Citat:
Ursprungligen postat av
kuluser
Absolut

Hur bra deras motorer är idag kan jag såklart ej bedöma men enligt vad dom skriver så är dom fullt i klass med västs, Kina kommer säkerligen att köpa dom eftersom dom ej heller får handla av USA.
Det jag tror många missar är att Ryssland inte producerar stridsfordon i närheten av den takt man gjorde under Sovjet-tiden. Jag har sett uppgifter på en produktion om 250 strv/år, och med den volymen vill man inte sitta på fabriker för kompletta motorer, växellådor, eldledning, m.m. Man kan såklart behålla någon del som man ser som mest central, men om man skall göra allt själv blir det mycket dyrt.
Det här skiljer sig heller inte från civila fordon med mångdubbelt högre volymer. Det finns en anledning till att det sitter Bosch-system i alla möjliga bilar, eller att alla utom de allta största köper in t.ex. växellådor och system för 4WD.
Kan Ryssland producera nya T80/T90? Förmodligen, men inte i mångdubbelt större volymer än tidigare, utan full möjligt i lägre volymer. Då är det kanske mer realistiskt stt renovera de 1000-tals vagnarna i olika förråd.