2022-05-17, 19:19
Medlem
baggebo1s avatar
En busslast Azoviter på väg mot Ryssland:

https://t.me/mapsukraine/716

Enligt uppgifter är det sammanlagt 2500 ukrainare som gett upp. Drygt 800 av dessa Azoviter. Ryssland har snart (kanske redan?) 10 000 ukrainska krigsfångar.
Citera
2022-05-17, 19:21
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Ser illa ut för Azov-snubbarna. Nu ska de förhöras och utredas om de pågått några "brott".

Håller med, är inte trevligt att hamna i händerna på Ryssland med deras historia av brott mot de mänskliga rättigheterna.
Citera
2022-05-17, 19:22
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Hur långt hade förhandlingarna kommit? Ukraina var tom tvungna att avrätta personalen för att det inte skulle läcka vad som kommit fram ut samtalen.

Från Intel Slava?
Citera
2022-05-17, 19:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Hur långt hade förhandlingarna kommit? Ukraina var tom tvungna att avrätta personalen för att det inte skulle läcka vad som kommit fram ut samtalen.

Oklart om det ens förekom fredsförhandlingar. Jag tror inte det, under brinnande invasion.

Orsaken till Kireevs död är oklar. Kanske dog han när han skulle arresteras. Var han i färd att läcka information från förhandlingar skulle han säkert gripas för att ställas inför rätta. Men det är oklart varför han dog.

Time will tell, du vet inte mer än jag där.
Citera
2022-05-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xajap
https://s12.stc.yc.kpcdn.net/share/i/4/2357918/wr-750.webp

Bild från Azovstal idag. Två soldater från Azov. Kan någon förklara för mig vad de har för förbandsbeteckningar på sina ärmar?
Ser ju ut att det är en ryss och en ukrainanre.
Varifrån är bilden?
Är den fake?
Citera
2022-05-17, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Det blir väl en rätt stor propagandaseger för Ryssland

Fast Ukraina lyckades stoppa att det inte kom lagom till segerdagen Det får man ge dem.

Någon rysk befälhavare lär få medalj för lyckad avnazifiering
Du ringar in perfekt vad som är fel i denna tråd.

Källa på att målet för operationen var segertåg genom Kievs gator 9 maj.

Jag kan annars hjälpa dig med vad som är målen med det hela. Det finns att läsa i de två dokument Ryssland publicerade före jul.
Citera
2022-05-17, 19:24
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ser illa ut för Azov-snubbarna. Nu ska de förhöras och utredas om de pågått några "brott".

Ja, det lär finnas väldigt många massgravar med civila i Mariupol. Syndabockar måste utses.
Citera
2022-05-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Oklart om det ens förekom fredsförhandlingar. Jag tror inte det, under brinnande invasion.

Orsaken till Kireevs död är oklar. Kanske dog han när han skulle arresteras. Var han i färd att läcka information från förhandlingar skulle han säkert gripas för att ställas inför rätta. Men det är oklart varför han dog.

Time will tell, du vet inte mer än jag där.
Klart det var fredsförhandlingar, hur kan du ha missat det?

Vad tror du att det var för typ av förhandlingar om inte freds?
Citera
2022-05-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Older than Edda skriver om Azovs kapitulation:
https://t.me/vysokygovorit/7954
Dom spenderade tiden i stålverkets bunkrar mer än 1 månad! Inte ens det påståendet blev rätt,så allt är bara bullshit.
Citera
2022-05-17, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Det är ju inte ryssarnas ”befrielse” av Mariupol som resten av världen kommer minnas 100 år från och med idag. Snarare kommer man komma ihåg hur ryssarna totalt bombade sönder Mariupol och tvingade ukrainare till filtreringsläger i Ryssland, samt de heroiska ukrainarna som stred emot 1:20.
Sätter mina fem ören på att det inte blir så.

Dessutom var numerären närmast det motsatta. Ett gäng halvgalna tjetjener mot Azov-bataljonen med typ åtta års NATO-träning med tillhörande beväpning.
Citera
2022-05-17, 19:27
Medlem
Citat:
Har du en länk tack?
Citera
2022-05-17, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
En bataljon gör varken till eller från i det stora hela. Det blir en inhemsk propagandaseger för Ryssland, men inte mycket mer än så. Någon större materielförlust är det inte heller, för Ukraina.

Vad gäller den strategiska situationen så frigörs i te mycket trupp med detta, kanske 5-8 bataljonsstridsgrupper för Ryssland, vilket inte är någon större numerär, särakilt inte i ljuset av att de ukrainska trupperna vid Azovstal mjölkat ryska manöverförband under flera veckor. Risken är alltså stor att förluster i män och materiel är avsevärt större nu när allt är klart, än de var för Ukraina. Alltså en nettoförlust, eller Pyrrhusseger.
Nu låter du mer optimistisk än någon ukrainsk Telegram-kanal.

Jag tycker nog att du ska stålsätta dig mot dina snart krossade illusioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in