Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
En av de bästa sammanfattningarna jag läst i tråden.
Detta är ju ryssarnas kärnproblem: De hatar Väst för att Väst är bäst. Väst har allt de vill ha (och måste ha) men de vägrar ge upp och ingå ett fullödigt samarbete med Väst (och erkänna var intelligensen finns).
De har fastnat i en dammig nationalism, som inte leder någonstans.
När inte ens militären är uppdaterad och konkurrenskraftig i en diktatur (vad fan är en diktatur utan stark militär?!) då är det dags att gå till psykologen och ringa sina bästa vänner i Väst och tänka om.... men det kan inte ryssarna.
Istället eskalerar de en tydligt begränsad konflikt (i Ukraina) och skapar 3:e världskriget, massvält, ekonomisk ruin (i Ryssland) osv. Putin har endast gjort problemen värre under våren. Dessutom har han krossat dialogen med Väst och den kommer att vara krossad i decennier.
Jag vet inteom jag ska skratta eller gråta....
putin är en idiot,, hade han haft en hjärna som funkade, så skulle han satsat på att närma sig Europa, lägga alla tankar om supermakt på hyllan, o försökt att få Ryssland att bli ett land bland andra i Europa, med samma storlek o ekonomi som Frankrike eller Tyskland,, i och med hans nuvarande handlingar så sabbar han alla goda förutsättningar o sänker ekonomin några hack för hela jorden,, fantastiskt att en dåre kan stå för så mycket elände helt själv,! Det självklara är att någon måste ta död på honom, det är det nya rimliga😳