2022-05-17, 21:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssland följer till skillnad från Ukraina alltid internationella överenskommelser som Genevekonventionen. Det är något Ryssland har lovat Azovstalfolket i flera månader nu i de vädjanden de har gjort om att de ska ge upp, så inget nytt.

Redan glömt Bucha?

Om du ska vara ironisk och spetsfundig så bör du inte trolla så djävla hårt som att påstå att Ryssland skulle på något sätt ens försöka följa någon internationell konvention, det blir bara patetistkt.

De håller ju fortfarande på att gräva upp offren för ryssarnas härjningar och övergrepp runt Kyiv.
Citera
2022-05-17, 21:26
Medlem
Massmördaren Putins sista dagar är räknade!
Citera
2022-05-17, 21:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Såvitt jag vet har ingen fångutväxling skett utan det rörde sig om en villkorslös kapitulation.
Det enda jag har hört från ryskt håll om fångutväxling är att de särskilt svårt skadade eventuellt skulle kunna överföras till ukrainska sjukhus i utbyte mot ryska krigsfångar.
Citera
2022-05-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Herregud hur efterbliven är du?

Det är endast IC kretsar som är problem för ryssland.
Men snälla du de importerar vanliga hårdmetallfräsar och borrar.
Inte ens det grundläggande klaras av Ryssland
Citera
2022-05-17, 21:30
Medlem
Är det någon avstängning som tagit slut eller vad fan händer?

Lita på ryssen? Kanske en ny chans om 50år.
Bara för vi gick på det ett par gånger för mycket betyder det inte att vi gör det igen
Citera
2022-05-17, 21:31
Medlem
Citat:
Det är större risk för ryska hot mot Sverige efter det folkförrädiska NATO-inträdet än innan.

Putin är rädd
för NATO!, putin är inte rädd för sverige
Citera
2022-05-17, 21:33
Avslutad
Citat:
Ryssland följer till skillnad från Ukraina alltid internationella överenskommelser som Genevekonventionen. Det är något Ryssland har lovat Azovstalfolket i flera månader nu i de vädjanden de har gjort om att de ska ge upp, så inget nytt.
Nu fattar jag att du inte ingår i nån rysk påverkansoperation.
Du skriver såna här inlägg bara för att folk folk ska tro att det är rysk propaganda och förstärka rysshatet. Du förlöjligar ryssland med ditt sätt att vara ironisk, bra där.
Det är troligast att du jobbar för en antirysk grupp. Att man inte har hajat det först nu
Citera
2022-05-17, 21:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Meh.., man flyttar målstolparna nu när man efter fått krigsfångarna och tänker terrorstämpla dom istället. Kom igen nu..

Sedan så har ju inte Rysslands rykte i Ukraina varit så "rosenrött" heller..
Citera
2022-05-17, 21:40
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du har nog inte besökt fabriker i Kina.

På vilket sätt är Kinas produktion relevant för Ryssland ?

Du tror väl inte Kina tänker backa upp Ryssland och förlora de arbetstillfällen samt teknologi utbyte de har med väst ?

Glöm det så stor är inte ryska marknaden att Kina riskerar sina relationer med väst
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Mod. Sunt förnuft. Stolthet. Vägran att jamsa med. Finns väldigt många bra egenskaper i dagens Ryssland som vi borde efter.

Sunt förnuft är väl diskutabelt såvida man inte anser att t.ex. korruptionsproblemet som plågar de ryska trupperna just nu bara är en propagandafigur från väst. Mod och stolthet kan jag inte motsäga, men det bör påpekas att dessa egenskaper är tveeggade svärd.

Därtill finner du samma egenskaper hos andra nationer, inte minst de östeuropeiska. Hos dem har du dock också fördelen att du slipper försvara en brutalitet och en slavmentalitet som bitit sig fast genom mongoler, tsarer, kommunister och på senare tid en historiskt och intellektuellt bankrutt form av nyfascism.

Jag (tror jag) förstår var du står och jag grämer mig inte över det, jag är inte här för att uppröras eller försöka ändra på dig som person. Jag vill bara säga att jag tror att det finns alternativ som passar både dig och din samtid bättre.
Citera
Bannlyst
Soldater från det ukrainska Azovregementet, som blockerades vid Azovstal-fabriken i Mariupol, kapitulerade utan villkor. Detta uppgavs av den ryska biträdande representanten vid FN Dmitrij Polyanskij, rapporterar TASS.

Så här kommenterade diplomaten publiceringen av The New York Times, som säger att de ukrainska styrkorna slutförde sitt "stridsuppdrag" i Mariupol, och militären evakuerades, vilket markerade slutet på striderna vid Azovstal. "Jag visste inte att det finns så många sätt att förmedla ett enkelt budskap på engelska: Azovnazisterna kapitulerade utan villkor," förklarade Polyansky.

Cirka 300 krigare från Ukrainas väpnade styrkor lämnade anläggningens territorium och kapitulerade den 17 maj. Denna information bekräftades också av Ukrainas president Volodymyr Zelensky. De skadade fångarna skickades mot bosättningen Jelenovka.

https://lenta.ru/news/2022/05/17/no_conditions/
Citera
2022-05-17, 21:42
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
På vilket sätt är Kinas produktion relevant för Ryssland ?

Du tror väl inte Kina tänker backa upp Ryssland och förlora de arbetstillfällen samt teknologi utbyte de har med väst ?

Glöm det så stor är inte ryska marknaden att Kina riskerar sina relationer med väst
Du får gå tillbaka till början i konversation så ser du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in