
Kul ändå att se totala hårdsmältan när PK sverige försöker bolla med alla intressegrupper som bjudits in
Ja det är nästan så man får lust att poppa popcorn. Det här får ju även Sverige att se dåliga ut för utlandet så det är nog bråda dagar för Maggan och Ann Linde detta. Även Turkiet sågas självklart men ljuset lyfts mot oss då de accepterat Finland men inte oss. Hela kurd-grejen går väl bak till Palme egentligen då PKK var marxister så skulle de naturligtvis hit likt vänster-chilenarna. Jäkla idioti.
Citera
2022-05-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
En snyft artikel om PKK terroristen Zozan Büyük:

Zozan utvisas – får inte veta varför
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0Kv9yB/tvabarnsmamman-zozan-far-inte-veta-varfor-hon-utvisas
Född och uppväxt i belgien, förstår inte riktigt hur man blir pkk medlem då om jag ska vara ärlig. Vad jag tror är att hon laddat upp någon post på facebook där hon supportar ypg fight mot isis vilket jag inte ser som någon rättfärdigt utvisningssjäl
Citera
2022-05-20, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Har läst om de själv, personligen ser jag ingen alls sanning i att pkk skulle ha dödat palme, om jag tror på någon konspiration är det att polisen var ansvariga för det. Hur man kan skjuta statsministern på en av sveriges största gator utan att bli fångad känns väldigt konstigt. Sen finns det inte riktig motivering till att just pkk skulle ha begått mordet.

Min farsa är kurd och bodde här på 80 talet så tar det mesta om palme mordet från han och han tror starkt på polis konspirationen som den palme älskaren han är

Holmer kurdjägaren var 95 procent säker på kurdspåret, liksom Sveriges dåvarande justitieminister Anna-Greta Leijon, och då spelar det ingen roll vad man tycker.
Citera
2022-05-20, 23:14
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Menade inte ukraina saken de vet jag är sant, Antagligen för man vill ha support av ryssland i from av vapen och pengar. Ryssland hotade med att bygga en staty i moskva av öcalan för de hade någon dispyt med turkiet för något år sedan.

Menade mer att man sagt att pkk är i ryssland och krigar emot ukraina vilket är bullshit. Azerbaijan sa liknande när de ville rättfärdiga sina attacker emot armenien

Är det Turkiets sätt att rättfärdiga sin försäljning av drönare till Ukraina?
Eller handlar det bara om att svartmåla PKK?
Enligt många är ju Erdogan allierad med Putin, och då undrar man ju varför sprider han rykten att PKK är allierade med Putin?
Citera
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Kan någon lägga upp avtalet som socialdemokraterna slöt med denna PKK kvinnan som finns i riksdagen så att socialdemokraternas partiledare kunde bli statsminister?
Nej det var fejk.
Det var hon moderaten Uvell eller vad hon heter, hon som skrev att partiledaren för nyans satt i fängelse för knarkbrott i tre år samtidigt som han var aktiv i centerpartiet, sen visade det sig att hon blandat ihop två personer som inte ens hade samma namn, hon är inte riktigt klok.
Det är alltså bara fejk att sossarna köpt en röst av PKK.
Citera
Medlem
Citat:
Holmer kurdjägaren var 95 procent säker på kurdspåret, liksom Sveriges dåvarande justitieminister Anna-Greta Leijon, och då spelar det ingen roll vad man tycker.
Ja jo och lyckades gjorde han icke
att man står fast vid att mongot skandiamannen gjorde det kan jag inte förstå men antar att man begrava detta en gång för alla
Citera
2022-05-20, 23:16
Bannlyst
Citat:
Född och uppväxt i belgien, förstår inte riktigt hur man blir pkk medlem då om jag ska vara ärlig. Vad jag tror är att hon laddat upp någon post på facebook där hon supportar ypg fight mot isis vilket jag inte ser som någon rättfärdigt utvisningssjäl

Vad Säpo hade skrivit till rätten får vi aldrig veta.

Men att det var av avgörande för domstolen kicka ut henne från Sverige råder det ingen tvekan då hon utgjorde ett hot mot den nationella säkerheten.
Citera
2022-05-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Är det Turkiets sätt att rättfärdiga sin försäljning av drönare till Ukraina?
Eller handlar det bara om att svartmåla PKK?
Enligt många är ju Erdogan allierad med Putin, och då undrar man ju varför sprider han rykten att PKK är allierade med Putin?
Tror inte erdogan har spridit detta, de handlar nog mer om turkar på twitter och reddit. PKK är inte en jättestor organisation och att skicka kurder dit för något som inte handlar om dem känns väldigt sannolikt. enda gångerna pkk faktiskt har lagt i sig i en annan konflikt var när de räddade yezidierna i sinjar berget från isis och det var endast eftersom de flesta kurder ser yezidier som kurder. hade det varit araber tex hade pkk aldrig bryt sig
Citera
2022-05-20, 23:17
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Nja rojava vill inte bli självständigt. PKK övergav självständighet för väldigt längesen då det är imprincip omöjligt. Autonomi som finns i irakiska kurdistan är det PKK och ypg är efter samt sina vänster ideologier som inte finns i irakiska kurdistan. Vi kurder har vissa saker inom vår kultur som är jävligt vidriga bla hedersmord osv. Detta är något som måste elimineras enligt ypg och pkk och kämpandet för ett mer jämnställt samhälle. Många här på flashback är ju emot just vänsterrörelser både i sverige och i mellanöstern men för mig som kurd är det något som verkligen behövs i mellanöstern eftersom i många familjer behandlas kvinnor som egendom samt denna klan mentaliteten som finns i mellanöstern vilket är något ypg enligt mig gjort ett bra jobb med att få bort bland syriska kurder

Intressant, hur går kvinnoförtrycket ihop med ypj som jag kommer ihåg från kampen mot IS? De framstod som väldigt starka och självständiga för att finnas i Mellanöstern.
De råkade också extremt illa ut när IS fick tag i dem. Krävdes mod för att vara med.
Citera
2022-05-20, 23:18
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Nej det var fejk.
Det var hon moderaten Uvell eller vad hon heter, hon som skrev att partiledaren för nyans satt i fängelse för knarkbrott i tre år samtidigt som han var aktiv i centerpartiet, sen visade det sig att hon blandat ihop två personer som inte ens hade samma namn, hon är inte riktigt klok.
Det är alltså bara fejk att sossarna köpt en röst av PKK.

Vad är det här då?
Ser ut som ett avtal att stödja PYD mellan S och Amineh Kakabaveh.
https://www.socialdemokraterna.se/download/18.f50969e17cdf8deec0ea9a/1637740782503/SC3-19-MPC21112408290.pdf
Senast redigerad av doncroce 2022-05-20 kl. 23:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in