2022-05-18, 18:43
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Precis. Det ska vara sant och psykvården är inte bra. Han mådde redan dåligt psykiskt och uthängningen och förnedringen var det som fick bägaren att rinna över. Det had räckt om de kontaktat hans fru och polisen. Men samtidigt också bemött honom med respekt och haft psykolog klar han hade fått prata med.

Det finns ett antal i USA som hänger ut pedofiler men jag har aldrig sett någon bete sig som Sara och Patte gör. Kolla på tex Chris Hansen med sitt program to catch a predator hur det ska gå till om man ska visa personen i fråga.

https://m.youtube.com/watch?v=zJIlftta6fk

Jo men precis

Kollade på länken, jäklar va lung och städad han Chris är. så där ska det gå till. Men jäkla snubbe som börjar käka pizza 🤦🤣
Citera
2022-05-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr13c
Är det någon som vet något om husbilsgäddan?
Vet inte om du kollar 2forty2 på facebook? Husbilsgäddan var väl han i Nybro?
Citera
2022-05-18, 18:48
Medlem
Citat:
Det tror jag tyvärr att det kommer att göra.
Det är bara en tidsfråga. Bävar ännu mer inför första anhörig som går samma väg...
Citera
2022-05-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
https://m.dagensvimmerby.se/nyheter/e/119508/potentiell-pedofil-lurad-av-dumpen/
Citera
2022-05-18, 18:53
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Då har dom möjligen börjat med det nu. Har inte kollat på ett tag. Va jag vet så har dom inte tagit kontakt efter men det kan ju absolut hänt i vissa fall. Infolina sa för nån vecka sedan att dom precis varit på ett seminarium för preventell och det kan ju va efter det som det har kommit.
Nej, det var redan förra året de tipsade om ställen de kunde vända sig till.
I de flesta fall har de bara inte möjlighet till det, oavsett om det beror på att de inte är de bästa på att konfrontera gäddorna, eller gäddorna inte vill bli konfronterade.
Citera
2022-05-18, 19:12
Avslutad
Uthängningskulturen som Dumpen och sponsorer är en del av är orsaken till att Sverige har dålig politik och på många sätt är ett sämre land än vad vi annars hade kunnat vara.
Det började för tiotals år sedan, har alltid pågått, när Aftonbladet och andra medier i praktiken tvingade Åkesson, Jomshof och Söder från att inte kunna bedriva fri åsiktsbildning och politik utan att riskera sig själva, sina familjer och arbeten.

En sak är att göra reportage om samhällsproblem eller att uttrycka uppfattningar och åsikter men när man gör det i syfte att begränsa allmänhetens frihet så har man sjunkit lågt oavsett om det gäller pedofiler, nazister, islamister eller kristdemokrater.

Denna sociala kontroll som inte tjänar annat än att rätta fårflocken efter eget tycke ställer sig nämnda personer bakom idag. Dubbelmoralen är vidrig.
Citera
2022-05-18, 19:13
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Jo men precis

Kollade på länken, jäklar va lung och städad han Chris är. så där ska det gå till. Men jäkla snubbe som börjar käka pizza 🤦🤣

Ja han som käkar pizza i det läget är ju inte frisk... Det finns mycket videos med Cris och jag tycker att alla jag har sett är bra.
Citera
2022-05-18, 19:14
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Det är bara en tidsfråga. Bävar ännu mer inför första anhörig som går samma väg...

Ja det kommer också.
Citera
2022-05-18, 19:25
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ja han som käkar pizza i det läget är ju inte frisk... Det finns mycket videos med Cris och jag tycker att alla jag har sett är bra.
Nä verkligen inte.. och han är ju så lugn. Han Chris verkar bra, ska nog kolla på fler av hans konfrontationer. Där har dumpen mkt att lära.
Citera
2022-05-18, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarragani
Uthängningskulturen som Dumpen och sponsorer är en del av är orsaken till att Sverige har dålig politik och på många sätt är ett sämre land än vad vi annars hade kunnat vara.
Det började för tiotals år sedan, har alltid pågått, när Aftonbladet och andra medier i praktiken tvingade Åkesson, Jomshof och Söder från att inte kunna bedriva fri åsiktsbildning och politik utan att riskera sig själva, sina familjer och arbeten.

En sak är att göra reportage om samhällsproblem eller att uttrycka uppfattningar och åsikter men när man gör det i syfte att begränsa allmänhetens frihet så har man sjunkit lågt oavsett om det gäller pedofiler, nazister, islamister eller kristdemokrater.

Denna sociala kontroll som inte tjänar annat än att rätta fårflocken efter eget tycke ställer sig nämnda personer bakom idag. Dubbelmoralen är vidrig.

Jo tyvärr börjar Sverige ta efter USA mer och mer. För det är ju ett sånt toppen land och följa efter verkligen. Jag tycker inte vi ska bli som USA ärligt talat, hängas ut hit och dit för minsta lilla. Det har gått för långt. Sverige ska vara ett liberalt land som ni har en lätt syn på sex.

Och inte heller vara besatta och så tabubelagda gällande åldersskillnaden.
Citera
2022-05-18, 19:34
Medlem
Mr13cs avatar
Citat:

Ok ska kolla.. jepp det stämmer
Citera
2022-05-18, 19:50
Medlem
Citat:
Nä verkligen inte.. och han är ju så lugn. Han Chris verkar bra, ska nog kolla på fler av hans konfrontationer. Där har dumpen mkt att lära.

Sannerligen mycket att lära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in