2022-05-18, 09:05
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkoypa
All tillgänglig statistik säger att andelen människor med utländsk härkomst bosatta i Sverige kommer att som högst stiga till ~26% från 19% år 2070, för att sedan plana ut och börja sjunka.
Hur tänker du dig att detta ska gå till? Ska vi kommande femtio åren ha en årlig invandring på 50 000 till 100 000 från Afrika och Asien och sedan ska dessa invandrares barn flytta vidare till annat land eller hur tänker du dig att andelen icke etniska svenskar ska minska efter 2070? Ska svenska kvinnor börja föda i medel 4-5 barn per kvinna eller?
Citera
2022-05-18, 09:08
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Hur tänker du dig att detta ska gå till? Ska vi kommande femtio åren ha en årlig invandring på 50 000 till 100 000 från Afrika och Asien och sedan ska dessa invandrares barn flytta vidare till annat land eller hur tänker du dig att andelen icke etniska svenskar ska minska efter 2070? Ska svenska kvinnor börja föda i medel 4-5 barn per kvinna eller?

Vad många kanske inte tänker på är att många av de inflyttade blir assimilerade efter ett tag(generationer). Ja, de kanske säger jag är xx ättling men de lever som svennebananer i praktiken.
Citera
2022-05-18, 09:34
Medlem
Dumsvensken bajsar på sig och med brallorna tunga sprintar till medlemsansökan, skickar den marxistiska manshatande terroristälskaren Ann Linde från vår ((("feministiska regering"))), skämskudde på.
Dumsvenskarna stöttar terrorister som de alltid gjort på grund av all marxistisk hjärntvätt.
PKK/YDP/PYD-terroristorganisationerna hejar som alltid på sina ägare Ryssland och ÄR EMOT Ukraina, så gör även svensken indirekt via sina enorma bidrag och sina sympatier till kurdiska terrorister och mördare.
Dessa kurdiska (alla kurder är inte anhängare av terroristgrupperna, de är tyvärr hjärntvättade) terroristorganisationer har mördat och mördar även en massa oskyldiga kurder.
Väldigt många kurder tvingas in i dessa terrorgrupper, annars hotas de och kan bli mördade.

Till och med "högern" har börjat förstå vilka marxister och kommunister terrororganisationen PKK och alla dess förgreningar är för några säkerhetshot mot både Sverige och hela väst som flitigt stöttar de bara för att underminera Turkiets styrka.

https://www.reddit.com/r/Turkey/comm...eb2x&context=3
-När Turkiet skyddar hela Europas gränser och goy-Ann läser upp sina ägares, PKKs pinsamma utpressningskrav.
Turkiets utrikesminister läxar upp Ann Linde 2020

https://www.reddit.com/r/ukraine/com...ine_is_paying/
-Sverige stödjer Ryssland

https://www.dailysabah.com/politics/...ypg-terrorists - Bara EN av Sveriges SENASTE bidrag.

//Stolt Svensk, men jag skäms över vad mitt folk och land blivit för några.
Senast redigerad av Sann-Fakta 2022-05-18 kl. 09:56.
Citera
2022-05-18, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Med tanke på detta så borde Sverige och Turkiet passa bra ihop kulturellt inom en snar framtid!
Erdogan får äntligen en muslimskt orienterad NATO medlem. Vi kan fira Ramadan ihop osv.

Men med skillnad att i stort sett hela övriga muslimska världen ser Turkarna som fake muslimer, det behöver nog inte det muslimska landet Sverige oroa sig för.

Vi kör kalifat och sharia från start.

Angårnde Ramadan och andra muslimska högtidsdagar så tycker jag att vi som muslimskt land inför helgdagar, mer röda dagar till folket.
Citera
2022-05-18, 09:44
Medlem
Yokosunas avatar
Stenevi vill diktera reglerna för nato innan vi ens har kommit med
Citera
2022-05-18, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Officielt håll, dvs turkiska ambassadören i Stockholm.

https://www.di.se/nyheter/turkiets-ambassador-om-kraven-inte-mots-blir-det-problem/

Ettan och tvåan ska Sverige göra, rimliga krav. Den tredje kan diskuteras, Swe kan utlova närmare koll på flertal av de av SÄPO och lämna ett fåtal som verkligen är riktigt insyltad/högt uppsatt i skiten.

