Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Det är förjävligt att pengar slussas till muslimska brödraskapet men muslimska brödraskapet är inte kopplat till YPG&PKK, de är inte kurder, tvärtom är de Erdogans vänner.
Erdogan har inte heller klagat på att Islamic Relief fått pengar från SIDA.
Det här är något annat än att sossarna skulle "köpt" makten av PKK via Kakabave, som virrpannan Uvell insinuerar.
Virrpannan och moderaten Uvell har vid andra tillfällen gjort värdelös research på gränsen till vansinne.
Nu svarade jag bara på påståendet "oberoende hjälporganisationer" med Islamic Relief som exempel.
Angående YPG så är inte Uvell källan, utan turkisk media skrev om det, sen plockade engelskspråkiga
www.middleeastmonitor.com upp det, var uvell tog det ifrån.
Förra gången Svenskt PKK stöd uppdagades, var det just via SIDA och Olof Palme Center och har pengar nu skickats är det nog via SIDA igen. MASAK i turkiet släpper regelbunda rapporter, det är i från dessa som information om pengaflöden förut har kommit ut, men dessa rapporter skrivs det aldrig om i Sverige, och sällan utanför Turkiet, om det ens skrivs om dom på engelska, tar det oftast lång tid.
Vad jag har förstått från Turkisk media, så påstår turkarna att Ann Linde muntligt utlovade det ekonomiska stödet till Ilham Ahmed (SDC/PYD), som träffade Ann Linde på sitt kontor i Sverige den 12 december när hon var på besök på en konferens “Dissidents in Syria” som organiserades av Olof Palme Center.
Jag har inte sett turkarna komma med några direkta bevis på betalningar, men "Kurdish Red Crescent/Kurdiska röda halvmånen" har nämnts, och visst skickar SIDA massa pengar dit.
Vi får se om det kommer mera detaljer, eller om någon som kan läsa turkiska kan uppdatera.