2022-05-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Okej, jag förstår. Du låtsas vara svensk. Det är också okej 🙏
Jag är absolut inte galen. Tycker bara det är ledsamt att ni ryssar hela tiden spelar offer och argumenterar för att världen är emot er. Realiteten är att vi andra sällan eller aldrig tänker på Ryssland. Som du vet är narrativet i Ryssland att man är världens mittpunkt. Resten av världen försöker invadera, planerar för kupper eller på olika sätt vill skapa problem för Ryssland. Jag hade verkligen hoppats att din, och kommande generationer skulle kunna flytta Ryssland in i modern tid och lämna den självpåtagna offerrollen. Vill ni absolut fortsätta att våldta och mörda, så kommer ni också att fortsätta lida. Det är upp till dig att ändra på din och dina landsmäns situation.

Det här är helt fantastiskt.
Fortsätt, det känns som satir på nåt sätt
Citera
2022-05-19, 22:25
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein

Du verkar ha väldigt, väldigt svårt att läsa innantill. Att någon argumenterar emot är inga konstigheter i en debatt och det påstod jag inte heller. Det är sätten att försöka stoppa debatten, jag kritiserade. Du kan ögna igenom det fetade i inlägget jag citerade. Mig gör det inget att NATO-anhängarna kommer med såna anklagelser, men att kalla det argument är långt från sanningen.
Tror du att man förhalar ett inträde genom att diskutera på Flashback?

Däremot har du ju rätt i att det är lönlöst att diskutera ett beslut som redan är fattat.

JAG har inte kallat dig Ivan eller troll.

Jag är knappt medveten om vad du skrivit om utanför denna tråd och jag kan inte se att du skrivit något här som skulle ge mig anledning att kalla dig för det. Du har däremot här varit mycket aktiv, och vältalig, som motståndare till Natomedlemskap i sak och då tar jag mig friheten att lufta min misstanke om att du kanske för fram dina invändningar mot processen eftersom du är mot utfallet snarare än processen i sig, du får ursäkta mig min cyniska misstänksamhet. Jag har dock inte haft för avsikt att utmåla dig som putinist eller liknande och tror inte heller att jag gjort det men ber dig självfallet om ursäkt om jag givit dig det intrycket.
Citera
2022-05-19, 22:29
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Du har verkligen förstått dig på världspolitiken. Hatten av!
Turkiet är ett fattigt land ledd av en diktator. USA har små ekonomiska intressen bland fattiga, islamistiska länder ledda av diktatorer. Ryssland är också på god väg att bli en fattig diktatorledd pariastat. Från att ha varit en spelare på världsarenan som man brydde sig om, är Ryssland snart en av många ”failed states”.
Då vänder vi på frågan - vilket intresse har Turkiet av USA annat än som vapenleverantör? De verkar ju mer än något annan använda Nato som ett skydd för sina egna förehavanden.
Citera
2022-05-19, 22:52
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Då vänder vi på frågan - vilket intresse har Turkiet av USA annat än som vapenleverantör? De verkar ju mer än något annan använda Nato som ett skydd för sina egna förehavanden.
Bra vänt! Turkiet har en skyddad tillvaro som NATO-medlem, och de vet att det i stort sett är omöjligt för dem att kastas ut ur NATO. Det är definitivt denna trygghet som gör att Erdogan vågar vara kaxig i det här läget.
Turkiet vill naturligtvis inte råka ut för sanktioner från USA. Även om Turkiets direkta handel med USA är liten, så är det $#%"&% att bli klassificerad som fiende till USA. Då förlorar man ju handeln med andra länder som av olika anledningar är beroende av en fin relation till USA. Erdogan och Turkiet sticker ut hakan och provar gränserna. De är nådda nu och Erdogan kommer vara tyst framöver. Kom ihåg var du hörde det först
Citera
2022-05-19, 23:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Bra vänt! Turkiet har en skyddad tillvaro som NATO-medlem, och de vet att det i stort sett är omöjligt för dem att kastas ut ur NATO. Det är definitivt denna trygghet som gör att Erdogan vågar vara kaxig i det här läget.
Turkiet vill naturligtvis inte råka ut för sanktioner från USA. Även om Turkiets direkta handel med USA är liten, så är det $#%"&% att bli klassificerad som fiende till USA. Då förlorar man ju handeln med andra länder som av olika anledningar är beroende av en fin relation till USA. Erdogan och Turkiet sticker ut hakan och provar gränserna. De är nådda nu och Erdogan kommer vara tyst framöver. Kom ihåg var du hörde det först

