2022-05-20, 20:19
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vanliga människor här i Sverige undrar säkert vad det är som händer ?

En objektiv neutral källa. Vad har S och V gjort. Gett pengar till vad ?

Oavsett politisk åskådning kan vi väl inte bara utlämna svenska medborgare hur som helst.

S köpte rösten för att få Maggan vald till statsminister av Amineh Kakabaveh,som hade motkravet att YPG fick 1,5 miljarder.YPG som har kopplingar till PKK.Jag är för ett utlämnande en ”svensk” politiker som går en terrorklassad utländsk organisations ärenden.Vad gör hon i riksdagen?I riksdagens ska sveriges politik avhandlas.Invandring är problematisk.Speciellt när dom går sina egna ärenden och inte Sveriges.Därför sitter vi sitsen att 30 kurder styr Sveriges framtid.Antar att Ryssland kommer styra vår utrikes och inrikes politik framöver och sossarna kan fortsätta skyffla skattemedel till PKK.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Kanske Kristersson. Men om han vinner valet så ska han bilda regering med KD och kanske L om de mot förmodan klarar spärren. Just dessa två är båda pro-kurdiska. Och det skulle innebära en stor splittring även för en borgerlig regering.
Jag tror ändå L åker ur.

KD är inte lika rabiata.

Så länge det inte handlar om att utlämna någon så tror jag M, KD, SD är helt lugna med att terrorstämpla YPG.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Absolut inte men att dra upp en död människas tröja och sedan filma det är hederslöst i min bok, finns massor av liknande som turkiska soldater har gjort bla våldtagit en död kropp.

Du fokuserar för mycket på att kurder har även kvinnor som soldater när sverige och de flesta väst länder också har de

Då ska jag upplysa dig om verkligheten.
Ryssarna hade tagit sig in i ett skyddsrum där flera ukrainska kvinnor var. De våldtog dem i 30 dagar, vissa blev gravida.
Tror du det finns någon etisk moral i krig?
Citera
2022-05-20, 20:22
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jodå, tycker vi låter turkarna checka i vilka riksdagsledamoter dom vill ha så skickar vi dom imorgon.

” Ambassadör vill se Kakabaveh utlämnad
Turkiets Sverigeambassadör, Hakki Emre Yunt, säger att han gärna ser riksdagsledamoten Amineh Kakabaveh utlämnad till Turkiet.
Ambassadören riktar flera anklagelser mot svenska riksdagspolitiker och hävdar att de har kopplingar till den av USA och EU terrorklassade organisationen PKK.
- PKK har kopplingar till vissa riksdagsledamöter, de arbetar mot Turkiet i riksdagen hela tiden. De pressar den svenska regeringen att inta en negativ inställning till Turkiet, säger Emre Yunt, rapporterar TT.”
Citera
2022-05-20, 20:27
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jodå, tycker vi låter turkarna checka i vilka riksdagsledamoter dom vill ha så skickar vi dom imorgon.
Turkarna är nog mest arga för att sossarna gav kicken åt den turkiska spionen Mehmet Kaplan!
Vi kan ju låta turkarna bestämma vilka som ska sitta i riksdagen, bara lämna ett tomt ark till turkarna där de kan fylla i namnen på alla turkiska spioner de har i landet.
Då får vi tillbaka spionen Mehmet Kaplan, kanske det som svärjevännerna i tråden vill?
Citera
2022-05-20, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Turkiets Sverigeambassadör, Hakki Emre Yunt, säger att han gärna ser riksdagsledamoten Amineh Kakabaveh utlämnad till Turkiet.
Ambassadören riktar flera anklagelser mot svenska riksdagspolitiker och hävdar att de har kopplingar till den av USA och EU terrorklassade organisationen PKK.
- PKK har kopplingar till vissa riksdagsledamöter, de arbetar mot Turkiet i riksdagen hela tiden. De pressar den svenska regeringen att inta en negativ inställning till Turkiet, säger Emre Yunt, rapporterar TT.”
Tja, om det kan få Turkiet att ändra sig så är det definitivt en möjlighet. Hon gör ingen nytta här - bara strular till det. Linde, Morgan o Farmanbar kan de få på köpet.
Citera
2022-05-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Frågan kommer att vara högaktuell vid valet.

Nu går snacket att det är USAs uppgift att hjälpa oss in i NATO. Det slutar med att vi ger USA fri lejd till svenskt territorium, utanför NATO. Dvs jänkarna upprättar baser här, men utan att vi är garanterade militär hjälp vid angrepp. USA lär förstås då ändå skydda sina egna.

