Kom tänka på något för chips en "stockholmare" man i kostym går runt på en potatisåker, och pratar chips, sen står det en bonde där i skjorta keps hängslebyxor, så säger han något om det här är en riktig bonde eller något
En klassiker från 1995(!) som tydligen skrevs och regisserades av Johan Rheborg, vilket var en överraskning för mig. Dominik Henzel spelar den balla reklamsnubben som tror att chips görs av friterade blad, och Ingmar Svensson spelar den jordnära bonden. OLW hade riktigt rolig reklam en gång i tiden.
Ja, Vasakronan var ju helt fantastiska på att göra minnesvärda reklamfilmer. Rocky (Kjell-Henry) skrev ju in sig i reklamfilms-historien med sin "dra in magen..." och "Slå av värmen, Britta!"
En annan reklamfilm från Vasakronan var ju denna klockrena. För alla som inte trodde Micke Persbrandt kunde dansa...
En klassiker från 1995(!) som tydligen skrevs och regisserades av Johan Rheborg, vilket var en överraskning för mig. Dominik Henzel spelar den balla reklamsnubben som tror att chips görs av friterade blad, och Ingmar Svensson spelar den jordnära bonden. OLW hade riktigt rolig reklam en gång i tiden.
Andra minnesvärda är väl Carlhamns mejeri ?
Smör och glass gottgottigottgott
Var väl två äldre tvillingar eller något ?
Sen två som sen inte var det är väl Judith och Judit var väl telefon ?
Sen har jag för mig Izabella Scorupcos Shame shame shame var typ reklam för H&M, Rocky jeans
DE fanns en video av normallängd, men var även en kort variant som var reklam
Tror de var Jonas Åkerlund som gjorde den
Varumärkesplaceringarna i filmer är rätt intressant och är reklam, ibland så dåligt placerade så man baxnar eller så väldigt bra placerade så man själv "råkar" inhandla just den vid ett senare tillfälle, minns en, så dålig, genomskådad, var Hamilton filmen med Peter Stormare, filmen helt okej, bra spänning osv, men varumärkesplaceringen med Statoil macken då de åker förbi och samtidigt visar en skådis upp sin plånbok och där ligger ett Statoil Kreditkort i pluskan. Där gick gränsen, men tyvärr så minns man den.