Sen finns ju F35, F16 och S400 sanktionerna, där har inte Swe så mycket att säga till men TR lär inte heller få gehör för allt där, blir kompromiss.

#3 kommer int hända, och jag tror det är något de skickat med för att Sverige ska kunna göra de andra 2 (som faktiskt är Turkiet till gagn) samtidigt som hela debatten kommer hamna om 3 där Turkiet ger med sig.
#3 Skulle bara leda till ytterligare tjafs om mänskliga rättigheter, rättsäkerhet och situationen i Turkiska fängelser.
Sedan har ju Turkiet vad jag förstår blivit fristad åt en del simpla kriminella från Sverige som Turkiet av någon anledning ger medborgarskap och vägrar lämna ut.
Citera
2022-05-18, 09:45
Medlem
Africagonzos avatar
Vad kommer få Erdogan att säga ja till vår ansökan?
NATO med Stoltenberg i spetsen har investerat allt förtroendekapital i denna fråga och på torsdag flyger Magdalena till Vita Huset.
Erdogan sitter med bra kort på hand och kan i princip välja och vraka vad han vill ha.
Gissar att SIDA kommer styra om en del bistånd så det blir humanitär hjälp till flyktingar i Turkiet.
Citera
2022-05-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Portugal var med från 1949, de var en diktatur till 1974. Grekland gick med 1952, 1967 - 74 styrdes landet av en militärjunta. Nato verkar inte ha något emot diktaturer som medlemmar.
Som du säger finns det inga klausuler om uteslutning. Att lämna är lätt, i vart fall teoretiskt, praktiskt lite värre då landets militära infrastruktur oftast är hårt uppbundet till Natos organisation.
Sverige kommer troligen att göra som med EU medlemskapet att det grundlagsfästs så det blir svårt för någon regering att utträda.

Nato verkar inte ha några krav på demokrati. Det är tydligt att det politiska svamlet från Stoltenberg är just svammel.
Sen kan man ju säga att massförstörelsevapen inte är demokratiska per se och inte ens tillåtna i krig.
Då kommer frågan varför vi vill gå med i en odemokratisk organisation för att bekämpa en annan, Ryssland och dess allierade.
Citera
2022-05-18, 09:56
Medlem
Om herr turkiet är rädd för svenska terrorister så måste så klart Sverige sätta stopp för allt svenskt semestrande i turkiet. Erdo måste skyddas från denna ondska.
Citera
2022-05-18, 10:12
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Och om turkarna gärna ställer till med problem för NATO?
Det har de ju visat att de inte drar sig för redan...

Citat:
USA kastar inte ut Turkiet. Bara att glömma.
Det tror jag inte heller att de gör, men även USA har infört sanktioner mot Turkiet och sänkte den turkiska valutan när de ville poängtera saker för Turkiet tidigare. Det kan de göra igen.

Citat:
Jag är inte så säker på att turkarna verkligen vill ha någonting i utbyte. Snarare anar jag att USA kommer att pressa S tills M tar över på obestämd tid och Erdogan får sina kurder+ att Wallenberg får sälja vapen till våra nya allierade (ej NATO, men UK och USA m.fl.) som skyddar oss "under ansökningstiden" som drar ut i evigheter.

MA är totalt schackmatt.
Jag är övertygad o matt de vill ha något i utbyte, men exakt vad är svårt att veta. Att vi skulle utlämna folk till Turkiet förefaller dock högst osannolikt. Stödet från Sverige till YPG i Syrien är inget unikt för Sverige, även USA och Storbritannien har givit omfattande stöd till dem, tillsammans med flera andra NATO-länder. Turkiet kommer få inse att inte alla kurder är terrorister i andra länders ögon och kommer att få acceptera Sverige och Finland, men för att det inte ska ta alltför lång tid så kommer säkerligen andra eftergifter att göras för att blidka Turkiets diktatorsaspirant.
Citera
2022-05-18, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Frågan var, är Finland en terroriststat?

Finland är säkert en terroriststat. Österrike Irland alla som får för sig att gå in i Natoklubben är kläckerier för personer som Erdogan ogillar. Vet att det är något fel på min humor men kan inte hjälpa att jag tycker det är lustig.
Citera
2022-05-18, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Du är naiv om du tror att Turkiet kommer godkänna ett svensk medlemskap när det finns personer i vår riksdag som han klassar terrorister 😄

Du är naiv om du inte tror att övriga 29 NATO-länder pressar Turkiet att säga ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in