2022-05-19, 22:27
Medlem
Etablissemanget(inkl politiker och journalister) är helt uppe i inbillandet av Sveriges förtäfflighet att de har så svårt att se man kan få ett nej från en annan. Attityden med att "Vi ska minsann komma in så de så!" gör att det blir problematisk och speciellt om det börjar så.

De finns ju en övertro om att Sverige är sååååå bra vänner med USA att man kan alltid gå till de och trösta sig så fixar sig resten.
Citera
2022-05-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Sverige har inte varit med Nato i Libyen och Irak. Däremot så har Sverige haft trupper i Afghanistan - dock ej i stridande syfte (även om de har varit tvingade till strid ibland).

Håller med om din sista mening - den svenska feministiska utrikespolitiken verkar inte ha några som helst problem med att slakta människor i tredje världen.

Ej i stridande syfte? Vad tror du man gjorde med strf-90 där, och specialstyrkor?
Citera
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inningboxer
Fattar inte ens att man vill gå in i en allians där en jude sitter på vetot och konstant bara kan sätta käppar i hjulen för betalning då de är inkapabla till att styra en ekonomi. Folk är så jäkla desperata.

Erdogan bör vara lite försiktig. Han ”spelar alla” hela tiden som medlem i NATO och allierad med Putin. Köper ryskt luftvärn samtidigt som hans amerikanska F16-plan sköt ned ett ryskt plan. Gillar palestinier osv.

Den dag han blir angripen utifrån kanske inte våra nordiska länder skyndar till. Då får han hoppas på Grekland.....

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
Herregud.
Så dem har snott våra resurser för att ge dem till kurderna i pkk och ypg?
Wow, hade inte den blekaste aning om detta fast det förklarar mycket.
Nu får dem handskas med Erdogan och den Turkiska armen.
Det är inte alls konstigt för socialdemokrater tar 3.5 miljarder från biståndsbudgeten (statens pengar) för ge till en terrorist-associerad organisation med villkoret att en enskild riksdagsledamot måste rösta på Maggan så regeringen kan behålla makten. Bara lite vanlig korruption inom S.
Citera
2022-05-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Om det är så varför går Erdogan då så stenhårt åt Sverige? Betydligt mildare ton mot Finland trots allt.

Menar inte alls att du har fel utan försöker snarare begripa spelet. Hans spel vill säga.

Han verkar genuint avsky Sverige och har markerat att "Finland visar större förståelse för våra problem" och liknande. Inte helt logiskt om han vill stänga dörren för Finland.

för Sveriges politiker är idioter och har mycket mer skräp att använda mot dom medans dom Finska har hanterat situationen mycket bättre så det är rätt svårt att vissa rent avsky mot Finland om man inte vill skada sig själv.

i bättre ord Finlands politiker är bättre än dom Svenska och med det så är det svårare att hoppa på dom Finska men mycket lättare att hoppa på dom svenska. men man kan fortfarande använda Sverige mot Finland angående NATO ansökan tyvärr.... Sveriges politiker och deras förflutna drar tyvärr ner Finland med dom....

jag hoppas verkligen dom Finska Politikerna hoppar på dom svenska politikerna privat och skäller ut dom.
Citera
2022-05-19, 22:30
Medlem
Istället för att stå upp för våra ideal om att kärnvapennedrusta. Så ska vi tigga inför den jävla Erdogan? För eller senare, även om det inte skulle bli detta århundrade så kommer världen sprängas i bitar. Det finns värre dårar än Putin. It will happen.

Samtliga av de kommersiella stora mediahusen har gått ut och tjatat om att vi måste gå med i NATO. Ingen av dom har ens knystat om att vi tex inte ens blir inröstade och vilken måltavla det skulle göra oss till (inte minst Finland). Nej, nu står vi med brallorna nere och ett krånglande blixtlås. Erdogan håller i brallorna men jag ger mig fan på att det är hans polare Putin som mixtrat med dom.
Citera
2022-05-19, 22:34
Medlem
inningboxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Istället för att stå upp för våra ideal om att kärnvapennedrusta. Så ska vi tigga inför den jävla Erdogan? För eller senare, även om det inte skulle bli detta århundrade så kommer världen sprängas i bitar. Det finns värre dårar än Putin. It will happen.

Samtliga av de kommersiella stora mediahusen har gått ut och tjatat om att vi måste gå med i NATO. Ingen av dom har ens knystat om att vi tex inte ens blir inröstade och vilken måltavla det skulle göra oss till (inte minst Finland). Nej, nu står vi med brallorna nere och ett krånglande blixtlås. Erdogan håller i brallorna men jag ger mig fan på att det är hans polare Putin som mixtrat med dom.

Du tror på fullaste allvar att kärnvapen finns på kartan när sittkissande svenskar bestämde om att vi skulle rusta ned kärnkraften? Ja, det låter ju troligt. Lev i verkligheten.
Citera
2022-05-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTrouble
Det är inte alls konstigt för socialdemokrater tar 3.5 miljarder från biståndsbudgeten (statens pengar) för ge till en terrorist-associerad organisation med villkoret att en enskild riksdagsledamot måste rösta på Maggan så regeringen kan behålla makten. Bara lite vanlig korruption inom S.
Så i slutändan så är det faktiskt maggan som är problemet här. När hon åker ut och det blir regimskifte i Sverige så kan man enkelt strypa sossemutmaskinens bidragsflod till terrorister och sedan kan man söva ner de, sätta på blöjor och sedan flyga ner dom mitt i natten midnight express till Ankara.

Och då kan eländiga Sverige gå med i NATO.
Citera
2022-05-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det låter som om Sverige får hosta upp en rejäl slant till Erdogan för att gå med?
Förr tyckte jag NATO var en bra idé men nu börjar jag ändra ståndpunkt. Dessutom ska Sverige bli nettobetalare till NATO.
Nja, Det erdogan vill av sverige är bort med sanktioner för det mesta. Igentligen handlar detta inte om varken sverige eller finland men om USA som tog ut turkiet ur deras F36 jetplan program, gav de inte F16 planen som de var utlovade och la massor av sanktioner samt att ledaren över gulen rörelsen har flytt till usa något som erdogan inte gillar.
Citera
2022-05-19, 22:53
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Hahaha! vad fan har dement-Biden att komma med? har han ens boket en resa till Ankara för att försöka lösa Skandi-knuten?

Och även om han tar sig dit, vad ska Biden göra? Skita på sig inför Erdogan?

Tja, hitintills har USA gjort livet ganska surt för ryssarna i Ukraina.
Citera
2022-05-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Så i slutändan så är det faktiskt maggan som är problemet här. När hon åker ut och det blir regimskifte i Sverige så kan man enkelt strypa sossemutmaskinens bidragsflod till terrorister och sedan kan man söva ner de, sätta på blöjor och sedan flyga ner dom mitt i natten midnight express till Ankara.

Och då kan eländiga Sverige gå med i NATO.
Sen har ju inte de där pengarna gått till endast vapen som vissa tror, det mesta av de har gått till flyktingläger i ypg kontrollerat område och till stora organisationer som UNCHR
Citera
2022-05-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Sen har ju inte de där pengarna gått till endast vapen som vissa tror, det mesta av de har gått till flyktingläger i ypg kontrollerat område och till stora organisationer som UNCHR
Extrema mängder korruption gör att jag tror 1% gått till flyktingläger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in