Du är ju knappast först vad gäller påståendet att Erdoğan kommer att ge med sig och godkänna ansökningarna.
Citera
2022-05-19, 23:29
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du är ju knappast först vad gäller påståendet att Erdoğan kommer att ge med sig och godkänna ansökningarna.
Okej. Då ber jag om ursäkt. Trodde jag var först i hela världen. Hade ingen aning om att någon annan tänkt samma tanke.
Citera
2022-05-19, 23:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Okej. Då ber jag om ursäkt. Trodde jag var först i hela världen. Hade ingen aning om att någon annan tänkt samma tanke.

Bra så, men som sagt det är nog väldigt få som tror att han kommer att hålla fast vid sina uttalanden.
Citera
2022-05-20, 03:37
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns inget brett folkligt stöd - nej.
Att runt 50% säger - ja är inte ett brett folkligt stöd.
Det vet de om och därför får inte folket säga sitt utan de måste skynda sig in innan folket kan protestera.
57% Ja. 23% Nej. Det är ett väldigt brett stöd. Det är sällsynt med så stora siffror i någon fråga.
Citera
2022-05-20, 05:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
57% Ja. 23% Nej. Det är ett väldigt brett stöd. Det är sällsynt med så stora siffror i någon fråga.

Inte sällsynt alls. Lika "konstigt" ju som att svenska folket hatar Trump, tror på klimatkris och till 80% är vaccinerade mot Corona. Propaganda fungerar, din regimlojala idiot.

Stoppar Turkiet Sveriges inträde i NATO? Hoppas det
Senast redigerad av Skevsosse 2022-05-20 kl. 05:08.
Citera
2022-05-20, 05:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Finns det någon gräns för dig där du skulle anse att en ändring av en ståndpunkt mellan två riksdagsval är odemokratisk? Hade det varit demokratiskt att gå med i EU utan att ge folket chansen att rösta om det, antingen i ett riksdagsval eller folkomröstning? Hade det varit demokratiskt att ge bort Lappland till Finland utan att låta svenska folket rösta om det?

Jag säger inte att det finns någon sådan gräns där det blir odemokratiskt, jag är bara nyfiken på dina tankar kring detta.

Får jag själv flika in. Bara för att Sveriges församling "är demokratisk" har de inte mandat att bestämma vad som helst för det. Jag undrar om regimlojala någonsin accepterar detta. Det borde de göra för annars hycklar de.

Ju mer totalitärt sosse-sverige blir desto mer får man höra hur demokratisk hela skiten är. Det är detsamma för politiker-kåren att säga åt människorna att nu håller ni käften. Djävligt demokratiskt, inte.

Låter dessutom bögigt och feminint på något sätt.
Senast redigerad av Skevsosse 2022-05-20 kl. 05:27.
Citera
2022-05-20, 06:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Inte sällsynt alls. Lika "konstigt" ju som att svenska folket hatar Trump, tror på klimatkris och till 80% är vaccinerade mot Corona. Propaganda fungerar, din regimlojala idiot.

Stoppar Turkiet Sveriges inträde i NATO? Hoppas det
Om jag tittar ut och ser att det regnar så är det fakta, inte propaganda. Men om jag blundar så kan jag få för mig att det är propaganda när någon annan säger att det regnar. Skillnaden ligger i om jag är öppen för det som händer eller om jag medvetet väljer att blunda.
Citera
2022-05-20, 06:19
Bannlyst
Vad är det förresten NATO-mupparna ska ha sitt NATO till?

Är det inte för att med NATO alltid intala svenska folket att Sverige har en yttre fiende minsann? Att det är ett nationellt ideal att sluta upp bakom S och M och de övriga korrupta, i alla frågor. Man ska betala skatt, ta vaccin, stängas in ibland och hela tiden hålla käften. För annars kommer polisen på hembesök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in