2022-05-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Livstidsfängelse för vad?

Erdogan har ju dock rätt i att sverige är ett hotel åt terrorister och dessutom stödjer massvis med terrororganisationer!
Officiella är att han har kopplingar till FETÖ men med störst sannolikhet är det för han kritiserad turkiet totalitära regime sen 80 talet
Citera
2022-05-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Erdogan: Sweden and Finland are breeding ground for terrorism.

Reality check: Hamas has a HQ in Istanbul, ISIS has free passage throughout Turkey, Ankara supports al Qaeda, AKP and Muslim Brotherhood are besties, Taliban visits Turkey.

Turkey is breeding ground for terrorism.

https://twitter.com/D_abdulkader/status/1526258875149819907

Det är en kurd som säger det. Så inget konstigt. Hur mycket sanning som ligger i det vet jag inte.
Citera
2022-05-17, 17:12
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Men lär inte hända. USA vill ha kvar sin bas i Turkiet.
Det här är riktigt rafflande. Turkiet är med i Nato och har ett bra samarbete militärt med USA. Så sätter den eviga kurdfrågan käppar i hjulen — hur var det med USA och peshmerga, nu igen? Och så Sverige och kurderna. PKK/YPG. Turkarna är med i Nato men har försökt hitta någon sorts utdragen medelväg under kriget i Ukraina. Att försöka närma sig Ryssland i händelse av mer störande gnissel i Nato-maskineriet kunde vara en möjlighet. Samtidigt upplever Sverige ett hot från Ryssland och måste söka akut Nato-medlemskap, vilket Turkiet motsätter sig. USA tilldelas den svettiga uppgiften att medla, men måste så klart vårda relationerna med Turkiet. Är det inte Turkiet som sitter med den bästa handen?
Citera
Medlem
Citat:
Det är ju en populär konspirationsteori här, och det kanske stämmer, jag vet inte.
Men samtidigt förser ju Turkiet Ukraina med drönare som har visat sig vara mycket effektiva och viktiga för Ukrainas arme.
Självklart men med tanke på att turkiet gjort mycket handel med ryssland på senaste så är det ganska uppenbart, säg sverige då okej säkert sant att han blockerar oss för bland annat den stora mängden politiska flyktingar sverige tagit emot genom tiderna men finland har inte ens 30,000 kurder och turkar tillsammans samt att han var positiv till finland för mindre än en månad sen. att finland ska gå med i nato för ryssland är värre än sverige då finland gränsar turkiet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vad har Turkiet själv för befolkning ? Hur tänker Erdogan om det?
Ingen vill ha dem heller egentligen då dem är Muhamedaner inte ens Putin då de är ortodoxa och helst skulle vilja utplåna Turkarna men,men...kanske skulle kasta ut Turkiet ur NATO istället?
Citera
2022-05-17, 17:13
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Det är en kurd som säger det. Så inget konstigt. Hur mycket sanning som ligger i det vet jag inte.

Jag vet inte heller, ingen aning om vem han är, men tyckte det var en intressant tweet i vilket fall.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Erdogan: Sweden and Finland are breeding ground for terrorism.

Reality check: Hamas has a HQ in Istanbul, ISIS has free passage throughout Turkey, Ankara supports al Qaeda, AKP and Muslim Brotherhood are besties, Taliban visits Turkey.

Turkey is breeding ground for terrorism.

https://twitter.com/D_abdulkader/status/1526258875149819907
Bra poänger.

Dra ner byxorna på Erdogan.
Citera
Medlem
Sverige kommer lämna ut folket, men såklart kommer media ej skriva om detta.
Citera
2022-05-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Kavala pga organiserade kravallerna i Gezi.

Demirtas för hans samröre med PKK.

Finns ju flera partier som är hur rabiata som helst emot Erdogan i Turkiet.
Demirtas är fortfarande inte dömd för något alls efter 6 år och CHP aka ataturks parti har lovat gång på gång att de ska släppa han om han vinner.

Gezi park demonstrationerna hade hänt utan kavala också, ska vi fängsla greta tunberg nu för att hon höll klimatdemonstrationer i stan?
Citera
2022-05-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Att Erdogan har koppling till hamas är ingen hemlighet då han är det enda nato landet som inte terrorklassat de samt att hamas har kommit ut med att de har nära relation till turkiet, Även muslimska bröderaskapet
https://www.al-monitor.com/originals/2021/12/turkey-not-yet-ready-give-muslim-brotherhood
Citera
2022-05-17, 17:26
Avslutad
Möjligt att Turkiet släpper in Finland men Sverige får nog räkna med en mycket lång näsa. Erdogan och Turkiet är den ultimata mannen att sätta krokben för Sverige och svineriet.
Turkarna står utanför EU och det blir svårt/verkningslöst att hota med sanktioner. I andra änden finns många länder som inte har intresse av att NATO växer. I princip inget land utanför NATO vill att NATO utvidgas.

Antingen går Turkiet Väst till mötes och gör sig till ovän med resten av världen eller tvärtom för en kort stund. Framtiden ligger i bra förbindelser och goda relationer med Kina och Indien samt ryska naturtillgångar. Inte Europa.
Konstigt att Israel inte är NATO-medlemmar, men kanske är det inofficiellt just Israel som faktiskt är Nato.
Citera
2022-05-17, 17:27
Medlem
Allra helst skulle någon sätta en kula i skallen på både Putin och Erdogan. Hade förutsättningarna varit rätt så hade jag med glädje utfört uppgiften.

Så, nu fick jag pysa ur lite ilska. Jag vill förstås att problematiken med Turkiet ska lösa sig men OM det inte löser sig så hoppas jag att Sverige, EU och NATO gör allt de kan för att kasta de förbannade asen till turkar tillbaka till medeltiden där deras världssyn hör hemma. Ett EU-medlemsskap ska aldrig bli möjligt, inga personer ska utvisas till Turkiet, vapenrestriktioner ska finnas kvar och om möjligt stärkas. Dra åt varenda jäkla tumskruv man kan på idioten Erdogan.

Att någon som Erdogan ska få sitta fritt och kasta stora stenar i sitt lilla glashus gynnar ingen.

Personligt meddelande till Erdogan - gå och dö din jävla fitta.
Senast redigerad av Outsider73 2022-05-17 kl. 17:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in