6- klövern är helt enkelt lurade av USA. Det är den snällaste version jag kan tänka mig som möjlig, de andra versionerna handlar om köpta politiker.

Turkarna kommer inte att släppa in oss, och detta av samma anledning som USA vill ha tillgång till vårt territorium.

Det där låter som ett obehagligt scenario. Då skulle vi få specialbeskydd av USA i brist på Natomedlemskap. Ingen chans att sätta några villkor där inte och vi hamnar mitt i stormen.

Sen undrar jag fortfarande över alla de andra Natoländerna som förmodas ge oss stöd. Följer en del fransk och italiensk media (nåja inte varje dag,). Men bara sett rätt sval och neutral rapportering om hela Turkietdebaclet.

Poängen med en ny regering vore väl egentligen bara att förhandlingar kan starta om? Tror inte M o company hade skött det bättre. Turkiet verkar dessutom öka sina krav allteftersom. Omöjliga krav. Väntar på att de ska kräva Lindes avgång🙂
Citera
2022-05-20, 20:35
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Det är nog högst osannolikt och kommer antagligen från turkiet, Azerbaijan sa liknande när de försökte rättfärdiga deras anfall mot armenien att armenien hade tagit hjälp av pkk.

När PKK ledaren säger "The anti-imperialist fight needs to be strengthened" tycker inte jag det verkar så osannolikt iaf.

Bifogar lite läsning om relationen med PKK och Sovjet, senare Ryssland.
PKK är ju en kommunistisk rörelse som ser sig som en del i en global kamp mot västerländsk imperialism inom ideologin marxism-leninism.

https://kyleorton.co.uk/2019/11/18/the-pkk-and-russia/
Senast redigerad av doncroce 2022-05-20 kl. 20:44.
Citera
2022-05-20, 20:36
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Jag tror att en borgerlig regering kommer ge tillräckligt med eftergifter för att vi ska accepteras i NATO av Turkiet. Kristersson kommer terrorstämpla YPG och häva vapenembargot. Däremot inte lämna ut någon. Det räcker för turkarna.

Att S, som nyligen klassat YPG som frihetskämpar, sedan några månader efter terrorstämplar YPG vore otänkbart.

NATO ratificeringen kommer dröja tills efter valet i händelse av att Kristersson kan bilda regering.

Ser ju inte bra att S köpte Maggans röst av YPG.Sossarna måste bort och in med en annan regering,oklart om något parti skulle utvisa de kurder Erdogan vill ha.
Citera
2022-05-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness

Ja det blev precis som jag skrev i den här tråden igår kväll, hon kommer aldrig mer få höras och Aftonbladet citerar exakt samma inlägg från sossarnas sida som jag la in här igår.

Som sagt att enda chansen att Turkiet viker sig angående vår ansökan i Nato är att dom får pengarna istället och att vi tystar dom turkar som dom vill ha bort från ljuset.
Citera
2022-05-20, 20:37
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Ser ju inte bra att S köpte Maggans röst av YPG.Sossarna måste bort och in med en annan regering,oklart om något parti skulle utvisa de kurder Erdogan vill ha.
Eller i värsta fall får man hoppas att oppositionen i Turkiet vinner valet 2023. Kombinerat med att Kristersson är statsminister.
Citera
2022-05-20, 20:38
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Jag tror ändå L åker ur.

KD är inte lika rabiata.

Så länge det inte handlar om att utlämna någon så tror jag M, KD, SD är helt lugna med att terrorstämpla YPG.

Precis som påpekats tidigare i tråden så har SD (för några år sedan nu) tidigare motionerat för att överlämna kurdiska terrorister till Turkiet. Så SD kommer inte att ha några problem med att utvisa kurder. För att de är SD. Och att utvisa är typ deras grej.

M borde inte heller ha några problem, för att de är Moderater. De skulle säkert utvisa sina egna mammor för att vara med i NATO.

L som förhoppningsvis åker ur Riksdagen är lika Såssiga som Sossarna vad gäller sådant som utlämningar och utvisningar till länder överlag. De representerar liksom Sverige som världens samvete. Så därför har de nog stora problem med en kurd-utlämning. Men förhoppningsvis så slipper vi dem efter valet.

KD å andra sidan är intressant. Sedan Ebba tog över partiet har den omvandlats till ett hök-parti. När ISIS härjade ville Ebba bomba dem med JAS-plan. Sedan dess har KD varit galna kurd-kramare. Spelar ingen roll att de är kommunister och att de också angrep kristna syrier.
Senast redigerad av OliverCromwell 2022-05-20 kl. 20:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in